Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

@ Jen.

het helpt idd. voor/bij angst-stoornis/ depressie, maar zolang je er bij wil blijven drinken, zal je weinig of geen resultaat hebben.

Baclofen is voor mensen die van hun verslaving af willen en dat het ook helpt bij andere stoornissen is alleen maar meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de reacties, echt een fijn forum dit.

Ik ben inderdaad nog zoekende, Jane4. Hopelijk kom ik er met behulp van mijn psychiater uit. Dit forum lijkt me ook wel goed voor mij, ter ondersteuning.

Madelief, ik hoop van harte dat jij er baat bij zal hebben, ik ga het hier proberen te volgen.

Bb, ik heb nog steeds de ambitie om een sociaal drinker te worden. Misschien heb je gelijk, en is dat dom. De tijd zal het uitwijzen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ belangstellenden voor Baclofen.

De vierde dag is het nu dat ik Baclofen slik.

Alleen gisteren voelde ik me belabberd, door slaapgebrek.

Dus ik neem de laatste aan het eind van de middag.

Gisteren heb ik dat ook gedaan, en zowaar, ik heb een hele nacht geslapen.

Vrijdag a.s. gaat mijn dosering omhoog, van 15 mg naar 30 mg.

Benieuwd hoe dat gaat voelen.

Ondertussen bouw ik het wel verslavende middel Librium af, ook langzaam.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor steun aan de andere beginnende Baclofen-gebruikers.

maart 2012:

" ANDERHALF-JAAR DROOG met BACLOFEN "

zonder nare bijwerkingen, alleen goede !

Succes allen.

bb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de dosering verhoogd volgens afspraak met de verslavingsarts.

We doen de opbouw zeer langzaam.

Per dag 30 mg.

Nu vind ik dat wel fijn, bijwerkingen heb ik eigenlijk niet.

Ben zelfs een beetje te hyper, haha!

Dus ik heb wat dingen gedaan die me rustig houden.

De 15e moet ik bij hem terugkomen.

Ben benieuwd welke dosering ik dan krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madelief,

fijn te lezen dat het zo goed gaat en dat zonder bijwerkingen.

Verstandig van je arts om langzaam te verhogen, heb je later alleen maar voordeel van.

Je houd het "droogstaan" ook makkelijk vol, lees ik, waardoor denk je....(?)

Je gaat goed....lekker volhouden...die rust komt vanzelf en nog veel meer (in de goede zin van het woord)...let maar op.

Baclofen doet meer dan je denkt !

Succes verder.

groetjes bb.

ps.

ik vermoed dat je volgende dosis 45mg. p/d wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ben ik dan nog eens !!

Sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar door recente en pijnlijke gebeurtenissen kon het even niet.

Ik heb ergens eens gelezen (meermaals zelfs) dat je moest oppassen met baclo omdat het geen snoepjes zijn. De zware betekenis van deze woorden (her)kende ik toen nog niet, maar nu wel, en meteen ook een waarschuwing voor iedereen die baclo gebruikt.

Eerst en vooral, neem ik nog steeds de baclo hoor, maar sterk teruggeschroefd, want zoals in bijna alles wat ik ooit tot me nam, ook hier heb ik me een beetje aan vergrepen door externe omstandigheden. Ik praat me niet goed, maar vertel het gewoon zoals het is/was.

Kort voor poes en vader stierven had ik dus de dosis opgeschroefd tot 150gr per dag, doch merkte er een beetje nadelen van. High gevoel, blijven doorgaan, kauwen van de tanden, weinig slaap nodig, (alhoewel je lichaam dat wel nodig heeft), maar ook voordelen, NIET drinken, of stoppen na bv 2 wegens geen zin in meer. Afin, een beetje beginnen zoeken en afbouwen tot ongeveer een 75 a 100 per dag.

Maar toen............ Bij de eerste dag van het overlijden van paps, zaten we met de familie als zombie's bij elkaar heel de dag en de baclo ging twee per twee naar binnen, zonder nadenken, zonder bijwerkingen, zonder dorst te krijgen. Kleinigheidje gedronken, doch zonder smaak en trek om meer.

De dagen daaropvolgend zat ik al gauw weer aan de 150 tot 200 gr p dag. Het gaf me een beter gevoel, een roes, ik kon het me niet meer aantrekken allemaal. Ik moest de verschrikkelijke pijn verzachten. Geen temesta's (of alleen maar voor het slapen gaan), alleen de baclo en sommige dagen ook met drank erbij.

Verleden week vrijdag (2 maart) moest ik bij stiefmams allemaal spulletjes van paps weghalen, had ik NIETS gedronken, maar zwaar overdreven met de baclo (250), het ging me immers goed af en ik wou er niet van drinken, doch teveel is teveel hé. Ik kwam in een soort roes, verschrikkelijk, erger dan dat ik zwaar gedronken had. Ik begreep er niks meer van. Koude rillingen, overgeven, warm, hartslag van 150, ziek gevoel, angst, verdriet, wenen, de impact van alles wat ik verloren had. Afin, mijn vriendin heeft haar handen vol gehad aan mij en ik prijs tot in het einde der dagen haar geduld met me.

Ben er daarna heel erg zwaar ziek van geweest (niks met de baclo te maken, denk ik), gewoon lichamelijk en geestelijk uitgeput, de weerslag van alles bovenop me gekregen.

Vandaag voor het eerst veel beter. Heb de baclo nu teruggeschroefd naar 75 en ik zit momenteel goed zo. Voel er niks van, geen zin om te drinken en functioneer op een min of meer normale manier.

Misschien dat ik nog terug naar ietsjes meer ga, maar vroeg op de avond mijn laatste sowieso (25). Waarom nog verhogen als ik me nu zo goed voel ?? Wel, omdat ik toch nog steeds drankgevoelig ben. D.w.z. dat ik geen trek heb, maar heel vlug in de verleiding kan komen. ALS dit zou gebeuren, moet het bij 1 of 2 blijven en de trek uit zichzelf oplossen zoals ik al eerder heb ervaren, maar wil dit risico niet lopen. Lieven 0 dan 1.

Zo, korte bijwerking dus, excuses voor diegenen die alles keurig en netjes uitgevoerd hebben zoals het moest, maar ik probeer alles tot de grens en meer, jammer genoeg. Alleen zo hardleers is aan mij besteed. Daarom toch dit verslagje en ik eindig nogmaals met de sterke boodschap: Baclofens zijn geen snoepjes !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel weergeen vriendjes maken maar Will, wat ben jij onverantwoordelijk bezig!!!

Je speelt echt met je leven, het is je waarschijnlijk niet veel waard.

Zonder arts een middel verhogen of verlagen, hoe bedenk je het!!

En dan ook nog erbij drinken, sjonge jonge jonge zeg!!!

Volgens mij gaat dit niet echt lukken allemaal want ik heb gelezen dat Baclofen alleen werkt als je er 100% achter staat om volledig abstinent te worden.

Het is al zo'n eng middel en dan speel je zo met je leven.

Nogmaals, ik zal wel boze reacties krijgen hierop, dat is dan maar zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen ER, echt niet. Mijn HA had me gezegd om een beetje te spelen met de dosis, naargelang ik me zelf voelde. Mits ik eigenlijk me goed genoeg voelde en desondanks in een emotioneel diep dal zat, deed ik wat ik dacht wat goed was. Alleen overdreef ik en dat heb ik geweten. Mijn snelste manier om iets af te leren. So be it.

No heartfeelings ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Will ach Will.....ik heb op een ander forum heftige meningsverschillen gehad omtrent verhogingen van de dosis, maar jij... slaat alles !!!

moet hier (sorry) echt wel om lachen. Hoe krijg je het voor mekaar !

Hier in Olland zeggen we: "een gewaarschuwd mens telt voor twee" , maar of de Belgen dat snappen.....(?)

Geeft niks Will, soms moet je eerst even op je mondje vallen om ervan te leren, toch... als je nadien maar weer opkrabbelt.

Hier leren we allemaal van (hoe het niet moet dus).

Ga lekker door, dat is het belangrijkst.

Wat je dosis van nu betreft (75mg.) zou ik een tijdje aanhouden, zeker als jij je er goed bij voelt zo.

Succes Will, het ga je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb,

Leuk dat je er even bent!

Ja, het gaat goed en langzaam opbouwen is een must volgens mijn verslavingsarts.

Met Librium bouw ik gelijktijdig af, ook dat gaat goed.

Geen zucht of trek in die mate dat ik er last van heb.

Ja hoe het komt dat ik niet meer drink en dat het me goed afgaat.

Dat is de vraag. Nu was ik al een week gestopt met mezelf te verzuipen,

voordat ik aan de baclofen begon.

Dat was wel een hel, echt zwarte sneeuw gezien......

Ook was het echt een gevoel van de knop is om.

En niet te vergeten, mijn partner, kinderen, famile en vrienden,

die me ontzettend steunen sinds ik ervoor uit ben gekomen dat ik

heel veel stiekum dronk.

Ze motiveren me door me vaak te zeggen dat ze de oude Madelief weer terug gaan zien.

Aankomende nacht heb ik 3 weken geen druppel alco meer gedronken.:)

Op welke dosis zit jij nu?

Gaat het ook nog steeds goed?

Ik ben er benieuwd naar.

Will,

Wat fijn dat je je ervaring hier eerlijk verteld!

Wat ik me vooral afvraag, hoe kom jij aan zulke hoeveelheden Baclofen?

Ik krijg het precies afgepast mee en moet elke 14 dagen terug naar de verslavingsarts.

Dan krijg ik weer precies de afgepaste hoeveelheid voor 2 weken mee.

En overal waar TE voor staat is meestal niet goed he?

Behalve voor tevreden. ;)

Maar ik denk dat er wel iets van geleerd heb.

Het zijn inderdaad geen snoepjes!

Wil je je ervaringen hier ook blijven delen?

Ik schrijf regelmatig hoe het me vergaat op dit draadje.

Tot snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt bb, met het schaamrood op mijn kaken weliswaar :$

Nu dus terug op het goede spoor en ja, nu voel ik me er opnieuw goed bij en niet TE goed zoals ik begon met de verhoging. En dat op mijn bekje vallen, tja, dat is ook al meermaals gebeurd. Wie niet horen wil, moet maar voelen hé ;)

Mezelf dus bij elkaar geraapt en nog even voor ER, wie weet had ik er onbewuste duistere onderliggende gedachten bij. Wie zal het zeggen.

Feit is dat ik het hier niet wil verzwijgen en mijn ondervindingen blijf opschrijven.

De dosis van 75 houd ik nu een poosje aan, en neem de laatste vroeg op de avond ( 17a18u ten laatste.

Respect voor je bb :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefje, van de moment dat ze bijna op zijn, maak ik gewoon een afspraak en schrijft hij me 1 of meerdere doosjes voor. Een doosje bevat 50 tabletten van 25mg. Hij ondervraagt me natuurlijk eerst wel en zo, maar verder geen problemen er mee. Na dat voorval heb ik hem nog niet terug gezien, maar ga het hem wel eerlijk vertellen. Hij moet dit weten natuurlijk en kent me als de beste. Ook mijn drang naar meer !!

Terug op spoor dus, maar nu het avond is begint mijn neus alweer te lekken met bijbehorende keelpijn. 100% ben ik nog niet, maar komende :D:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Emmaroos.

Hoi Emma, ten dele ga ik met je mee; onverantwoordelijk bezig zijn en er toch bij blijven drinken.

De arts van Will, is bijzonder welwillend/helpend geweest met het voorschrijven van Baclofen, alleen weet de beste man niet, HOE er mee om te gaan.

Negen van de tien artsen is "onwetend" met het gebruik van Baclofen.

De meeste artsen (als die het al willen voorschrijven) zullen je adviseren om in het begin met een lage dosis te beginnen en dat evt. naar eigen inzicht, langzaam te verhogen tot +/- 60mg. p/d. maximaal, wil je verder verhogen, dan eerst in overleg. (uitzonderingen daargelaten).

Aan jou de verantwoording om er "verstandig" mee om te gaan !

Als ze weten dat je er bij wil blijven drinken (minderen) , zullen zij zeker géén Baclofen voorschrijven.

Dit is nu juist HET struikelblok voor het niet verkrijgen van Baclofen op recept !

Men weet niet wat voor schade het aanricht bij gebruik van alcohol/Baclo.

Maar zowiezo is elk medicijn in combinatie met alcohol niet goed.

Maar Will heeft geleerd (?) hoop ik en het komt wel goed met hem (toch....Will)

Bij gebruik van Baclofen zeg ik altijd: Luister naar je lichaam ! én pas op >>>het zijn géén snoepjes !!!!

btw. Emma, wat is er zo eng aan ???????

vr.grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BB, het is een spierverslapper, en al die bijwerkingen, ik moet er niet aan denken!

Er is ook nog steeds geen onderzoek geweest of afgerond wat het middel op de lange duur doet.

Misschien als je verder gezond bent, kan het geen kwaad maar ik vind het echt een doodeng middel.

Maar iedereen moet doen wat hij zelf goed acht hoor, ik oordeel niet maar voor mezelf......echt niet.

Maar dat geldt ook voor Refusal, wil ik en mag ik ook niet slikken.

Voor diegenen die er baat bij hebben is het geweldig natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madelief,

fijn te lezen dat het zo goed gaat, ga zo door en een wereld gaat voor je open.

Je zal zien....Baclofen doet veel meer met je !

en dan vraag jij je nog steeds af waarom je zo makkelijk al 3 weken droog staat, nou dat ga ik je dan maar niet vertellen.

Met mij gaat het nog steeds prima, zoals ik al vermelde; anderhalf jaar droog, lachend !!!

Momenteel een beetje spelend met de dosis 60/70mg. ivm. met merk/fabrikant verandering (zal wel tussen m'n oren zitten maar voor de zekerheid).

Succes verder

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will,

Is het niet verstandiger om het via een verslavingsarts te verktijgen?

Wel iemand die ermee bekend is natuurlijk dan he?

Maar goed, ik weet niet hoe het in België werkt.

Ben nieuwsgierig hoe je arts reageerd als je vertelt hoe het is gegaan de laatste tijd.

bb,

Ja, ik ben gewoon verbaasd! :D

Maar ik wil het. er zit iets nu al die weken in me, het lijkt wel een oerdrang.

Gezond worden en blijven.

Daar zit een heel verhaal achter wat ik niet kan posten hier.

Te persoonlijk en herkenbaar.

Maar ik snap je je als je zegt, dat ga ik je dan maar niet vertellen.

Jij bent al zo veel verder dan ik, maar wel een goed voorbeeld! :)

Emma. ik snap je ook wel een beetje hoor.

Zeker vanwege je werk.

Maar tot nu gaat het heel goed, geen bijwerkingen.

Als het blijkt dat het niet goed gaat met mij door de Baclofen,

dan zal ik zeker stoppen.

Maar daar denk ik nu helemaal niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, je ziet het als een "one-liner".

Een medicijn hoeft niet alléén voor één doelgroep te werken maar kan ook voor andere ziekten helpen.

En dan al die bijwerkingen ? welke....ik heb nergens last van, behoudens de goeie dan ! ben ik alleen maar blij mee.

sta anderhalf jaar droog, géén angst-stoornissen meer, niet meer depri, loop niet meer te stresse en dat lachend !!!

`o ja, géén pammetjes of andere medicijnen meer, zelfs met ROKEN GESTOPT !!!

WAT WIL JE NOG MÉÉR, helaas een koffer met geld wordt er niet bij geleverd.

ER lees je nu echt eens goed in, praat met mensen die het daadwerkelijk al langer gebruiken,

en vergelijk Refusal/Antabus niet met Baclofen, is een totaal ander medicijn !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei


Madelief,

Ik heb op de ditjes en datjes draad én hier meegelezen. Je doet het fantastisch. misschien is het zo als je zegt, een oerdrift om te leven ! Dat is mooi.
En natuurlijk is het mooi als je een middel hebt gevonden wat je helpt, maar lieve made, je doet het helemaal zelf. Zo'n middel kan je doorheen drinken ( dat heeft Will heel behulpzaam naar jou toe bewezen) alleen jij zelf kan van de drank af blijven.
En dat doe je geweldig ! :present:quote>


Ja, er doorheen drinken. Dat kan.
Weet je dan ook hoe ziek hij hiervan geworden is, Wijsneus ?
(wat een humor)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...