Spring naar bijdragen

Hoi allemaal


Marietje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Gisteren heb ik me aangemeld voor dit forum en even kort berichtjes uitgewisseld met Emma. Het valt me op dat we allemaal met hetzelfde worstelen: geen grip op het alcoholgebruik. De hele dag denk ik niet aan drank, maar als ik thuis kom uit mijn werk - en dan kan best heel laat zijn - of als ik op mijn vrije dag zo rond zes uur ga zitten, dan wil ik gewoon wijn. En kon ik het maar beperken tot één of twee . . . Nee, de fles gaat leeg en vaak gaat de tweede ook nog bijna op. En dat vrijwel iedere avond. Dat is dus niet gezond. En het is niet goed.
Het gaat verder zo goed met mij. Ik heb mijn leven op de rails, een leuke baan, goede vrienden en geen problemen. En toch kan ik dit niet laten. Ondanks mijn buitensporig drinkgedrag functioneer ik naar behoren. Ik word vroeg wakker, ga naar de sportschool. Ik presteer op mijn werk en heb net nog een belangijk examen gehaald.
Dat is denk ik de reden dat ik mezelf steeds weer toesta die fles te grijpen.
Toch gebeurt het ook dat ik 's morgens wakker word en heel goed moet nadenken met wie ik de avond tevoren aan de telefoon heb gezeten. Kennelijk is dat voor mij niet alarmerend genoeg.
Ik hoorde op de radio van alcoholdebaas. En voor mij was dit de uitkomst. Ook ik schaam me voor mijn drinkgedrag. En ook ik wil dit eigenlijk niet wereldkundig maken. Ik werk dan wel niet in de GGZ, maar toch. Het is mijn probleem en dat hoeft niemand te weten.
Daarom was ik zo blij met de anonimiteit van alcoholdebaas. Jammer, ook ik moet wachten, maar het helpt misschien al wel om jullie belevenissen te lezen. En daarbij te weten dat ik heel veel lotgenoten heb. En niets let mij om vast een eerste stap te zetten. Nu alleen nog de moed verzamelen.
Het valt me ook op dat jullie zo leuk reageren. We zitten natuurlijk allemaal in hetzelfde schuitje, maar jullie zijn allemaal al wel grote stappen verder.
Ik ga het in elk geval proberen.
gr. Marietje :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marietje

ik denk dat we zo 'leuk' reageren op elkaar omdat we allemaal nét zo blij zijn als jij om hier mensen te ontmoeten met exact hetzelfde probleem en heel veel dezelfde ervaringen.

De meesten van ons (volgens mij zelfs iedereen) heeft een heel normaal leven aan de buitenkant en zelfs wat je schrijft dat vergeten wie je aan de telefoon had de vorige avond is zo herkenbaar. Ik heb zo vaak gedacht: moet ik soms éérst iemand dood rijden ofzo? voor ik bij mijn positieven kom? Gelukkig was ik er eerder bij maar het is heel vreemd, hoewel je je rot schaamt hoe lang je gewoon doorgaat terwijl je de raarste zaken uithaalt en zo veel alarmbellen hebben gerinkeld.

Nou, welkom, hoop dat je wat aan ons hebt en we zijn niet véél verder hoor. Iedereen zit érgens in hetzelfde proces als jij! De grootste stap heb je al gezet, alle volgende stappen liggen niet zo ver van die eerste stap: bekennen voor jezelf dat je een probleem hebt.


nogmaals welkom en gefeliciteerd met deze grote stap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marietje, welkom!

Wij zijn nog niet allemaal zulke grote stappen verder hoor! Ik ben nu twee maanden geleden gestopt, dus dat is nog niet zo lang. Ik weet in ieder geval nog precies hoe het ging in het begin.

Dit heb ik eerder geschreven voor een van de nieuwelingen die niet meteen bij Tactus kon beginnen.:

Ik geef je gratis en voor niks een paar suggesties:
- Schrijf op het forum hoeveel je drinkt en hoe lang al, het helpt om dat in de openheid te brengen.
- Probeer eens of je een paar dagen zonder kunt, of een paar dagen drastisch minderen. Gewoon om te ontdekken hoe je dat ervaart.
- Schrijf eens wat over waarom je nu wilt stoppen
- En stel vast alle vragen die je hebt over stoppen met drinken!

Misschien kun je aansluiten bij Beep? Die heeft inmiddels aangekondigd dat ze morgen gaat stoppen, hoe vind je die? Zie de draad 'welkom' in ditjes/datjes etc.
Het is altijd leuk om samen met een ander op te trekken. Mijn maatje is Tapas, wij zijn in hetzelfde weekend gestopt.

Veel succes Marietje, je zult er geen spijt van krijgen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marietje,
Ik vind de suggestie van Satja heel fijn, het zou mij zeker steunen. Hoe denk jij erover?
Ik herken veel in wat jij vertelt en het vergeten van afspraken of met wie ik hen zitten bellen. En dat laatste doe ik vooral als ik flink wat op heb. Kan geen goeie beoordelingen meer maken dan.
Vanavonde de laatste glazen. (sprak zij dapper, maar doodsbang)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Marietje,
Ook voor jou: welkom hier. Blij dat je de stap gezet hebt. De eerste stap is vaak het moeilijkst.
Ik vind heel veel op dit forum, m.n. de herkenning en het niet alleen erin staan.
Ook ik ken die telefoontjes 's avonds laat, en 's morgens niet meer weten wie ik had gesproken, laat staan wat ik had gezegd. Ik drink nu 8 weken niet en het gaat echt goed. Natuurlijk wel moeilijke momenten maar ja, die horen erbij.

PP ik heb echt heerlijk gefietst, rode kop en rozig. Alleen van de zon. Of wordt je van cranberrysap ook rozig??

Heel veel groeten en zet hem op
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was zelf geen dronken beller, wel emailer (ook schrikwekkend als je dat dan terug leest de volgende dag.. en maar herhalen..) Maar ik heb een vriendin die me regelmatig dronken opbelt,

Als ik zelf dronken was kon ik daar nog wel tegen maar nu ik nuchter ben dus niet meer. Ik word er gek van!!! Ze is vervelend als ze gedronken heeft en ik moet elke keer weer zeggen, Meis, je hebt gedronken en je weet dat ik het niet prettig vind als je belt wanneer je gedronken hebt.. Bel me morgen maar weer als je nuchter bent (dus dan belt ze niet) en dan leg ik de hoorn erop, maar het is zo naar om te doen.

Succes en ik wens jullie in de toekomst veel alcoholvrije heldere telefoongesprekken toe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marietje,

De eerste stap is het halve werk. Ik las in maart 2005 dat deze site van start ging en had hetzelfde drinkpatroon als jij. Een fles ww van een liter moeiteloos achterover, zelfs zonder kater, pas na meer dan twee flessen (schandalig .... achteraf schaam ik me per dag meer).

Ik heb nota bene zwaar verslaafde familieleden en deed vrolijk hetzelfde. "Deed" vind ik nog moeilijk om te zeggen, maar elke dag dat je jezelf wilt veranderen, telt mee, ook al lukt het niet. Ken jij iemand die op dieet ging, zonder één keer te snoepen haar streefgewicht bereikte en nooit meer aankwam? Ik niet.

Sinds vorige week weet ik dat er 16 man bij Tactus zitten die ieder 25 mensen via Internet begeleiden. Ik ben klaar met de therapie, onwijs veel geleerd, allemaal niet eens zo ingewikkeld. Elke week zwaaien er dus 400 mensen af en ik hoorde ook dat de Jellinek via Internet ook deze therapie gaat doen. Elke dag mailen duszou ik zeggen en iedere dag aanmelden misschien val je zomaar in een vrij plekje.

Verder hier maar eens beginnen te schrijven zou ik zeggen. Het helpt mij reuze ik wist van het bestaan van het forum niet af. Ik ben op 3 oktober na een half jaar wachten met de therapie begonnen en heb boem-bats op 28 oktober 2005 besloten te stoppen. Niet altijd helemaal geluidloos, maar toch gelukt, en ik ben er trots op.

Verder heeft IEDEREEN hier hetzelfde probleem, er is altijd wel iemand on-line en je krijgt eigenlijk altijd wel een reaktie en die is eigenlijk altijd opbouwend, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en niemand is "beter" omdat die verder is, want die kan morgen ook "terugvallen" en is dan ook weer welkom. Toch !!! Dus blijf schrijven, maakt niet uit waarover, schreeuw het maar eens uit.

We zijn er voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...