Spring naar bijdragen

Zoon met verslavingsproblematiek

Dana

Aanbevolen berichten

Alleenstaand, halverwege 50 en een zoon van 23 met verslavingsproblematiek. Woont begeleid, vanwege vermoedelijke psychiatrische problematiek. Het blijkt echt verslavingsgerelateerd te zijn, dus hij gaat nu over naar begeleid wonen voor verslaafden. Mijn kind, mijn schattige manneke met zn witte haartjes is een verslaafde geworden . Op sommige momenten komt de duivel naar boven, scheld hij me verrot,wenst me dood. Is hij clean, dan is het een enge,de liefste kereldie er isl! 

Wat hij gebruikt? GHB, miauw, benzo's ( bijvoorbeeld oxazepammen in idioot hoge dosering). Met 15 begon het met drinken en blowen. Ik was er streng op, maar de ambulant begeleider zei dat ik het beter kon laten. Kwam meestal wel weer goed. Meestal...bij mijn zoon dus niet! Na 4 maanden clean, een baantje, een vriendin, schuldsanering.... het leek eindelijk goed gekomen! Maar een paar weken terug is het weer mis gegaan. Hij zit weer volop aan troep ( wat weet ik niet precies. Alles waarschijnlijk. Baan kwijt, vriendin kwijt, de duivel komt weer omhoog, ook naar mij toe. Mijn hoop is vervlogen, al zeg ik dat hem niet.

Ik mis lotgenoten... Op mijn werk vertel ik niks! Vrienden hebben het niet meegemaakt. Ikdraai in mijn eigen kringetje... weet dqat ik het los moet laten... ik KAN hem niet redden!!!!

Hoop hier wat herkenning te vinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dana, wat een nare situatie die je hier beschrijft. Hoe is hij die vier weken clean geworden? Op eigen kracht, een opname of therapie?

Je mist lotgenoten en in je eigen omgeving kun je en wil je geen steun zoeken. Dat geldt voor heel veel mensen in jouw situatie. Er is wel hulp voor naasten te vinden. 

Er zijn er specifieke zelfhulpgroepen voor “naasten” van mensen met een (alcohol)verslaving. Op www.al-anon.nl kun je informatie over deze groepen vinden. Bij Intact zelfhulpgroepen ben je ook welkom en zit je vaak met andere naasten en met mensen “in herstel” (gestopt met middelen gebruiken). Op https://www.tactus.nl/overzicht-intact/contactgegevens-intact-groepen/ vind je waar die zitten. Intact biedt ook cursussen voor naasten aan, die erop gericht zijn hoe je zelf overeind blijft in de omgang met mensen met een verslaving. Op https://www.tactus.nl/overzicht-intact/herstel vind je daar informatie over; de cursus heet Kracht langs de lijn. Ik heb het idee dat er door reguliere instellingen voor verslavingszorg voor ouders van verslaafde kinderen ook een begin is gemaakt met het aanbieden van hulp. Of dat alleen is als je kind in behandeling is bij zo’n instelling, weet ik niet. Ook weet ik niet of dat geld kost. Je zou eens kunnen informeren bij de instelling voor verslavingszorg in jouw regio.

Ik hoop dat je zoon geholpen kan worden en weer kan stoppen. Voor mensen die gestopt zijn is het voor een aantal van hen belangrijk om daarna een zelfhulpgroep te gaan bezoeken. In veel plaatsen vind je AA-, CA- of NA-groepen. Hier en daar in Nederland ook Buitenveldertgroepen of Intactgroepen (en DJMIK voor jeugd). Stoppen is makkelijk, gestopt blijven is vaak een ander verhaal.

Hou je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...