Spring naar bijdragen

Vrienden


Summer

Aanbevolen berichten

Sinds dat ik niet meer drink, heb ik geen contact meer met sommige vrienden. Ik kan geen vrienden meer met ze zijn want we hebben geen gezamelijke hobby meer; drinken. Het is voor hun niet gezellig als ik niets drink in de kroeg. Ze hebben gelijk, ik ben niet meer de oude Summer, zoals vroeger, die tot het einde in de kroeg bleef, waar je om kon lachen etc. Ik lach nu om andere dingen.

Sommige vrienden zijn ook gebleven, die weten ook dat dit het beste voor me is. Maar toch voel ik me eenzamer dan ooit en dat gevoel vind ik vreselijk. Want vroeger wat ik erg sociaal en praatte met iedereen. Nu moet ik mijn draai weer vinden, wie ben ik zonder alcohol? Want ik mis het sociale contact. Hoe kan ik nieuwe vrienden maken?

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Liefs Summer:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Summer,

ik denk dat je een waardevoller persoon bent zonder, dan mèt.

Mijn wereldje is ook een poos erg klein geworden en ik heb geleerd

selectiever te zijn met wie ik het uiteindelijk echt goed heb.

Less bleek more dus. Ik ben niet eenzaam en misschien jij ook niet echt.

Uiteindelijk breng je de meeste tijd met jezelf door. En sla je het goed hebt met

jezelf heb je minder mensen nodig. Ik kan tegnwoordig prima gezellig zijn in gezelschap dat drinkt en mijn gezelligheid is eindelijk weer ècht. En momenteel

breid ik dat wereldje uit, kieskeurig soms, een beetje zoeken nog, maar eigenlijk

was ik al nooit zo heel sociaal zoals je sommige mensen denkt sociaal te zien.

Anders had ik daar ook geen drank voor nodig gehad en boevendien zorgde die drank bij mij juist ook voor me terugtrekken, schaamte en schuld.

Ik kan me voorstellen dat je als je een kroegganger bent/was het moeilijker is,

dus hoop dat je van die kant ook respons krijgt. ik heb er wel over gelezen hier.

ooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Summer/Jane,

ik heb hetzelfde probleem. Zat bijna ieder weekend in de kroeg en dronk net zo lang tot ik super gezellig werd. Iedereen vond me leuk. En ik betaalde rondje na rondje.

Ik praatte met mensen die ik normaal nog niet zag staan. Je zakt op een gegeven moment zo laag. En de zogenaamde "vrienden"zijn allemaal van het café, en als je niet meer drinkt tel je niet meer mee. Ben je ongezellig enzenz. Sommige proberen je zelfs te dwingen om toch maar wat te nemen. Dus voorlopig vermijd ik het uitgaansleven. Maar zie ook tevens geen mens meer. Maar wat is er beter???? Dat moet ik nog ervaren, maar denk dat ik het wel weet.

Andere vrienden komen heus wel.

We blijven de moed er in houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heyhoi,

Jootje, ik had idd dezelfde situatie, drinken tot het einde, betaalde rondje na rondje. En de mensen om me heen waren net zo, dus je gaat het op den duur het ook normaal vinden. Ik vermijd het uitgaanscircuit ook voorlopig. Maar ik zat me dit weekend te bedenken dat ik wel langzamerhand nieuwe dingen moet toevoegen in plaats van naar de kroeg gaan. Ik vind dit eng, want dat houd in zonder drank nieuwe mensen ontmoeten, niet dat ik verlegen ben, maar drank maakt het allemaal wel wat 'makkelijker'.

Ik heb me opgegeven voor een cursus yoga, yeah! :), kan geen kwaad beetje ontspanning en zo leer ik weer nieuwe mensen ontmoeten.

Je komt er wel Jootje, we gaan allemaal stapje voor stapje vooruit.

Liefs Summer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goede oplossing summer.

Maar yoga is niet zo mijn ding. Ik zou graag op een sport als badmintob gedaan.

Deed ik vroeger ook altijd. Maar durf het nog niet aan.

Of misschien zwemmen, ook nog goed voor het afvallen.

Jij ook veel succes, en alles komt met kleine beetjes.

Jootje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of yoga ook mijn ding is, maar het zal wel ontspannend zijn. Zwemmen ben ik al weer een tijdje aan het doen, heerlijk!

Ik zou als ik jou was gewoon een keer kijken bij een badmintonclub, je bent nergens toe verplicht, op internet ff kijken welke club bij jou in de buurt is. Gewoon doen! Laat je me weten hoe het gegaan is?

Lfs Summer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, sportclubs, dansclubs, kursus schilderen, gedichten schrijven..daar ontmoet mensen die (tenminste op dat moment) niet bezig zijn met drinken. Je hebt dan meteen iets om over te praten, je gezamelijke sport/hobby. Langzaam komt het wel weer terug je nieuwe sociale leven. Ik was ook iedereen kwijtgeraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...