Spring naar bijdragen

Op zoek naar een partner


Sophie1987

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een partner van een verslaafde in herstel. Mijn partner is opgenomen geweest en inmiddels nu bijna drie weken terug. 
Vanaf het moment dat hij terug is komen er veel emoties los. Verdriet en angst. Er is zo ontzettend veel gebeurd. Soms vraag ik mij af of wij hier wel uit kunnen komen. Zowel in ons huwelijk als gezin (we hebben twee kinderen)
Het zou fijn zijn om eens met een andere partner te kunnen praten. Want praten hierover met familie en vrienden is toch wel heel erg lastig.. 

Ik hoop dat Ik iemand hier kan vinden!

Groet, Sophie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Sophie1987.

Jouw partner heeft grote stappen genomen: hij heeft erkend dat hij een probleem heeft en heeft zich laten opnemen en is daar niet weggelopen. En is kennelijk niet teruggevallen in gebruik nadat hij weer thuis kwam. 
Stoppen met drinken (of met wat dan ook) is makkelijk, gestopt blijven is een lastige. Vaak komt er van alles naar boven en daar moet je als verslaafde in herstel mee dealen, onverdoofd. En bij partner en andere naasten is er misschien angst voor een terugval, maar kan er ook ruimte ontstaan om over de afgelopen tijd na te denken over alles wat er is gebeurd. Dat is de situatie waar jij nu in zit.

Op het alcoholforum kreeg je al een reactie op je bericht daar, dat je eens contact zou kunnen zoeken met een al-anon groep. Een andere optie is om een Intact groep te bezoeken. Dat zijn ook zelfhulpgroepen, maar daar zit je met verslaafden in herstel en vaak met andere naasten. Dat klinkt misschien vreemd, maar het werkt prima. Bij Intact zijn ook cursussen voor naasten.
Mogelijk hebben ze bij de instelling waar je partner opgenomen is geweest, ook mogelijkheden om jullie samen tijdelijk te begeleiden. Daar zou je ook eens navraag kunnen doen.

Ik hoop dat het jullie gaat lukken om een nieuwe start te maken samen en met de kinderen. Bij mij als verslaafde in herstel heeft dat wel een tijd geduurd. Ik moest eerst zelf weer onverdoofd de dagen door leren komen en vervolgens met mijn vrouw een nieuwe balans leren vinden.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was alweer iets anders aan het doen, maar bleef denken aan je bericht. Misschien heb ik me er in mijn reactie wat te makkelijk vanaf gemaakt. Je schreef “ Er is zo ontzettend veel gebeurd”. Ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurd en hoef dat ook niet te weten. Zoals je het opschrijft, kan het van variëren van een paar keer flinke ruzie tot huiselijk geweld inclusief je kinderen, schulden, criminele activiteiten… Ik hoop dat dat allemaal niet speelt bij jullie. Hoe erger het is, hoe meer het nodig is dat je hulp zoekt, of dat jullie (samen) hulp zoeken.

En even los van dit alles: ook voor partner kan het erg helpen in het clean/droog blijven als hij een zelfhulpgroep bezoekt (AA, Intact, Buitenveldert …). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dag Sophie,

Mijn partner zit nog volledig in de ontkenningsfase, het gaat hier met ups en downs. Ik kan je dus helaas niet helpen met het stukje herstel, maar mogelijk kunnen we elkaar anders ondersteunen.
hier ook 2 kinderen, dus voel je wanneer je over huwelijk/ relatie en gezin praat. 
 

groetjes Wendy  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Wen, het is niet zo druk op deze afdeling van het forum. Ik weet niet of Sophie1987 je berichtje ziet. Je kunt haar dit forum een berichtje sturen, mocht je dat willen. Als je bent ingelogd, zie je rechtsboven een envelopje staan. Als je dat aanklikt, wijst de rest zichzelf.

Als je op zoek bent naar mensen waarmee je kunt praten over jouw situatie, dan kun je ook eens kijken bij de zelfhulpgroepen die ik hierboven al noemde. 

Hou je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...