Spring naar bijdragen

lorazepam afbouw vraag


Afke15

Aanbevolen berichten

Ik heb 8 maanden benzo's gebruikt , eerst oxazepam en de laatste maanden lorazpam 1,5 mg per dag. Daarnaast slik ik al jaren paroxetine 40 mg per dag.

Merkte dat ik verslaafd was aan de benzo's. Zelf in 3 weken de lorazepam afgebouwd van 1,5 naar 1 mg. 

Achteraf te snel denk ik. Nu 10 dagen met de taperingsstrips aan het stoppen maar ervaar veel ontwenningsverschijnselen. Huilbuien, trillen en stress en angst.

Omdat de taperingstips nogal duur zijn had ik hier meer van verwacht. Minder ontwenning.  Heb met de apotheker gesproken en die zegt doorzetten.

De pschyiater wil mij echter eerst stabiliseren en laat de keuze aan mij over of ik dit wil of toch doorzetten. Ik ben nu al op de helft en zou het zonde vinden weer terug te gaan naar 1 mg. Wat is nu wijs?   En  hoe ga ik met de afkickkverschijnselen om? 

Hoe lang kan ik afbouwverschijnselen verwachten?  Worden die steeds minder naarmate de strips minderen in mg? Ik wil afbouwen van 1 mg naar 0 mg in drie maanden met de strips.  Is er een hulpverlener die mij kan adviseren? 

bewerkt door Afke15
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...