Spring naar bijdragen

Rivotril overstappen naar diazepam


Aanbevolen berichten

Hoi ben sinds eind november uit detox voor methadon verslaving ben toen te snel afgebouwd met 5 mg per dag ging goed maar toen ik thuis was gekomen begonnen na 1 week pijn in de buik een soort kramp en het was elke keer ergen anders dan onder buik dan bij de nieren dan boven buik ben terg gegaan naar Jellinek en die zeiden gaat wel over Nina nog een week kreeg ik slapeloosheid en na een paar dagen werd de pijn erger en werd ik heel erg onrustig opgejaagd kon niet meer stil zitten ben naar de huisarts geweest hij heeft Jellinek gebeld en zei zeiden kan geen ontwenning zijn want na 3 weken moet de methadon al uit je lichaam zijn dus huisarts heeft me mirtezepine gegeven en hij zei als Jellinek dat zegt dan moet het ook zo zijn heb me erbij neergelegd terwijl ik weet dat het ontwennen was ik had 2 weken niet geslapen maar door mirtezepine sliep ik eerste 2 dagen 4 uurtjes daarna maar 2 uurtjes terwijl ik de hele dag onrustig was door mijn buik kon me nergens op concentreren geen tv geen boek lezen geen facebook kijken kon alleen maar lopen op straat liep gemiddeld 25 km per dag en om 9 uur in de avond ging alles weg en kon ik effe tv kijken maar slapen ging niet ook met 15 mg mirtezepine werd wel suf maar kon niet in slaap vallen mijn huisarts elke dag gebeld zei keek naar bloeddruk luisterde naar me hart en zei alles goed gaat wel over terwijl ik in een hel leef niet slapen heel erg onrustig opgejaagd en alleen maar lopen op straat in de kou in de regen ik kon alleen maar lopen het gevoel gaat om 9 uur avond weg en komt rond de 2 ‘s nachts weer terug kon niks doen niet met vrienden praten niet met familie omgaan alleen maar lopen kreeg in januari quetiapine hielp de eerste 2 dagen daarna weer hetzelfde verhaal terwijl huisarts elke keer bloeddruk meten hart luisteren alles is goed ik moet het volhouden gaat wel weg maar mijn lichaam was kapot van het lopen en die onrust en kreeg nergens hulp opgegeven moment ben ik naar crisis dienst gegaan wou bijna zelfmoord plegen want werd hopeloos niemand die me wou helpen crisis zegt het is lichamelijk wat je hebt niet psychisch werd naar huis gestuurd terwijl ik niet 1 seconde stil kon zitten van 2 ‘s nachts tot 9 in de avond ben naar eerste hulp gegaan voor de pijn in de buik want daar kwam al die onrust vandaan eerste hulp hetzelfde gedaan bloeddruk metenhart filmpje gemaakt alles is je gaat er niet dood aan dus ga maar naar midden februari kreeg ik tintelingen aan mijn gezicht en had geen kracht meer in armen werd naar neuroloog gestuurd eerst was het misschien een hersen infarct bloedverdunner gekregen maar had nog steeds die onrust in de buik waardoor ik niet kon slapen en niet kon stil zitten alleen maar lopen en hopen dat de dag snel voorbij gaat misschien gaat het de volgende dag beter maar tevergeefs standaard om 2 ‘s nachts begon alles weer totdat ik een echo heb laten maken na 3 maanden aandringen bij de huisarts niks gevonden maar kwam een psychiater in het boven in tegen heb hem alles verteld hij zei meteen ontwenning dus afspraak gemaakt bij hem hij vond het niet vergane om terug te gaan naar methadon na al deze maanden zonder te hebben gezeten en in al die tijd heb ik niks gebruikt geen alcohol geen wiet want was bang dat het erger zou maken dus psychiater zegt rivotril gaat je helpen ik wist niet wat het was maar was ten einde raad wou alles proberen als ik maar weer rustig kon worden en tv kon kijken en met mensen kon praten dus ik aan de rivotril 1 in de ochtend en 1 in de avond om te slapen eerste paar dagen goed geholpen maar daarna weer niet kunnen slapen heb ik zolpidemtart erbij gekregen het slapen ging weer eventjes goed maar overdag weer onrustig moest gewoon verder gaan want het heeft tijd nodig na 3 weken ging het slapen weer niet goed heb ik mirtezepine erbij gekregen maar overdag toch onrustig wou stoppen met rivotril maar kon niet want was er verslaafd aan geworden 2 weken terug na heel veel aandringen heb ik toch methadon gekregen eerst 20 mg daarna 30 mg per dag na een paar dagen ging het goed kon weer slapen die onrust werd steeds minder en de buikklachten meteen weg nu wou ik zelf rivotril afbouwen dacht met een kwart pil dat het wel zou lukken werd heel angstig weer onrustig maar zonder pijn in de buik maar vooral erg somber en depressief dus de psychiater gebeld en die heeft gezegd dat ik 0,01mg moet afbouwen heb dat geprobeerd toch nog ontwenning gekregen vooral depressie somber heb hem weer gebeld om eerst met methadon anders aftebouwen vond hij geen goed idee maar ik zit met zoveel medicatie waar aan ik verslaafd ben en voel me heel erg kut vooral door die rivotril dus sinds vandaag ga ik meteen overstappen van rivotril 2 keer 0,5 mg naar diazepam 3 keer 5mg  Heb vanochtend voor het eerst diazepam genomen in plaats rivotril en daarna methadon 30 mg en voel me een angstig en in de war ben nu bang dat na een tijdje diazepam niet gaat werken dat ik toch die ontwenning ga voelen van rivotril en dat ik het terug moet ga gebruiken en ben ik ook verslaafd aan diazepam heeft iemand hier deoverstap gemaakt van rivotril naar diazepam en is het normaal om de eerste paar dagen die ontwenning van rivotril te voelen of moet je je meteen goed voelen als je diazepam neemt wil niet weer verslaafd raken aan diazepam terwijl ik terug moet naar rivotril

want als ik meteen methadon had gebruikt in plaats van rivotril en dan mirtezepine dan had ik al deze problemen niet 

dus mijn vraag is de overstap van rivotril naar diazepam te doen en gaat het zeker lukken of moet ik meteen stoppen met diazepam en een andere oplossing vinden voor het afbouwen van rivotril?

heb echt hulp nodig want word gek van de depressie en dan somber en dan angst en onrust maar niet zo erg als toen gelukkig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in 1 keer overgestapt maar na 2 weken is de dosis diazepam verhoogd van 3 keer 5 mg naar 4 keer 5 mg  zit nu al op dag 4 maar ben de hele dag slaperig maar kan niet in slaap vallen door de onrust angst en depressie 

hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat geen ontwenning meer had en dat de overstap goed is gegaan ? En heb je ook onrust in je buik ervaren toen je bent overgestapt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...