lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s welkom Helena. Bedenk (of beter, schrijf en hang ergens op; wat nu redenen lijken om te drinken, zijn slechts aanleidingen. smoesjes eigenlijk, want deep down lijkt je het drinken nog niet los te kunnen (willen?) laten. proberen is zelden DOEN. Dus ik ga stoppen klinkt veel krachtiger dan ik ga het proberen, toch? Als jij het aan gaat omstandigheden, familie, werk, feestjes, moeilijkheden enz enz enz zonder drank het hoofd te bieden, ga je merken dat dat makkelijker gaat dan waar je bang voor was. en je wordt sterker, dag per dag, dat je niet drinkt. de voordelen halen de nadelen al heel snel in. Dus niet die moeder is het probleem, maar de dochter die niet eerlijk durft te gaan voor zichzelf. JIJ staat op 1. En als jij goed voor jezelf zorgt, dan heeft ooit die ander daar ook wel wat aan. Maar als die daar nog niet aan toe is, ziet ze dat niet. Net zoals jij nu (nog) niet ziet dat je haar/hen als excuus nodig hebt om te kunnen drinken. Meestal moet je echt lang gestopt zijn om dingen te kunnen (h)erkennen en ernaar te kunnen handelen vanuit kracht en niet vanuit je slachtoffer voelen. Jij bent de baas over jezelf.
Helena05 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 21 uur geleden zei bumperjim: Welkom en succes!! Dankjewel!
Helena05 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 7 uur geleden zei lady jane: welkom Helena. Bedenk (of beter, schrijf en hang ergens op; wat nu redenen lijken om te drinken, zijn slechts aanleidingen. smoesjes eigenlijk, want deep down lijkt je het drinken nog niet los te kunnen (willen?) laten. proberen is zelden DOEN. Dus ik ga stoppen klinkt veel krachtiger dan ik ga het proberen, toch? Als jij het aan gaat omstandigheden, familie, werk, feestjes, moeilijkheden enz enz enz zonder drank het hoofd te bieden, ga je merken dat dat makkelijker gaat dan waar je bang voor was. en je wordt sterker, dag per dag, dat je niet drinkt. de voordelen halen de nadelen al heel snel in. Dus niet die moeder is het probleem, maar de dochter die niet eerlijk durft te gaan voor zichzelf. JIJ staat op 1. En als jij goed voor jezelf zorgt, dan heeft ooit die ander daar ook wel wat aan. Maar als die daar nog niet aan toe is, ziet ze dat niet. Net zoals jij nu (nog) niet ziet dat je haar/hen als excuus nodig hebt om te kunnen drinken. Meestal moet je echt lang gestopt zijn om dingen te kunnen (h)erkennen en ernaar te kunnen handelen vanuit kracht en niet vanuit je slachtoffer voelen. Jij bent de baas over jezelf. Dat heb je mooi gezegd en daar herken ik zeker veel in. Het zijn ook smoezen, excuses, vinger wijzen, maar er zit zoveel pijn achter het verhaal van mij en mijn ouders dat die vinger ook daarvoor naar hen wijzen makkelijk gaat, terwijl ik het inderdaad zelf doe. Hoelang ben jij gestopt en hoe erg was het voorheen?
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb een soortgelijk verhaal als jij, en dronk ook ongeveer zo. Mijn trauma's waarschijnlijk heel anders, maar geloof me, ook erg. Jaren geprobeerd met wisselend succes. Midden in een depressie gescheiden en een jaar later googlede ik op online hulp en kwam hier terecht. Het was die dag ook dat ik besloot echt te stoppen en dat was meteen mijn eerste droge dag. 4 aug. 2009 nog geen dag spijt van gehad.
Helena05 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 28 minuten geleden zei lady jane: Ik heb een soortgelijk verhaal als jij, en dronk ook ongeveer zo. Mijn trauma's waarschijnlijk heel anders, maar geloof me, ook erg. Jaren geprobeerd met wisselend succes. Midden in een depressie gescheiden en een jaar later googlede ik op online hulp en kwam hier terecht. Het was die dag ook dat ik besloot echt te stoppen en dat was meteen mijn eerste droge dag. 4 aug. 2009 nog geen dag spijt van gehad. Wauw, heel heftig allemaal en ook weer veel herkenbaar. Ben je helemaal zelfstandig gestopt alleen met hulp van hier?
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s ja. er was toen hier wel een onlinetraining, die ik 3 maanden volgde en ik heb een mindfulness training gedaan. Dagelijks op t forum. Helena05 reageerde hierop 1
Helena05 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei lady jane: ja. er was toen hier wel een onlinetraining, die ik 3 maanden volgde en ik heb een mindfulness training gedaan. Dagelijks op t forum. Knap! lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden