Spring naar bijdragen

leverpijn, onverteerde ontlasting de hele dag door, misselijk, spugen, jeuk, trillen, zweten...


Aanbevolen berichten

spider neavi, suikerdalingen/schommelingen, angstaanvallen, onrust, vocht vasthouden, dikke strakke bovenbuik. Rugpijn bij de leverkant. Droge mond, tandproblemen, vergeetachtigheid

Ik heb zoveel klachten en ben zo bang. Kan dit nog herstellen? Ik ben 48, moeder van 4, drink al 20 jaar 3-4 flessen wijn op een dag en soms meer.

Ik wil thuis minderen. Maar ben doodsbang. Heb een behoorlijke vooraanstaande functie in de zorg maar durf met geen tien paarden zelf naar de arts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel. Vooral de leverpijn de hele dag en de misselijkheid en geen trek baren me zorgen. Ik ben bang dat ik al te ver heen ben. Gek genoeg had ik tot vorige week nooit last maar toen een hele slechte dag gehad (ruzie met kids, lang verhaal niet relevant) en toen helemaal los gegaan sindsdien heb ik pijn aan mijn lever en ben ik benauwd.

Ik ben nu ah minderen met alcohol mengen met alcohol vrije wijn. Ik heb gisteren en eergisteren en vandaag al de helft minder gedronken en de helft minder aan zolpidem maar ik voel me vreselijk.....

Kan dit nog herstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het volgende antwoord gekregen: 

Dit klinkt als zowel een probleem van de lever en een probleem van de alvleesklier.

Spider naevi, vocht vasthouden en strakke buik kunnen wijzen op verhoogde bloeddruk in de buik door vervetting van de lever of levercirrhose. Dit kan soms nog herstellen. Als er jeuk bij komt is dat vaak wel een teken van al vergevorderde problemen, een teken dat de lever zijn werk niet goed meer kan doen.

Suikerdalingen en pijn in de rug kan passen bij een ontsteking van de alvleesklier. Die kan ook flink last krijgen van langdurig alcoholgebruik. Vaak zie je dat dat wel wat kan herstellen, maar dan is de kans op opnieuw klachten daarna wel toegenomen. Dus nooit echt helemaal herstel.

Vergeetachtigheid, angstaanvallen en onrust kan voorkomen als de lever niet goed meer kan filteren waardoor bepaalde stoffen langer in de hersenen blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-6-2024 om 11:11 zei moderator:

 Ik ga het navragen bij onze verslaving arts en ik kom hier later op terug. 

@moderator, hoe denkt jullie verslavingsarts over alcohol in combinatie met zolpidem?

Uit: Farmacotherapeutisch Kompas, Zolpidem

Doseringen
Verminderde leverfunctie: Bij een lichte tot matige leverfunctiestoornis is de startdosis 5 mg/dag; wees extra voorzichtig bij ouderen. Zo nodig alleen bij goede tolerantie verhogen tot 10 mg . Gecontra-indiceerd bij ernstige leverfunctiestoornis.

Bijwerkingen
Vaak (1-10%): bovenste- en ondersteluchtweginfectie, hallucinaties, agitatie, nachtmerries, toename slapeloosheid, slaperigheid overdag, manifest worden van een onopgemerkte depressie, afvlakking van het gevoel. Hoofdpijn, duizeligheid, cognitieve stoornis (zoals anterograde amnesie). Diarree, misselijkheid, braken, buikpijn. Rugpijn. Vermoeidheid.

< Zolpidem >

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Roberto,

We raden raden sterk af om alcohol te combineren met zolpidem. Beide middelen hebben een kalmerend effect op het centrale zenuwstelsel, wat kan leiden tot ernstige bijwerkingen zoals ademhalingsproblemen, verwardheid, duizeligheid en een verhoogd risico op ongelukken. Het combineren van deze middelen kan ook de kans op verslaving en afhankelijkheid vergroten. Als je vragen hebt over je medicatie en alcoholgebruik, is het belangrijk om dit te bespreken met je behandelend arts.

Met vriendelijke groet,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@moderator, mijn vraag was bedoeld als aanvulling op jouw antwoord op de vraag van Dolores76.
Zij schrijft her en der op dit forum over haar klachten en durft niet naar een arts.
Lees haar bijdragen en de reacties daarop maar eens.
Die kunnen duiden op alcohol, maar volgens het FK ook op bijwerkingen van (teveel) zoldpidem.
Of eventueel nog iets anders.

Misschien kan je haar dat nog eens extra duidelijk maken?
Dat ze naar een (verslavings)arts met gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

mijn bloeddruk is goed (onderdruk 70 bovendruk 120) en ik drink bijna niet meer (al weken) maar ik ben enorm ziek. Ik heb waterdunne diarree en moet telkens spugen. Dokter is al paar x geweest. Geen reden voor onrust: virus en moet uitzieken. Ik weet het niet. Ik heb hier in huis niemand aangestoken en ik knap niet op (nu anderhalf a 2 week)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dolores76,

 

Wat vervelend om te horen dat je je slecht voelt. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Maar wat is precies je vraag aan ons?

 

Met vriendelijke groet,

de Moderator

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 7-7-2024 om 16:01 zei Dolores76:

mijn bloeddruk is goed (onderdruk 70 bovendruk 120) en ik drink bijna niet meer (al weken) maar ik ben enorm ziek. Ik heb waterdunne diarree en moet telkens spugen. Dokter is al paar x geweest. Geen reden voor onrust: virus en moet uitzieken. Ik weet het niet. Ik heb hier in huis niemand aangestoken en ik knap niet op (nu anderhalf a 2 week)

Is er niet veel meer aan de hand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...