Spring naar bijdragen

Zal het me ooit een keer lukken?


little

Aanbevolen berichten

Hallo,
Na meerdere pogingen om te stoppen met drinken ga ik het weer eens proberen.
Vorig jaar ben ik een aantal maal naar een psycholoog geweest maar vond niet dat ik
daar wat aan had. Ik weet dat ik niet kan minderen en dat stoppen een betere optie voor mij is.
Maar dat gaat moeilijk worden vooral omdat ik in een kroeg werk, vandaar dat ik besloten
heb om ander werk te vinden. Maar dat heb je niet een twee drie. Mijn vader is ook alcoholist maar
naar hem wil ik niet toe gaan. Hij is al jaren gestopt met drinken maar ik schaam me toch om hulp bij hem te vragen. Nu vraag ik mij alleen af hoe moet ik dan stoppen. Hoe krijg ik dat duiveltje van
mijn schouder af die mij elke keer overhaalt om te gaan drinken. En mijzelf ook wijs maakt dat
ik het bij een kan houden terwijl ik weet dat als ik er een op heb ik niet meer kan stoppen.
Ik word moe van mezelf en ben regelmatig boos op mezelf, de oplossing daarvoor is dat ik moet stoppen met drinken. Maar hoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Little,

Welkom hier!
Je hebt de eerste stap al gezet door hier op het forum te vertellen dat je drinkt en dat je wilt stoppen maar dat het je tot nu toe niet lukt. Heel herkenbaar hoor, ik ben acht weken geleden gestopt maar ik heb ook eerst een jaar lang van die halve pogingen gedaan. Denken dat je het bij één of twee glaasjes kunt houden, inderdaad. En eigenlijk niet weten hoe het moet, dat stoppen.

Op een fraaie zondag heb ik mezelf ingeschreven voor de internetbehandeling bij Tactus (dat is de organisatie waar dit forum bij hoort) en daarna is het me gelukt om te stoppen. Ik heb erg veel baat gehad bij de opdrachten die ik voor de behandeling moest doen, en misschien heb ik nog het meeste gehad aan het schrijven en lezen op dit forum.
Ik kan je dus echt aanraden om je aan te melden voor de internetbehandeling, maar ook hier op het forum schrijven zal je helpen.

Je kunt bijvoorbeeld om te beginnen al eens bekennen hoeveel je drinkt, dat is een grote stap heb ik zelf gemerkt. En schaamte zul je daar wel bij voelen, maar dat is snel verdwenen want iedereen die hier schrijft heeft véél gedronken.

Probeer het maar eens!

Ik wens je veel succes en hoop dat je hier blijft terugkomen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Little,

Moedig van je om hier te schrijven, en heel knap dat je wilt stoppen, ik heb ook gemerkt dat minderen voor mij niet kan.. misschien wel nooit.. en dat het moeilijk is om de knoop uiteindelijk door te hakken om ook echt te stoppen. Eigenlijk is mijn verhaal wel vergelijkbaar met Satja.. (allebei alweer 8 weken droog toch?)

Een hulpmiddel bij stoppen kan medicatie zijn. Je kunt bij je huisarts bv refusal vragen. Als je dat smorgens slikt (wanneer je nog geen trek in drank hebt) kun je niet meer drinken zonder daar heeeeeeel erg ziek van te worden. Dat helpt je als je echt wilt stoppen om savonds niet meer voor die beslissing te staan.. want je keuze is dan al gemaakt, je KAN namelijk niet drinken dan! Dat geeft denk ik enorm veel rust!

Ik herken zo goed wat je schrijft over schuldgevoel en schaamte.. vroeger kon ik gewoon drinken, maar de laatste 2 jaar ging dat niet meer zonder me daar enorm rot over te voelen.. de drank nam de macht over.. Nu heb ik de macht weer in handen! en dat is prettig!!

ik wens je heel veel sterkte met al je beslissingen en blijf hier schrijven zodat we je kunnen helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie, ik hoop dat ik veel aan dit forum zal hebben.
Ik heb me al aangemeld bij Tactus maar het is helaas te druk op dit moment.
Dus ik moet nog even wachten maar ga wel proberen alvast te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Little,
Welkom op het forum; goed dat je je hebt aangemeld. Hier zul je veel herkenning en steun vinden. We weten hoe moeilijk het is om te stoppen, de trek, het plezier. Maar ook de nadelen en de moeite om het vol te houden. Ik hoop wat voor je te betekenen.
Liefs en groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Little

ja, dat rottige duiveltje he, hoe haal je die van je schouder! Daar worstelen we hier met zijn allen mee dus we kennen je probleem. Misschien heel goed je oren dichtdoen als het duiveltje weer gaat roepen? of gewoon je forumvrienden op zo;n moment opzoeken.

Heel veel succes en groetjes

Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Little,
Ik heb net een superlange reactie op jouw vraag over refusal gezet op het draadje over medicijnen.
Maar hier wil ik even zeggen: welkom op het forum, hopelijk kun je hier vinden wat je ervan verwacht en kunnen wij ons voordeel doen met jouw ervaringen.
Heel veel succes en groeten
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie steun allemaal. Het word voor mij vanavond de eerste test, ik
moet straks werken (in een kroeg) en na werk nemen we altijd een drankje. En ik daarna
nog veel meer... Maar ik ga nu om cranberrysap vragen en zodra ik mijn fooi heb gekregen
ga ik gelijk weg. Maar vaak op dat moment "vergeet" ik waarom ik wil stoppen en neem
ik toch een drankje. Hebben jullie dat ook? Hoe gaan jullie hiermee om?
Het rare is dat ik thuis haast nooit drink het is bij mij met sociale gelegenheden dat ik
helemaal doorsla. En dat is zo ongeveer 3 a 4 keer in de week na werk in de kroeg of op feestjes enzo.
Ik vind het ook een rare gedachte om te denken dat ik ooit naar feestjes kan gaan zonder
alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi little

Groetjes van mij, welkom op het forum, reken maar dat je hier nog al wat steun kunt vinden je hebt hier lot genoten die weten waar je het over hebt.
Je doel stelling heb je gelijk al heel duidelijk gemaakt dat je helemaal wilt stoppen met drinken, omdat je er ongelukig van wordt.
Krijg je op je werk steun of kan je dat misschien vinden bij je colege denkje? Je wens uitspreken dat je wilt minderen zal zeker respect op roepen denk ik.
Tijdens je werk tijd mag je niet drinken zeker of wel? en krijg je daardoor juist drankzucht?
Ik zit met een hoop vragen hoor, maar ja je zegt het al, een andere baan heb je ook niet morgen.

Heel fijn vind ik het voor je dat je prive thuis niet drinkt dat is een enorme opsteker voor jou.
Maar ja 3 a 4 per week na je werk is ook niet niks, wat het lastig maakt is dat eerste drankje niet te nemen, kan je dat niet afslaan voor wat anders ook na werk tijd.

Wat je ook kan doen is gewoon opkrassen als het nog loopt, dus het afsluiten enzo aan andere laten,
ook de fooi verdeling niet afwachten dus, is er een colega die je dat kan toe vertrouwen?
Dit is zo het drinkmoment denk ik de laastste bezoeker de deur uit en dan,...

Veel kracht vanavond

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel sterkte vanavond, en het is nou eenmaal zo.. als je de eerste niet neemt neem je de volgende ook niet! Probeer het anders als test te zien, hoe is het na een avond werken in de kroeg om niet te drinken en hoe voel je je morgen!

Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan, houd je ons op de hoogte?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gister NIET gedronken, ben erg trots op mezelf. Het moeilijke is de reactie van
collega's die me opeens raar aankijken als ik niks neem. Daar had ik het eerst altijd moeilijk
mee, en dan nam ik er toch maar een. Maar gister zei ik gewoon nee ik wil een cranberrysap.
Er zijn 2 collega's die ook vriendinnen van me zijn die ik toevertrouwd heb en die steunen mij
volkomen. Tijdens het werk mogen we niet drinken. Maar als het heel druk en gezellig is geweest
dan heb ik het meeste last ervan. Je zit toch de hele dag in een feest sfeer en als je klaar ben met
werk wil je dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gefeliciteerd Little,

je zal het heus nog vaak moeilijk krijgen maar misschien was dit wel de allermoeilijkste keer. En je hebt het er goed vanaf gebracht. Fantastisch.

Wat goed dat je een paar vriendinnen in 'het komplot' betrekt. Dat maakt het voor jezelf makkelijker denk ik.

En mensen die wél raar reageren, ik weet niet wie dat laatst ook weer schreef maar dat is mij ook duidelijk: dat zijn mensen die zélf ook een drankprobleem hebben. Mensen die dat níet hebben maakt het helemaal niets uit wat jij drinkt.

Trouwens, jij noemt een drankje dat we nog niet in ons rijtje vervangers hadden volgens mij.

Nou, dit is dan echt de eerste dag van je nieuwe leven he. En nog zo'n mooie dag ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha little,
Hardstikke goed van je, wees trots op jezelf. Hoe voelde je vanochtend?
Goed dat je de vriendinnen erover hebt verteld. dat helpt ongetwijfeld
Vanavond op de buis allemaal naar Tapas Kijken?? Ben heel benieuwd
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

---:present::present::present::present:---

Good for you Little!

---:present::present::present::present:---

Wat is toch in hemelsnaam cranberrysap? Daar heb ik al meer mensen over gehoord hier op de site, ik heb het nog nooit gezien/gedronken maar als ze het zelfs in de kroeg hebben dan loop ik toch wel hopeloos achter...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wauw Little!!! je hebt de eerste stap gezet.. voel je je niet vreselijk trots!!! ik ben het wel hoor!! en nu vanmorgen lekker fris wakker worden!!!! Het is ook moeilijk hoor, ik merk het zelf ook.. heb me nu 1x in zo'n situatie begeven en ben eerder weggegaan nadat mijn anderhalve liter spa op was.. :)

Meid, je bent echt een kanjer!!! je hebt het hem gewoon geflikt!!

wees alsjeblieft vandaag heeeeeeeeeeeeeel erg trots op jezelf en geniet van de katerloze dag!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Het voelt idd heel erg goed om wakker te worden zonder kater. Ik merk nu al hoeveel tijd
ik over hou. Ja ja nu alweer 2 dagen na werk niks gedronken. Maar ik heb nog een lange weg te gaan...
Satja cranberrysap is is een soort bessensap, ik weet het nederlands woord er niet voor.
Erg lekker en ook in de supermarkt te verkrijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de liefhebbers,
Cranberry sap (van merk Ocean Spray) is heerlijk, niet zo zoet. Zit in een plastic litersfles, staat bij alle sapjes. Ik koop het altijd bij Albert Heyn (€ 1,69) Niet goedkoop
Laatst hadden ze van het zelfde merk cranberry/zwarte bessen, dat is een stuk zoeter
Ik vind het een goed alternatief; de kleur is ook prachtig
vind het een aanrader (nee, ik heb geen aandelen)
Little, lekker he: wakker worden zonder kater
Goed van je
groet
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van jou Little, vijf dagen niet gedronken.
Als je het vanavond ook volhoudt dan zul je je daarna zó goed voelen! Hou dat maar in gedachten als je vanavond de kroeg in gaat.

Even herhalen wat ik op de dagdraad al schreef:

Voor iedereen die zichzelf gaat blootstellen aan drinkende mensen op terrasjes en festivals:
Zij zijn van zichzelf en jij bent van jezelf. Je hebt je eigen leven, je eigen gedachten, je eigen besluiten. Je bent vrij om te doen wat jij zelf wilt.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het gisteravond het moeilijkst van de hele week. Om 6 uur snakte ik al naar een biertje.
Op een gegeven moment dacht ik ach ik neem d'r een. Ik heb het al bijna een week volgehouden, en eentje kan geen kwaad. Toen dacht ik , waarom doe ik dit eigenlijk, ik drink toch niet s'octhends al dus het valt toch wel mee. En ga zo maar door, ik probeerde smoesjes te verzinnen.
Maar ik verbaasde mezelf toen we klaar waren met werken dat mijn hand zo naar de spa rood ging i.p.v.
een flesje corona. Op weg naar huis was ik een beetje down, ik vind mezelf saai nu. Ik heb het gevoel dat anderen me uit lachen of denken kijk haar met d'r niet drinken.
Maar nu voel ik me een stuk beter, en ben blij dat ik geen kater heb of al m'n geld aan drank heb op gemaakt.

Little

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Little,

Wat prachtig, dat je tot je eigen verbazing geen alcohol hoefde. Je hersens zitten ook vast in een bepaald denkpatroon en het is de kunst om jezelf af en toe te laten verrassen.

Ik hoop dat je nog vaak van jezelf versteld zult staan!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...