Spring naar bijdragen

hallo ik ben hier nieuw


yanou

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Yanou, ben reisagente, leuke job maar problemen met het omgaan met alchohol. Ik ben net terug van resto en heb enkel 1 wit wijntje gedronken en voor de rest cola. Sommige dagen KAN ik NIET meer stoppen en drinkt dan stiekem 2 flessen wijn. Ik ben ik behandeling bij een psychiater. Hoe kan ik mijn probleem het best aanpakken.
Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even kort door de bocht ivm strijkijzer dat stil staat:
Welkom, je zult je hier thuis voelen we hebben allemaal dit probleem (hebben, gehad of terugkomend). Doe de internet-therapie van Tactus, geef je op, en blijf schrijven !!!! Ik en velen met mij ervaren de erkenning en herkenning als een warm badje. Welkom en óp naar een gezonder leven. Lees ook het draadje wie is wie eens.
Niet aarzelen, de eerste stap is gezet. Goed zo !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yanou,
Welkom bij het forum, ik hoop dat we je kunnen steunen en jij ons. Ik vind het knap van je dat je bij een etentje maar 1 glas wijn dronk en verder cola, doe, moet zeggen deed, je dat niet na.
Dat van die 2 flessen wijn is heel herkenbaar, geneer je niet voor dat soort ontboezemingen.
Ik ben ook relatief nieuw hier, ± 4 weken. Drink nu sinds 5 weken helemaal niets. Als je wilt weten hoe ik dat doe kun je dat lezen in de wie is wie rubriek.
Voor nu, fijn dat je je hebt aangemeld. Blijf lezen en schrijven. Het doet mij in ieder geval heel goed. Zoals Houtje al zegt: erkenning en herkenning, dat geeft steun
Sterkte en zet hem op
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wees niet bang voor alles wat ermee te maken heeft wat je tegen komt als je gaat minderen/stoppen. Eén vraag: kom je hier via de internet-therapie, zo ja, kun je gelijk beginnen of moet je wachten (ik moest een half jaar wachten = 26 weken verder x 7 liter wijn = ik wil het niet weten).
Ben 3 oktober of zo begonnen met de therapie en vond het echt super. Lief, begripvol, geen kritiek (nou ja daar zullen ze wel op getraind zijn). Pas als je daarmee aan de slag gaat kun je je zelf beter recht in de spiegel aan kijken.

Succes en blijf schrijven hoor !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Yanou,
Ook van mij welkom op dit forum; goed dat je je hier aanmeld, we weten wat het is: niet stoppen, steeds meer willen drinken. Kom er bij en schrijf. Ik hoop wat voor je te betekenen. Je zult hier in ieder geval herkenning vinden.
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ieder een Vrolijk Paasfeest, ik had nooit verwacht dat ik direct zoveel reacties kreeg. Ik moet deze namiddag naar een feestje maar heb me voorgenomen om mr een paar glaasje te drinken en verder cola. Ah ik moet hier nog zoveel kwijt wat ik de laatste jaren heb uitgespookt, :o . Spijtig dat ik niet verder kan schrijven, ik heb 1 doel en dat is clean worden en moet zeggen de laatste 4 dagen heb ik geen black-outs of katers gehad maar het is zo gevaarlijk,..................tot heel gauw iedereen!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om mijn gedachten te wisselen met personen die allemaal hetzelfde probleem hebben als ik. Nu ik merk dat ik alleen drink, stiekem, na een stresserende dag. En ja de drang.... Ik drink nooit overdacht, zowas ik zondag nog op een feestje en heb 1 glaasje champagne gedronken en 1 glaasje wijn. Gisteren fijn met mijn dochtertje naar zee gereden. Op de terug weg, plots die "drang", gauw stoppen in tankstation, 2 halve liters wijn gekocht, ik ben zo beschaamd want ik weet echt niet meer hoe ik thuis ben gekomen.... ik voel me nu zo laf voor het risico omdat mijn dochterje erbij was. Vanavond ga ik weer naar de psychiater, we werken eraan. Als ik in het buitenland ben denk ik zelfs niet aan drinken, alhoewel ik daar ook moet werken. Ik weet dat mijn probleem heel diep zit maar ik vergooi zo mooie jaren en tijden. Ik heb net antabuse ingenomen, ik ga ervoor! Liefs x

PS: Ik heb me ingeschreven voor de internettherapie, weet iemand hoelang ik moet wachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat varieert.

Sterk trouwens van je die Antabus !!!!!!! De wachttijd was vorig jaar (na het roemruchte artikel in Opzij) bijna een half jaar (ik heb in maart ingeschreven 2005 en in oktober 2005 begonnen) inmiddels is dat een stuk korter, en van forumgenoten weet ik dat elke dag opnieuw proberen wel eens wil helpen!!!!

Even een vraagje: was dat niet Helder die tegen PP zei: bedankt voor de tip ik ben opeens binnen? Of wie was het dan? Is er een oudje dat Yanou ff kan helpen? Houtje heeft een off-day surry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik kan niet meer op internet zonder even te een kijken te nemen op deze site. Vandaag was een stomme dag, moe, schuldgevoelens............ maar nu ik antabuse in heb genomen voel ik me zo goed, ik weet dat ik vanavond nog van alles zal gaan doen, want anders liep ik nu al dronken. Mijn groot probleem is ook dat ik bepaalde medicijnen neemt zoals Xanax en ja daar wijn op....... Ik ben wel aan het afbouwen dus hoop ik dat ik terug mijn eigen in handen kan nemen. Ik geloof 100% in mezelf maar wist niet dat drank zo verslavend kan zijn, het is een kwelduivel.
Heel veel liefs,
Yanou xxxxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei oei, tricky hoor, met al die medicijnen. Ik weet niet wat xanax is, of antabuse, is dat om de trek tegen te gaan?
In ieder geval hoop ik dat je het redt Yanou.

Nog een tip: je hoeft niet steeds op deze draad te blijven schrijven hoor. 'Wie is wie' is vooral bedoeld om jezelf voor te stellen. Daarna kun je beter op de 'dagdraad' schrijven, die staat in de rubriek 'ditjes, datjes & dagdraad'. Daar beginnen de meesten met lezen dus dan zien ze jouw bericht ook meteen.

Veel sterkte ermee, hou ons op de hoogte!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hello yanou welkom op forum .jouw verhaal ken ik ook. ik heb ook met medicijnen gedronken en ook dat gedoe met stikem drinken,het is nu 5 weken dat ik niet drink afentoe heb ik erg moeite mee maar meestal gaat het goed .ik weet dat het jouw ook gaat lukken meid bzet het maar door .ik slik campral en helpt mij goed ik heb veel minder trek dan de eerste dagen .
trouwens ik ben ook gek op vere vakanties ik heb ook heelveel van wereld gezien maar meestal drink ik veel in vakantie vooral coctailtjes.maar dit jaar ga ik het zonder doen het moet toch kunnen?heelveel sucses en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ziba,

Tof leer hier nog mensen kennen met fijne gemeenschappelijke hobby's! Heb nu weinig tijd maar zal eertsdaags actiever op deze site zijn, voel me hier zo goed, je kan gewoon je eigen zijn! Mag ik weten welke medicijnen jij nam? Liefs, yanou

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...