Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Aivy,

je schrijft: 
"Ben omgezet naar diazempam  Van 10 mg Oxa naar 10 mg dia
Eerst een week beide geslikt en toen de Oxa laten vallen waar ik flink ziek van ben geweest "

Eigenlijk hoort omzetting van 10mg oxa => 5mg Dia te zijn, volgens de geldende regels,  weet je waarom dit verdubbeld is ? ?

De week dat je beide slikte, hoe ging dat ? Hoeveel slikte je van wat ?
kun je precies beschrijven hoe die onzetting ging qua inname momenten op elke dag ?
bv oxa langzaam omlaag terwijl dia langzaam omhoog, in % of mg.  ?

Hoeveel weken slik je nu precies hoeveel mg Dia ?
Slik je nu elke dag hetzelfde of ben je aan het afbouwen ?

bewerkt door jackjanssen
Geplaatst
1 minuut geleden zei jackjanssen:

Hoi Aivy,

je schrijft: 
"Ben omgezet naar diazempam  Van 10 mg Oxa naar 10 mg dia
Eerst een week beide geslikt en toen de Oxa laten vallen waar ik flink ziek van ben geweest "

Eigenlijk hoort omzetting van 10mg oxa => 5mg Dia te zijn, volgens de geldende regels,  weet je waarom dit verdubbeld is ? ?

De week dat je beide slikte, hoe ging dat ? Hoeveel slikte je van wat ?
kun je precies beschrijven hoe die onzetting ging qua inname momenten op elke dag ?
bv oxa langzaam omlaag terwijl dia langzaam omhoog, in % of mg.  ?

Hoeveel weken slik je nu precies hoeveel mg Dia ?
Slik je elke nu dag hetzelfde of ben je aan het afbouwen ?

Ik zat in diepe ontwenning van een te groot afbouwstapje oxa

Ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb 10 mg dia gekregen. Eerst een week beide geslikt omdat ze zei dia moet eerst een spiegel opbouwen dus 5mg oxa ochtend en 5 mg diazepam. Dit ook in de avond. Hetzelfde dus. Meteen diezelfde dag op 10 mg dia 

Na een week beide geslikt te hebben heb ik een halve oxazepam laten vallen waar ik flink ziek van ben geweest. Die andere halve oxazepam heb ik iets langzamer afgebouwd en 1 april het laatste stukje genomen 

Ik ben sinds 7 maart op dia en oxa tegelijk nemen ....en vanaf 2 april volledig op dia maar wel de dosering dia die ik had behouden dus gewoon vanaf 7 maart 10 mg niks erbij en ik bouw niks af want ik slaap amper en geef soms over in de ochtend 

Dus nee de dia is meteen vanaf het begin op 10 mg gezet omdat de arts dat zei 

Dus wat is er aan de hand? Ik slaap amper heb mirtazapine gekregen zodat ik nog iets slaap dit is gedaan vorige week bij een kliniek omdat ik zou uitgeput was 

Wat kan ik doen want in wil niet dood ik wil herstellen

Fijn dat je geageerd als het handiger is via een ander medium te praten sta ik daarvoor open 

Geplaatst (bewerkt)
4 uur geleden zei aivy84:

Ik zat in diepe ontwenning van een te groot afbouwstapje oxa

Ik ben toen naar de huisarts gegaan en heb 10 mg dia gekregen. Eerst een week beide geslikt omdat ze zei dia moet eerst een spiegel opbouwen dus 5mg oxa ochtend en 5 mg diazepam. Dit ook in de avond. Hetzelfde dus. Meteen diezelfde dag op 10 mg dia 

Na een week beide geslikt te hebben heb ik een halve oxazepam laten vallen waar ik flink ziek van ben geweest. Die andere halve oxazepam heb ik iets langzamer afgebouwd en 1 april het laatste stukje genomen 

Ik ben sinds 7 maart op dia en oxa tegelijk nemen ....en vanaf 2 april volledig op dia maar wel de dosering dia die ik had behouden dus gewoon vanaf 7 maart 10 mg niks erbij en ik bouw niks af want ik slaap amper en geef soms over in de ochtend 

Dus nee de dia is meteen vanaf het begin op 10 mg gezet omdat de arts dat zei 

Dus wat is er aan de hand? Ik slaap amper heb mirtazapine gekregen zodat ik nog iets slaap dit is gedaan vorige week bij een kliniek omdat ik zou uitgeput was 

Wat kan ik doen want in wil niet dood ik wil herstellen

Fijn dat je geageerd als het handiger is via een ander medium te praten sta ik daarvoor open 

Wellicht heb je hier iets aan:
https://jackjanssen.com/4-fasen-van-herstel-benzodiazepine-ontwenning/

bewerkt door jackjanssen
na tel contact
Geplaatst

Ik durf haast niet te reageren met mijn verhaal ( zo zwaar was dat). Als het waar is dat je van 10 mg oxa overgezet ben naar 10 mg dia dan klopt dat zo wie zo al niet. 

Verder reageerde ik slecht op de mirtazipine. ( die bouw ik nu anderhalf jaar later verder af, middels taperingstrips)

Ik herken wat je schrijft. Ik heb er zelfs een schilderij over gemaakt. De onrust door t lijf. 

Het goede nieuws is dat ik na 8 maanden benzovrij ( verder) begon te herstellen. Nu ruim 9 maanden. Maar dat was dus pittig. 

Bouw langzaam vooral af. Mag je wmb een jaar voor uittrekken. Ik heb zo'n spijt gehad van mijn te snelle afbouw. Maar ik wist niet welk risico ik nam. (Protracted Withdrawel Symtoms)

Geplaatst
10 uur geleden zei Stroom:

Ik durf haast niet te reageren met mijn verhaal ( zo zwaar was dat). Als het waar is dat je van 10 mg oxa overgezet ben naar 10 mg dia dan klopt dat zo wie zo al niet. 

Verder reageerde ik slecht op de mirtazipine. ( die bouw ik nu anderhalf jaar later verder af, middels taperingstrips)

Ik herken wat je schrijft. Ik heb er zelfs een schilderij over gemaakt. De onrust door t lijf. 

Het goede nieuws is dat ik na 8 maanden benzovrij ( verder) begon te herstellen. Nu ruim 9 maanden. Maar dat was dus pittig. 

Bouw langzaam vooral af. Mag je wmb een jaar voor uittrekken. Ik heb zo'n spijt gehad van mijn te snelle afbouw. Maar ik wist niet welk risico ik nam. (Protracted Withdrawel Symtoms)

Ik bouw niks af voor nu eerst stabiel worden ben net pas over gestapt 

Wat kreeg je van de mirt dan? Lage dosis had je of hoge? 

Goed dat je benzo vrij bent

Knap gedaan... Jij had geen oxa eerst?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...