Alice78 Geplaatst 15 juni Rapport Geplaatst 15 juni Hallo allemaal, in januari van dit jaar ben ik op de IHT van de GGZ beland ivm een angststoornis. Deze stak de kop weer op nadat ik was afgebouwd van de Lexapro (escitalopram). In eerste instantie kreeg ik tijdens de opbouwfase van de Lexapro oxazepam voorgeschreven (omdat ik mijn angsten erger werden door het starten van de Lexapro) maar dit deed weinig tot niets. Daarom kreeg ik in februari lorazepam voorgeschreven 3x daags. Al snel merkte ik dat ik de derde niet meer nodig had maar de overige 2 mg wel (1 mg ‘s ochtend en ‘s middags). In overleg met de psychiater ben ik sinds woensdag begonnen met het afbouwen van de lorazepam. Eerst 0,5 mg eraf. Maar wat voel ik me slecht. Angsten, benen als spaghetti, trillen, diarree, misselijk. Echt vreselijk. Kan dit allemaal al gebeuren als er nog “maar” 0,5 mg af is? Want dan staat me nog heel wat ellende te wachten. Ik hoop van jullie te horen.
Murvet Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Op 15-6-2025 om 19:48 zei Alice78: Hallo allemaal, in januari van dit jaar ben ik op de IHT van de GGZ beland ivm een angststoornis. Deze stak de kop weer op nadat ik was afgebouwd van de Lexapro (escitalopram). In eerste instantie kreeg ik tijdens de opbouwfase van de Lexapro oxazepam voorgeschreven (omdat ik mijn angsten erger werden door het starten van de Lexapro) maar dit deed weinig tot niets. Daarom kreeg ik in februari lorazepam voorgeschreven 3x daags. Al snel merkte ik dat ik de derde niet meer nodig had maar de overige 2 mg wel (1 mg ‘s ochtend en ‘s middags). In overleg met de psychiater ben ik sinds woensdag begonnen met het afbouwen van de lorazepam. Eerst 0,5 mg eraf. Maar wat voel ik me slecht. Angsten, benen als spaghetti, trillen, diarree, misselijk. Echt vreselijk. Kan dit allemaal al gebeuren als er nog “maar” 0,5 mg af is? Want dan staat me nog heel wat ellende te wachten. Ik hoop van jullie te horen. Dag Alice, Ik ben nieuw op dit platforum en ik weet niet of je nog actief bent. Ik heb namelijk dezelfde klachte gehad toen ik ook ging afbouwen van 2 mg naar 1,5 mg lorazepam dagelijks. Mijn ervaring is dat de klachten binnen vier a zes weken verdwijnen, daarna kan je verder gaan met afbouwen. Misschien ben je al ver met het afbouwen of je bent er tijdelijk mee gestopt. Ik wil graag meegeven dat deze klachten verdwijnen en stabiliseer je in je huidige dosering. Zodat je weer de kracht en motivatie krijgt om door te gaan. Groet, Murvet
Alice78 Geplaatst 19 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 19 uur geleden Dank je wel Murvet. Ik bouw nu af met kleinere stapjes. Inmiddels ben ik afgebouwd naar 1,125 mg. Maar de laatste stap van 0,125 mg is me zwaar gevallen. Na 2,5 week ben ik nog steeds misselijk, last van mn darmen en heb ik last van angstgevoelens. Het rare is dat deze angstgevoelens ‘s avonds verdwijnen en dan is de lorazepam uitgewerkt denk ik want ik slik de laatste dosis om 12 uur. De eerste dosis om 7 uur. Heel vreemd. Jij bent inmiddels helemaal afgebouwd? Hoe heb je dat gedaan?
Murvet Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dag Alice, Ik herken zoveel dingen in wat je vertelt! Ik ken je niet maar ben super trots op je dat je door bent gegaan met het afbouwen van lorazepam. Ik voel zo erg met je mee en snap ergens dat je echt een grote doorzettingsvermogen nodig hebt om door te kunnen gaan. Wij zijn met jouw op hetzelfde level. Ik zit nu 8 weken op 1 mg lorazepam. Ook ik neem een half pil in de ochtend om 9:00 uur in. En in de avond om 21:00 uur. Tussendoor ervaar ik veel ontwenningsverschijnselen: spanning in buik, diarree, misselijkheid, ochtendangst, spierspanning af en toe huilbuien. In afstemming met de GGZ arts ga ik aanstaande maandag verder met afbouwen. Mijn psychiater wil dat ik 0,5 mg eraf haal, terwijl ik heb aangegeven dat dat moeilijk gaat worden. Hij stemt met mij niet in het gene wat ik heb voorgesteld. Dus heb ik besloten om aanstaande maandag verder te gaan met afbouwen en in ieder geval te proberen. Zit jij ook onder begeleiding van een arts? Of ben je zelf aan het vijlen en wegen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden