Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goedenavond allemaal, 

Na enkele keren bezoeken op deze website heb ik besloten om deel te nemen aan dit platform. Ik ben 36 vrouw met twee jonge kinderen. Anderhalf jaar geleden ben ik beland in een burn-out vanwege prive stress factoren wat heeft geleid in een tijdelijke relatiebreuk met mijn partner. Na deze korte relatiebreuk heb ik een gegeneraliseerd angststoornis ontwikkeld. Omdat ik in eerste instantie niet wist wat ik had heb ik in het begin mijzelf compleet gek gemaakt dat ik dood zou gaan of een psychose zou krijgen. Dit heeft twee maanden geduurd, vervolgens ben ik door de huisarts doorverwezen naar de crisisdienst van GGZ. Binnen deze dienst heb ik twee volle ambulante trajecten gevolgd. En ben ingesteld op 3 mg lorazepam per dag in combinatie met mirtazapine. Ik heb in totaal 8 maanden lang dagelijks 3 mg lorazepam geslikt, totdat ik merkte dat ik meer nodig had. In 2025 begin maand januari heb ik besloten om dit af te bouwen. Ik heb samen met wisselende psychiaters een afbouwschema opgesteld en dat toegepast. 

In het begin ging het aardig en ik kon de ontwenningsverschijnselen wel aan. Binnen 6 maanden tijd heb ik 2 mg lorazepam afgebouwd en zit nu 8 weken op 1 mg lorazepam dagelijks. Sinds deze week heb ik in een klap veel last gehad van de ontwenningsverschijnselen zoals: angst, slaploosheid, druk op de borst, stikkend gevoel, spierspanning, overgevoeligheid tegen het licht en geluid. 

Ik heb dit aangekaart aan mijn psychiater en voorgesteld om mij over te zetten op diazepam. Of een taperingtrips te nemen om het afbouwen gemakkelijk te laten verlopen. Hij benoemd niet eens te zijn van de voorgestelde opties. Ten eerste omdat hij van mening is dat  ik op lorazepam kan blijven afbouwen in plaats van diazepam . Hij wil niet bezig zijn met de intwerktijd van de diazepam. De taperingstrips wil hij ook niet mee aan de slag gaan, omdat hij van mening is dat ik dan het hele afbouwproces aan het vertragen ben. En zo de verslaving uitstel. 

Ik weet niet wat ik met deze dialoog aan moet. En mijn lichaam zegt eigenlijk dat ik even moet stabiliseren en het liefst omschakelen naar de diazepam. Aanstaande maandag zal  hij een half pil weer eruit gegooid. Dit houdt in dat ik dan op 0,5 mg zal zitten. Hebben jullie tips of advies omtrent dit onderwerp?  Wat moet ik nu hiermee gaan doen? 

Ik ben stiekem bang dat de ontwenningsverschijnselen erger zullen worden. 

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

Groet, 

Murvet 

bewerkt door Murvet

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...