Spring naar bijdragen

Benzodiazepines probleem

Aanbevolen berichten

Geachte meneer / mevrouw,

Ik gebruik sinds 11 jaar Lorazepam. Het laatste jaar is mijn dosering 3 x opgehoogd. Sinds een half jaar heb ik grote problemen gekregen met dit middel, ik kreeg ernstige ontwenningsverschijnselen en heb informatie opgezocht. Ik schrok erg van wat ik vond. Ik wilde zo snel mogelijk afbouwen. Helaas wilde mijn GGZ-instelling dit niet doen, zij wilden de benzo's gelijk stopzetten.

Via de huisarts heb ik toch afbouw kunnen regelen, zo'n 3 maanden van 12 mg Lorazepam naar 0. Dit ging een tijdje goed, maar niet lang na te hebben afgebouwd kreeg ik veel last van insomnia. Ik heb toen besloten, wat ik echt niet wilde doen maar ik zag geen andere uitweg, de Lorazepam illegaal te bestellen.
Sindsdien gaat het slecht met me, ik ben veranderd in een totaal ander, vreselijk persoon, en ik heb het over zelfmoord tegen mijn ouders bijv., voordat de benzo-problemen begonnen is dat nooit aan de orde geweest.
Ik kon niet meer aan pillen komen, 18-11-2024 noodgedwongen Cold Turkey gegaan. Het was vreselijk. 6 uur in het ziekenhuis ter observatie geweest, ze dachten overdosis. Was ontwenning Lorazepam. Ze waren erg onaardig tegen mij, ook al zei ik niets. De GGZ kwam, maar ik zei alleen dat ik niet wilde praten. Ze bleven praten en vragen stellen.
Sinds afgelopen zaterdag gaat het een stuk beter. Dit heeft vooral te maken met het feit dat ik de Oosterse Zen methode probeer te doen sinds een paar weken.
Ik heb blijkbaar toch medicatie weten te bestellen, want gister kreeg ik 30 pillen Lorazepam. Ik heb ze ingenomen, ik besloot de helft van mijn dosering, dus 7,5 mg. Ik ben gelijk in slaap gevallen. Ik sprak mijn moeder vandaag, ze zei dat ze mij gisteravond had gebeld en dat ik niet goed klonk. Ik kan me er niks van herinneren, ook niet dat ik haar heb gesproken.
Sorry, lang verhaal. Mijn vraag is: moet ik verder gaan met afbouwen of is het beter om te stoppen? Of moet ik iets innemen als ik ontwenningsverschijnselen krijg?
Ik ben alleen een beetje trillerig.
Dus ik weet niet of afbouwen een goed idee is, zo ja, hoeveel en hoe lang?
Ik hoop dat jij me kunt helpen.
Oh, en de huisarts en GGZ willen mij niet te woord staan. Ik heb me vreselijk gedragen.
Groet,
Marijke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...