Tjesco Geplaatst 23 november 2024 Rapport Geplaatst 23 november 2024 Hallo, Ik ben nieuw hier maar bekend met alcohol helaas. Ik wil er vanaf maar het lukt me steeds niet door mijn omgeving. Wie heeft er ervaring met buitenland en vergoeding? Alvast bedankt.
Elonwyn Geplaatst 23 november 2024 Rapport Geplaatst 23 november 2024 Er wordt heel veel vergoed, zolang het maar via de Nederlandse zorgverzekering loopt. Even Googlen en je hebt er direct een aantal.
OpperVaagheid Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Zelf ben ik naar Portugal geweest. Natuurlijk wel zelf de vliegtickets betalen, de rest via de verzekering. Ook Afrika schijnt te worden vergoed.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik moest van mijn opname best zelf nog veel betalen.
OpperVaagheid Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Claudius: Ik moest van mijn opname best zelf nog veel betalen. Maar dat had een andere reden toch? Wat je me zei?
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 50 minuten geleden zei OpperVaagheid: Maar dat had een andere reden toch? Wat je me zei? Het was een plaatselijke opname. Het zijn steeds opnames in een psychiatrische kliniek die op een kwartier wandelafstand liggen. Mijn hospitalisatieverzekering zoals ze dat in België noemen betaalde het niet terug. %s om %s bewerkt door Claudius
OpperVaagheid Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 3 minuten geleden zei Claudius: Het was een plaatselijke opname. Het zijn steeds opnames in een psychiatrische kliniek die op een kwartier wandelafstand liggen. Mijn hospitalisatieverzekering zoals ze dat in België noemen betaalde het niet terug. Aaah sorry, ik wist niet dat je uit Belgie kwam.
Roberto Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Ik zoek zelf ook zoiets. Gisteren heb ik met mijn zorgverzekeraar gebeld. Zij adviseren mij om met de zorgadviseurs contact op te nemen. Opname in een GGZ- of Verslavingskliniek in het buitenland wordt bij uitzondering vergoed. Daarbij wordt er bij de hoogte van de vergoeding o.a. onderscheid gemaakt tussen wel of niet gecontracteerde zorgverleners. Sowieso heb je voor een eventuele vergoeding toestemming vooraf nodig.
Claudius Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden Wat is er zo speciaal aan het buitenland?
Roberto Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden (bewerkt) 6 uur geleden zei Claudius: Wat is er zo speciaal aan het buitenland? @Claudius, het buitenland is niet speciaal. Je moet volgens mijn zorgverzekeraar in een een speciale situatie zitten. Met name weinig tot geen sociale contacten die bij de behandeling betrokken kunnen worden. Partner, ouders, kinderen, et cetera. Dit kan per zorgverzekeraar verschillen, dus bellen. 15 uur geleden bewerkt door Roberto
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden