MijnGerrit Geplaatst 8 april Rapport Geplaatst 8 april (bewerkt) Hallo BV31, wat een verhaal. Voordat ik verder schrijf wil ik je laten weten dat ik geen naaste ben, maar zelf een niet praktiserende alcoholist. Ik drink al aardig wat jaren niet en spreek zeer regelmatig andere stoppers en gestopten én naasten. Zoals ik het hier lees, is het kwartje nog niet gevallen bij je vriend. Hij gebruikt nog regelmatig en is niet open en eerlijk. Hij accepteert niet echt hulp en heeft jou flink benadeeld de afgelopen jaren. En dan bedoel ik niet alleen financieel. Heel kort door de bocht: ik vind het een prachtig idee om in je appartement te blijven wonen en het nieuwe huis snel weer te verkopen. Zoals het nu gaat, heb je geen goede basis om je aan een grote woning vast te leggen. Nu kun je nog terug, over een paar maanden misschien niet meer. Je geeft daarmee ook een sterk signaal af aan je vriend. Je zou kunnen overwegen om hem de keuze te bieden tussen een echte opname (al snel een aantal maanden) óf jouw appartement verlaten. Ik ben soms te kort door de bocht en te hard; dus op één “advies” moet je geen beslissing nemen. Misschien zou het je helpen om te gaan praten met lotgenoten, mensen die in hetzelfde schuitje zitten en hebben gezeten. Dat kan zeer waardevol zijn voor je beeldvorming en voor de ervaring dat je niet de enige bent met deze ervaringen. En om na te gaan wat jouw eigen aandeel in dit alles is; ook daar word je sterker van. Op deze site heb ik op https://forum.verslavingdebaas.nl/topic/18917-zoon-met-verslavingsproblematiek/ wat informatie gegeven over waar eventueel steun is te vinden. Wat ik toen nog niet wist, is dat er ook naastengroepen te vinden zijn (ook online) op https://www.naranon.nl/ Het naasten onderdeel van dit forum is niet erg druk. Dat is jammer, zeker als je nagaat dat er voor iedere verslaafde meestal meerdere naasten zijn die in de ellende worden meegesleept. Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Hou je goed, wacht niet te lang met actie nemen. 8 april bewerkt door MijnGerrit Typo BV31 reageerde hierop 1
MijnGerrit Geplaatst 8 april Rapport Geplaatst 8 april (bewerkt) 2 uur geleden zei MijnGerrit: . 8 april bewerkt door MijnGerrit Dubbel
BV31 Geplaatst 9 april Auteur Rapport Geplaatst 9 april (bewerkt) Op 8-4-2025 om 18:41 zei MijnGerrit: Dag Gerrit, heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie Op 8-4-2025 om 18:41 zei MijnGerrit: 20 april bewerkt door BV31
Kuuks Geplaatst 14 april Rapport Geplaatst 14 april Hai BV31.. ik herken je verhaal. Neem gerust contact met me op..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden