Spring naar bijdragen

Gaat die trek ooit weg?


Luci27

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben er net achter dat ik alcoholiste ben...ik drink al 3 1/2 jaar bijna dagelijks 2 glazen of meer, vaak heb ik uitglijders. Nu heb ik het echt gehad met die stomme drank en wil eigenlijk het liefst minderen (wie wil dat niet...), maar ik denk niet dat dat kan.

Stoppen dus. Dat betekent dagelijks vechten tegen die trek...vooral s'avonds waar ik meestal dronk. Maar gaat die trek ooit weg? Of gaat ie nooit helemaal meer weg, ook niet over 10, 20, 30...jaar? Of zal ik ooit weer een dagje niet aan alcohol kunnen denken, of tegenover iemand zitten die een borrel drinkt maar er zelf geen trek in hebben? Misschien zijn sommige van jullie al langer droog en willen hun ervaring delen. :light:

Alvast bedankt en fijn weekend iedereen!

Luci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heel verschillend Luci.

Ik heb zelden of nooit fysieke trek, gelukkig.

Na een paar dagen niet drinken is de alcohol uit je bloed.

Op celniveau in je organen duurt langer, soms wel 1/2 jaar.

Maar uit je systeem kan jaren duren. Ik heb het af en toe als er iets

gebeurt, ik een tegenslag te verwerken krijg, of zo maar bij flash-backs.

Dan weet ik (nu bewust) dit is een moment waarop ik vroeger zou hebben gedronken.

Niet omdat dat nodig was of moest, nee omdat ik toen de weg van de minste weerstand nam. Nu heb ik er wel eens een vreetbui voor in de plaats (alcohol is omgezette suiker) en dan troost ik me idd met wat suikers en ben wat milder naar mezelf als ik met alcohol me kon permitteren. Die suikers sport ik er wel weer af en ik ga als het ff kan ook wel anders met de omstandigheden om. Hard werken soms, heel emotioneel soms en therapie durven aangaan, wat heel konfronterend is ook. Het is niet makkelijk, maar ik doe het toch maar.

Ik ben ook weer trots bij tijd en wijle. Heerlijk, na al die faaljaren, schaamte en schuldjaren. Ik kan nu zeggen dat ik niet meer vlucht. Ik vecht of ik sta stil, maar ik hol niet meer achteruit. En af en toe oogst ik al. Ik ben een tevreden mens geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane,

bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik vind het zo knap dat je niet meer eens bij tegenslagen drinkt! Ik vind het al zo moeilijk om niet dagelijks te drinken. Vandaag had ik het heel erg moeilijk en de grotste verleiding zijn voor mij supermarkten. Ik ga niet naar de kroeg, of naar de slijterij, maar alcohol bij de AH is zo makkelijk verkrijbaar en zo goedkoop, onweerstaanbaar voor mij! Vandaar dat ik nu vaker naar de Turkse supermarkt ga...daar verkopen ze geen alcohol. De trek was zo sterk dat ik heel onrustig werd, maar toen ik eenmaal thuis was en begon fris te drinken viel het eigenlijk wel mee. Ik vind het onvorstelbaar dat ik nooit meer mag drinken, maar dat vond jij misschien toen ook, toen je stopte, toch?

Liefs,

Luci

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik stopte dacht ik daar niet echt over na.

Hier leerde ik om niet nooit te denken

maar; vandaag drink ik die eerste niet

en morgen is het weer vandaag

tegenwoordig denk ik; vandaag hoef ik weer niet

en ik vind drank nu dus niet goedkoop meer;

van wat ik uitspaar heb ik al wat mooie dingen gedaan;l

na 1/2 jaar een nieuwe fiets; heb ik nog elke dag plezier van.

Na 1 jaar een jaarab. voor een saunakomplex, en dat blijft ik nu doen.

in het begin een bos bloemen voor de 1e week, enz

Houd het klein Luci, als je het groot maakt wordt het te groot en niet te overzien.

Morgen drink ik niet, doe je mee?

Op de Dagdraad wordt vaak een dagpact gesloten, dat helpt echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
maar; vandaag drink ik die eerste niet
en morgen is het weer vandaag
quote>


Heel mooi gezegd, dat ga ik onthouden! Voorlopig is mijn doel niet meer te drinken in mijn eentje, want dat deed ik altijd, maar hoe lang - geen idee. Ik ga proberen het klein te houden, dat werd mij ook aangeraden bij ADB - probeer "vandaag" niet te drinken. Dat maakt het ook minder eng voor mij.

Grappig dat je het zegt- net voordat ik je berichtje las zat ik erover na te denken wat ik voor mezelf als beloning ga kopen van het niet aan alcohol verspilde geld, haha:-)! Dat is ook een mooie motivatie. Misschien een mooi strak jurkje of zoeits...want ik ga misschien ook afvallen door het niet drinken.

Ik wens je een fijne, weer eens nuchtere dag. Ik ga vandaag zeker ook niet drinken! Ik ga nu boodschappen doen want anders loop ik vanavond gevaar toch alcohol te kopen.

Tot gauw,

Luci
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommigen vallen meteen af Luci, want er zit veel omgezette suiker in alcohol.

Maar ik kwam eerst aan, ging vaker zoet snoepen en snacken (wit meel, wordt ook omgezet in suikers/slechte koolhydraten). Ik sta mezelf dat wel toe,m aar ga dan wat meer sporten of in de sauna, want inmiddels ook 12/14 kg eraf en als ik zo de winter

doorkom ben ik wel tevreden. Ik hoef niet perfect te worden, maar wil wel een aanvaardbaar figuur en goeie gezondheid. En dat heb ik nu eindelijk dus ben een tevreden mens nu.

En morgen drink ik weer niet:)

Heb je nogf iets leuks gekocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat ken ik Jane! Toen ik voor drie weken stopte ging ik ook heel veel eten...of vreten zo je het erder kunnen noemen...snoep, chips, patat, pizza...daardoor viel ik helemaal niet af, maar omdat ik nu sport in plaats van te drinken valt het mee. Ik snoep wel hier en daar maar niet overdreven. Ik heb nog niks gekocht, heb pas 5 dagen niet gedronken maar ik heb een spaardoos gekocht en daar stop ik voor iedere nuchtere dag 2 Euro in en dus heb ik nu al 10 Euro in 5 dagen! Na een tijdje ga ik iets leuks kopen:-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...