Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben nieuw hier en weet niet waar ik mijn vraag kan stellen.

Heb 3 maanden regelmatig 0.5 lorazepam geslikt 1 maal per dag.

Nu ben ik gestopt en heb een gevoel van onrust net als ik wakker ben.

Ik krijg warmte golven door mijn armen dat blijft soms de hele dag....is ook wel eens weg maar komt ook terug.

Angst en paniekaanvallen en trillen.

Kun je al verslaafd zijn van af en toe gebruik?

• 2 weeks later...
Geplaatst

Hoi Gea

(Ik krijg warmte golven door mijn armen dat blijft soms de hele dag....is ook wel eens weg maar komt ook terug

Angst en paniekaanvallen en trillen.)

Dat is herkenbaar,  heb zelf het 2 maanden gebruikt 1 mg en nu aan het afbouwen met een 0,5 mg.

Gebruik je het overdag ? Ben je aan het afbouwen?

Mvg

Geplaatst

Hi dames,

Ik ben momenteel bezig met afbouwen Lorazepam.

Je kunt taperingsstrip via je arts voor laten schrijven bij de regenboogapotheek.

Niet alle verzekeraars vergoeden het helaas.

Je kan dan langzaam afbouwen met een laagste dosering van zelfs 0.05mg.

Bij mij vielen de tabletten helaas niet goed.

Ik heb tabletten van 0,25mg met breuklijn voor laten schrijven, daar kun je ook aardig wat mee. Door 4-en snijden bijvoorbeeld. (0.0625)

Ik kom van 2mg twee maal daags.

Ik deed eerst 0.5mg eraf, toen 0.125mg, toen 0.0625mg en nu bij de laatste 0.1875mg te gaan hak ik een kwart door.

Ik doe dit per week en neem af en toe een paracetamol erbij om iets te helpen met slapen.

Zorg dat als je wat af haalt dat het draaglijk is op de eerste 2 dagen, ga niet door als het te heftig voelt de ontwenningsverschijnselen nemen toe tm dag 4. Daarna worden ze minder en kom je weer bij. Ik ging persoonlijk dan na dag 7 weer verder. Voelde dit te snel, dan wachtte ik een paar dagen. Voelde de stap te groot op dag 1 of 2? Dan nam ik de helft van wat ik eraf haalde in en ging zo toch weer iets omlaag.

Probeer ook de avonddosering altijd hoger of gelijk te houden aan de dagdosering zodat je tijdens de nacht nog enigzins kan rusten. Hoe dichterbij de nul je komt hoe kleiner je de stappen kunt maken om zo zo draaglijk mogelijk op 0 uit te komen terwijl je lichaam en hersenen langzaam gewend zijn geraakt aan minder Lorazepam.

Hopelijk helpt dit je!

Sterkte!

Gr Hans

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...