Spring naar bijdragen

medicatie tegen zware afkickverschijnelen

stef276

Aanbevolen berichten

Beste lotgenoten,

Al 10jaar drink ik veel te veel vroeger dagelijks momenteel binge eens in de 2 a 3 maanden haal ik 4 tot 10 dagen door a 24 bier p/d,

wanneer ik dan weer stop lig ik 4 dagen strak wakker heb hartkloppingen zenuwpijnen trillen zweten en deleriums behoorlijk heavy dus en gevaarlijk om zonder medicatie te stoppen,

wanneer ik dan naar mijn huisarts ga krijg ik alleen een doorverwijzing naar Victas/ vroeger Malibaan en kan daar pas bij de verslavingsarts terecht na aanmelding wat gemid 4 weken duurt en als je daar ook een behandeling start,

Nu is mijn vraag hoe doen anderen dit die gelijk willen stoppen en geen maand willen wachten en is dit een normale gang van zaken of zijn er ook onafhankelijke verslavingsartsen waar je terecht kan, zonder aanmeldverplichtingen etc.

uiteindelijke krijg ik altijd chloordiazepoxide voor geschreven maar het lijkt soms wel of je niet veilig mag detoxen!!!

Als ik nu een paar bier per dag dronk zou ik het niet zo erg vinden maar er zit gewoon geen stop op en een maand ong 24 bier p/d drinken is natuurlijk ook gekkenwerk,

Met vriendelijke groet

Stef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi die Stef,

Allereerst welkom op ons forum,

Ikzelf weet niet zoveel af van binge-drinken, maar er zijn hier mensen die daar wel meer verstand van hebben.

Wat ik wel weet is dat je speelt met je leven want na zo'n binge weer ineens stoppen is toch gevaarlijk.

Allereerst denk ik dat het heel belangrijk voor je is dat je er achter probeert te komen wat je nu eigenlijk wilt, wil je helemaal van de drank af of wil je proberen om af en toe nog wat drinken.

Ja van deliriums weet ik wel wat af, had ze bijna om de twee dagen. Vreselijk was dat.

En er is vaak een grote wachtlijst voor mensen die hun verslaving aan willen pakken, je zal op je beurt moeten wachten. Het is niet anders.

Wat je wel kunt proberen is een online behandeling bij Tactus. Er zijn hier mensen die je daar zeker ook meer over kunnen vertellen.

Wat je zou kunnen vragen aan je h.arts is Librium voor een paar dagen. Het maakt je wat rustiger.

En verder kun je proberen om veel hier te komen, er is altijd iemand die je even verder kan helpen als je moeilijk zit.

We zitten bij ditjes en datjes de dagdraad.

Heel veel succes in jouw strijd.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie ,

Dat is juist het euvel waarmee ik zit dat de huisarts geen librium of wat dan ook voorschrijft, en ik weet dat ineens stoppen gevaarlijk is en merk dat ook aan mijn verschijnselen ,

maar nog een maand doordrinken met die aantallen lijkt me even gevaarlijk,

Ben nu alweer 3 weken nuchter hoor maar het gaat me er vooral om voor als de volgende terugval weer verschijnt,

mischien weet iemand of het per huisarts verschilt of hij/zij librium voorschrijft hoe ik hierachter kom?

want telkens een maand wachten vind ik geen doen en een verplicht programma eigenlijk ook niet,

je zou toch gewoon veilig en snel moeten kunnen detoxen zonder voorwaardes???

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stef,

Leuk om je stuk zo te lezen... herken er veel in van mijzelf toen ik nog dronk. Begrijp me goed, ik herken het en wat je laat zien is typisch verslaafdengedrag ;-) Je zuipt jezelf aan bonken, besluit er wat aan te doen maar dan wel NU en op MIJN manier. Als je eerlijk bent, denk je dat het zin heeft als je huisarts je naar huis stuurt met wat pammetjes en je zelf gaat detoxen zonder hulp? Zo te lezen heb je dit al vaker gedaan.... en toch weer in het oude patroon vervallen. Je zou kunnen 'afkicken' door iedere dag minder te drinken, is mij 3 keer van de 20 pogingen gelukt en bleef daarna maarliefst 2 dagen nuchter. Of nu eens een keer echt er voor gaan, je neerleggen bij de hulp (en wachtlijst) die geboden wordt...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Ik kreeg librium van huisarts gelijk toen ik stopte met drinken om de afkick verschijnselen direct op te vangen

Kreeg van de huisarts wel de vraag of ik gelijk wou stoppen of een wachten met stoppen op traject Tactus

IK heb gekozen om direct te stoppen vandaar ook de librium die ik meekreeg

Paar keer in de week kreeg ik gesprek ij huisarts totdat Tactus dit over kon nemen

Dus afgekickt en al ging ik pas het traject in...

Een traject die mij heel veel geholpen heeft en nog steeds...om te zijn waar ik nu sta

Een pilletje heel mooi allemaal...maar het traject is nog veel belangrijker...en werken aan jezelf

Ik lees dat je nu al 3 weken nuchter bent...dus eigenlijk al afgekickt

Ik lees niet dat je jezelf hebt aangemeld voor dit traject

Sta je al wel op de wachtlijst, is het de tijd uitzingen...

Word het je dan te moeilijk,zou ik toch een gesprek met de huisarts overwegen

Succes..het is het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ben wel bezig met wat trajecten PO onderzoek bij altrecht en dan het traject bij de malibaan en heb er al een een keer een deeltijdbehandeling gehad,

dus ik weet dat daar ook de oplossing ergens ligt gaat mij er vooral om dat als het toch fout gaat ik geen zin heb om een maand door te zuipen en Rickert minderen is in mijn geval geen optie als bingedrinker want ik stop eigenlijk alleen als het geld of de drank op is,

maar huttula thanks voor je bericht zal eens rond gaan bellen of er hier ook een huisarts is die het eventueel wel voorschrijft

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stef278 ik wil je niets opdringen maar met Baclofen heb je géén afkick verschijnselen en je kan

er direct mee beginnen.

Maar ik vrees dat je ha dat ook niet zal voorschrijven als hij al te beroerd is om jou librium

te geven. Het was maar een idee.

Welkom trouwens ! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Stef als je al weer 3 weken droog staat zal geen h.arts je Librium voorschrijven (denk ik). Librium wordt voorgeschreven als je net gestopt bent. Het is dus om de ontwenningsverschijnselen wat te onderdrukken.

Maar wat gebeurd er nu vlak voor zo'n binge-periode? Hoe voel je je dan?

En weet je één van de grootste triggers is als je gaat denken dat je het niet aan kan. Dat je het niet meer houdt en moet drinken omdat je anders gek wordt. Die gedachte alleen al geeft zoveel spanningen. ik weet het, ik heb dit ok mee gemaakt

Maar een mens kan veel meer aan, echt. Belangrijk is dat je weer geloof krijgt in jezelf. Jij bent Stef en je kan het zeker weten. Het kost pijn in het begin maar kunnen doe jij het ook.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat ook niet om nu bolletje maar voor het geval het weer mis gaat snap je nu heb ik het idd niet nodig maar als ik het wel nodig heb wil ik geen weken wachten vandaar,

ja dat probeer ik ook uit te pluizen maar er is niet 1 reden denk ik soms overmoed soms een leeg hoofd willen hebben en verder zijn me hersens er aan gewend denk ik om bij alles bier te drinken dagje weg uit eten klussen bij iemand alle 'normale dingen'doe ik al 12 jaar met drank

heb nu wel quetiapine gekregen van de pshygoloog voor als ik opgefokt raak of rust wil aan me hoofd ipv drank nu 1x genomen werkt opzich wel je word er alleen mega moe van maar misschien nu meer omdat ik dit voor het eerst gebruikt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rickert
Hoi Stef,

Leuk om je stuk zo te lezen... herken er veel in van mijzelf toen ik nog dronk. Begrijp me goed, ik herken het en wat je laat zien is typisch verslaafdengedrag ;-) Je zuipt jezelf aan bonken, besluit er wat aan te doen maar dan wel NU en op MIJN manier. Als je eerlijk bent, denk je dat het zin heeft als je huisarts je naar huis stuurt met wat pammetjes en je zelf gaat detoxen zonder hulp? Zo te lezen heb je dit al vaker gedaan.... en toch weer in het oude patroon vervallen. Je zou kunnen 'afkicken' door iedere dag minder te drinken, is mij 3 keer van de 20 pogingen gelukt en bleef daarna maarliefst 2 dagen nuchter. Of nu eens een keer echt er voor gaan, je neerleggen bij de hulp (en wachtlijst) die geboden wordt...

Succes!quote>

Hier sluit ik me bij aan. En wens je veel succes. Ben je al eens naar de AA geweest of heb je het Big book gelezen. Geeft inzicht in verslaafdengedrag. Helpt mij nog dagelijks. bovendien ontmoet je er lotgenoten. Mensen met ervaring. Je bent niet meer alleen. Toch nog anders dan een Forum al kan dat heel behulpzaam zijn.

:present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Hoi stef,

Je schrijft dat je huisarts je geen librium wil voorschijven tegen afkickverschijnselen, maar dat je wel chloordiazepoxide krijgt. Ik weet niet van wie, maar dat is gewoon de moeilijke naam voor.... librium !! Je krijgt en gebruikt dan dus weldegelijk librium.

Mocht dat onvoldoende werken dan zou je om diazepam (= valium) kunnen vragen, werking is wat sterker en werkt langer.

Daarnaast zou je Propranolol (= betablokker) kunnen gebruiken tegen de hartkloppingen en het trillen.

Als je overigens al drie weken droog staat heb je eigenlijk geen librium of diazepam meer nodig want dan ben je al ontgift.

Je zou dan het ook al genoemde baclofen als zucht onderdrukker kunnen proberen, maar is in nederland nog niet als zodanig erkend en veel artsen willen het dus niet daarvoor voorschrijven (het is eigenlijk een oude spierverslapper).

groetjes 70

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...