Spring naar bijdragen

Afbouwen oxazepam


P44

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Inmiddels slik ik bijna 3 maanden oxazepam. De eerste paar weken 2x 10 mg per dag, toen een tijdje 3x 10 mg per dag, toen een paar weken weer 2x 10 mg per dag, toen 1x 10 en 1x 5 mg per dag en op het moment 2x 5 mg per dag.

Ik sta onder begeleiding van GGZ (IHT) en moet zeggen dat het me alles meevalt. Weinig tot geen last van ontwenningsverschijnselen.

Ondertussen ben ik overigens ook 6 weken geleden gestart met een AD (sertraline).

Ik moet de oxazepam dus nog verder afbouwen. Het traject bij GGZ stopt waarschijnlijk volgende week. De rest gaat waarschijnlijk weer via de huisarts.

Ik heb met de oxazepam nog niet gehad dat ik steeds meer moest gaan slikken om hetzelfde effect te bereiken. Betekent dit dat ik nog niet verslaafd ben? 

Het is natuurlijk lastig te voorspellen wat ik precies kan verwachten aan verdere ontwenningsverschijnselen. Iedereen reageert anders. Is de laatste 5 mg straks het lastigst? Hoe lang zal ik er dan eventueel last van hebben? Kan een AD dit misschien weer enigszins opvangen? 

Bij GGZ zeggen dat het met de oxazepam bij mij gaat om een lage dosering en niet al te lang gebruik (jaar of jaren). Ze hebben gezegd dat ik er vanaf ga komen en dat ik daar niet angstig voor moet zijn.

Wat denken jullie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-12-2023 om 17:29 zei P44:

Wat denken jullie? 

@P44 Ik denk hetzelfde als de GGZ.
Jouw dosering oxazepam is vrij laag.
Gewoon doorgaan met afbouwen en niet angstig worden.

Sertraline heeft een opbouwperiode nodig.
Daarvoor kan tijdelijk ozazepam behulpzaam bij zijn.
Als ik het goed lees werkt setraline goed bij jou.

En kan jij verder gaan met jouw huisarts.
Niet zomaar stoppen met de GGZ zonder natraject.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...