Spring naar bijdragen

Kater.....


maikel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Mijn naam is maikel en ook ik ben nieuw hier..... sinds twee dagen heb ik geen druppel alcohol meer gedronken, in de hoop meer energie te krijgen! Ben waarschijnlijk door teveel en te lang drinken een btje uitgeput geraakt!
Sinds ik niet meer drink heb ik een ongelovelijke kater, compleet met kurk droge mond en stevige hoofdpijn, hebben jullie dit ook gehad en wanneer gaat dit over???


Alvast bedankt voor jullie reaktie!

Gr. Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Maikel, wat toevallig, ik zit net ergens anders te schrijven over hoe dat bij mij ging.

Oké, daar gaat ie weer: de eerste week is het moeilijkste, dan lijkt het net of je een kater hebt. Daarna komen er een paar weken dat je je prima voelt, alleen ben je wel sneller moe en heb je soms hoofdpijn. En daarna ben je helemaal fit en ontspannen.

Maar ik ben benieuwd of je al wel blij bent dat je gestopt bent? Ik was daar eigenlijk vanaf dag 1 al zo blij om dat ik die bijverschijnselen met gemak op de koop toe nam!

En het duurt maar heel kort voordat je meer energie krijgt, echt. Binnen een paar dagen besef je dat je vroeger een groot deel van de dag gewoon ongebruikt voorbij liet gaan. Je krijgt veel en veel meer tijd als je niet drinkt. 's Morgens ben je fit en 's avonds ben je niet dronken, kun je nagaan wat je in al die tijd kunt doen!

Succes! En blijf schrijven, dat helpt echt heel goed!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maikel

gefeliciteerd met je eerste 2 alcoholloze dagen. Je noemt je gevoel 's ochtens een kater. Toen je dronk (althans dat had ik) en als ik dan 's ochtends een kater had, dan ging ik stoer doen, zo normaal mogelijk, zo min mogelijk laten merken dat ik koppijn had en moe was, want het was tenslotte mijn eigen schuld enz enz

Nu, Maikel, als je hoofdpijn hebt s ochtends of als je je moe voelt, kan je gewoon naar je lichaam luisteren!!! Als je moe bent moet je proberen meer te slapen en als je hoofdpijn hebt moet je naar je lichaam luisteren. Ik was dat bijna vergeten maar dat vind ik nog zo'n voordeel van niet drinken: als ik moe ben ben ik moe! Niks kater, gewoon, MOE!! Heeft ieder normaal mens dus WIJ ook!

Probeer inderdaad ook even voordelen te zien. Zijn die er ook al of kan je nu alleen nog nadelen opnoemen? Aan de voordelen denken helpt je veel meer hoor!

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Maikel,
Zowel het verhaal van Satja en Pietjepuk zijn helemaal waar, ik kan er niets aan toevoegen en heb dezelfde ervaring. Vooral dat stoer doen, proberen vrolijk en normaal te zijn met een kater herken ik heel goed. Tjee wat duurde die dag dan lang, verzond ook altijd een smoes om 's middags maar even een uurtje te kunnen slapen. Maar... vooral niet toegeven dat je een kater had. Na het middagslaapje ging het dan een stuk beter, om vervolgens een flesje open te trekken.
Volhouden, heel goed van je. Het positieve gevoel komt echt snel. Niet dat je er dan doorheen bent maar een goed begin...
Goed dat je hier bent, welkom
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...