Spring naar bijdragen

Bang voor 'nooit meer'


Francesca

Aanbevolen berichten

Beste mensen van het forum,

Ik las over deze site in de krant en heb gisteren uren zitten lezen op het forum. Ik heb geaarzeld of ik me wel zou aanmelden, want ik raak namelijk snel verslaafd, ook aan internetfora...

Ik word binnenkort 40, ben niet getrouwd en heb geen kinderen. Ik heb al 14 jaar een alcoholprobleem waar ik maar niet van afraak. Jaren geleden ben ik een keer 53 dagen gestopt. Daarna ben ik hervallen maar laste ik wel elke week droge dagen in. Tot ongeveer een jaar geleden. Toen ging het weer mis, en ik denk dat ik het voorbije halfjaar misschien 4 dagen niet heb gedronken.

Mijn lichaam begint echter steeds meer te protesteren, en mijn werk lijdt er nu ook erg onder. Ik drink gemiddeld (nu ja, 'minstens' zou hier beter passen) 2 liter bier per dag. Soms gooi ik er ook een fles wijn tussenin, aangelengd met sap, want de laatste jaren moet ik snel braken van wijn. Ik begin ook steeds vroeger op de dag te drinken, soms al in de voormiddag.

Ik ben al ongeveer drie jaar in therapie, en heb veel ontdekt over mezelf en waarom ik zo angstig ben. Eigenlijk ben ik bang om echt te leven, geloof ik. Dus vlucht ik en overleef ik maar. Ik denk wel dat alcohol mij zoveel jaren geleden 'gered' heeft, in die zin dat ik het leven niet meer zag zitten, en alles draaglijker werd door de verdoving die drank me gaf. Ik wil mezelf ook wel vergeven dat ik ermee begonnen ben. Maar nu is drank niet langer een gevolg, wel de oorzaak van veel ellende. Ik durf/doe eigenlijk ook niks meer zonder een slokje.

Ik wil er vanaf, want ik verfoei mezelf gewoon! Toch schrikt dat NOOIT MEER me heel erg af. Ik las hier op het forum dat je het beter van dag tot dag bekijkt. Dus 'vandaag niet'. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Of toch wel, maar dat 'vandaag niet', werd in mijn hoofd altijd gevolgd door 'dan mag je morgen wel'... Dat ging toen nog wel, nu niet meer.

Ik hoop dat contact met lotgenoten me zal helpen. Er zijn wel vergaderingen van een soort AA (niet de AA zelf, maar een soortgelijke organisatie) in mijn buurt, maar daar durf ik dus echt niet naartoe. Ik wou dat ik wat meer te weten kon komen over het programma van Tactus, maar ik denk dat ik niet in aanmerking kom voor een internetbehandeling omdat ik niet in Nederland woon.

En hier houd ik het voorlopig maar bij.

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Francesca,

Wat goed dat je je nu hier op het forum hebt aangemeld, je zult merken dat je heel veel positieve reacties zult krijgen.
Zal me even voorstellen: Mijn naam is Erica en ben 43 jaar en heb 2 kinderen een meisje van bijna 16 en een zoon van 20. Ben verslaafd aan alles kan je wel zeggen, alcohol medicijnen drugs. Maar ben al heel lang nuchter, kost me soms wel moeite maar vecht voor een gelukkig en normaal droog en drugsvrij leven.

Maar genoeg over mij, nogmaals harststikke goed dat je hebt besloten om te stoppen!!!


groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Francesca,

Welkom op dit forum. Ja, het is verslavend, maar: het is helend en genezend dus dan is verslaving niet zo erg denk ik.

Wat goed dat je al in therapie bent. Dat je bang bent om te stoppen met drinken is zooooo herkenbaar, het is je maatje, je demper, je pijnstiller, je alles en daar leef je elke dag naar toe.

Ik heb minstens 25 jaar elke dag een fles wijn gedronken en ben na de aanmelding hier radicaal gestopt. Ik vind en vond het overzien van "nooit meer drinken"veel te moeilijk. Omdat ik zoveel herken in je verhaal wil ik je nog wel een keer de keukenwekker methode uitleggen die mij door de moeilijke tijden heeft geholpen. Als ik nl. 's avonds gegeten heb is het over, de trek. Tussen 4 en 6 moet ik (7 maanden later) nog steeds overbruggen.

Maar je snapt zelf wel, dat je maag en darmen zwaar aan het protesteren zijn. Ik maak me wel zorgen dat ik dat zo lees, zo snel overgeven duidt op een maag- of slokdarmontsteking. Je zou echt radicaal moeten stoppen denk ik en misschien heb je wel een maagzweer en moet je medicijnen. Kun je niet naar een arts die jij vertrouwt en om medicijnen vragen die je helpen met stoppen? Kijk eens bij het onderwerp Tips voor dat soort dingen.

Dat stoppen lukt je wel. Het is ons allemaal gelukt. Deze methode is zó succesvol, ongelofelijk. Ik ben eerder een keer 3 maanden gestopt, en toen weer voor de bijl gegaan. En nu drink ik al 7 maanden niet meer. Het is niet veel op 25 jaar, maar ik denk per dag en per uur.

Ik ben ook alleen maar heb wel 2 kinderen (die ga ik nu eten geven). Weet je al hoe je een privé-bericht moet lezen? Dan kan ik je privé wat tips geven.

Ik zie je vraag nog over de internetbehandeling, uit eigen ervaring ken ik drie deelnemers die NIET in Nederland wonen maar wel de behandeling doen, dus gewoon aanmelden !!!!

Daar kun je ook je probleem voorleggen en dan krijg je info voor je huisarts. Je kunt dan ook om medicijnen vragen die je helpen met stoppen. Maar eerst moet je wat aan je maag doen, dat vind ik echt zorgelijk. Door al dat overgeven gaat je slokdarm ook kapot door de gal en het maagzuur, dalijk kun je nooit meer wat eten zeg. Dus doe er snel iets aan !!

Ik heb zelf vorig jaar kinkhoest gehad daar ga je heel erg van hoesten + overgeven en heb ook medicijnen gehad die de wand van mijn maag beschermen. Maar je kunt ook bij de drogist (of zoiets) wel een maagzuurremmer halen, als er maar calciumcarbonaat inzit is het goed (pilletjes of een drankje) dat een beschermend laagje om je maag legt.

Verder moet je heel snel aan de extra vitamines, vooral B1 vanwege de schade aan je hersens en zenuwstelstel, en aan de muti-vita's voor je weerstand. En goed eten, 3 x per dag al is het maar één boterham.

Toen ik vorig jaar zo moest overgeven ben ik gewoon blikjes Slimfast gaan gebruiken omdat ik dan met één portie alle voedingsmiddelen binnen had. Ik ben door die kinkhoest (waarmee ik uiteindelijk in het ziekenhuis kwam met een dubbele longontsteking erachteraan met complicaties) meer dan 10 kilo afgevallen maar dat ben ik gewoon weer aangekomen. Ik zit er niet meer mee, ik ben liever gezond en mollig dan een geraamte en op sterven na dood.

Je moet echt aktie ondernemen !!! Ik stuur je een privé-bericht met wat tips okee?
Je kunt op het slotje naast mijn naam klikken en mij zelf een privé-bericht sturen.

Heel veel sterkte, en vanaf vandaag sta je niet meer alleen, dat is het belangrijkste !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje,

Bedankt voor zoveel tips!

Ik neem nu een vitamine B-complex omdat ik paar maanden geleden zo'n raar klauwhandje kreeg en ik het gevoel had dat ik niet meer normaal kon lopen. Ik kwam toen op een site over pernicieuze anemie terecht, en daar stond iets over alcoholisme en vegetarisme (ik at vroeger ook streng vegetarisch). Ik ben toen grote hoeveelheden vitamine B12 gaan innemen en ben weer heel matig vlees gaan eten. Ik ben toen ook naar de chiropractor gegaan omdat er te veel spanning op mijn nek zat. Nu is het al veel beter wat dat betreft, maar toen dacht ik echt dat ik een hersentumor of zo had...

Tja, die maag en dat 'zuur'. Mijn neef is geopereerd van reflux toen hij al in de veertig was, en hij is toen gestopt met roken (ik rook ook heel veel) en mocht slechts heel weinig alcohol drinken.

Ik las bij Tactus ook over reuma, en dat zit in mijn familie. Dus daar moet ik ook voor opletten.

Echt, ik SNAP mezelf gewoon niet, hoor! Wie doet zichzelf nu al die ellende aan? En maar volharden in de boosheid! Ik las bij Allen Carr (Stoppen met roken, Nooit meer een kater) dat verslaafden eigenlijk een heel sterk karakter hebben om zichzelf zoveel aan te doen... Ik wou alleen dat ik dat sterke karakter kon gebruiken om het NIET meer te doen...

Ik geloof dat ik toch ga proberen om zo'n internetbehandeling te krijgen. Als het niet mogelijk is, dan niet, maar anders lukt het misschien wel?

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstokte zuipers? Waar? :D

Maar zonder gekheid Francesca,

Ik herken jouw schrik voor 'nooit meer' heel goed. Dat kon ik ook niet over mijn lippen krijgen en dat hoeft ook helemaal niet als je begint met stoppen. Je hoeft helemaal niets vast te leggen over de einddatum. Gewoon stoppen, punt. Per dag kijken hoe het gaat, per dag of zelfs per uur proberen het vol te houden.

Als je de internetbehandeling gaat doen dan komt er later een moment waarop je je doel kunt stellen. Dat was voor mij de eerste keer dat ik ontdekte hoe bang ik was om NOOIT meer te kunnen drinken. En ook de eerste keer dat ik me realiseerde hoe verslaafd ik eigenlijk was.

Maar als je al een poosje zonder drank bent dan kun je dat soort vraagstukken misschien beter aan (zo werkte dat bij mij tenminste). Dus maak het jezelf nu nog niet te moeilijk.

Succes met je overdenkingen,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja,

welkom ook van mij,

We doen het allemaal per dag! dat is veel fijner. Ik weet nog dat ik het in november een keer had over wat te doen met kerst en daar ontstonden hele discussies over, tot Fleur zei: jongens, jongens, ga je nou geen zorgen maken over iets dat over een maand pas speelt!!! En ze had natuurlijk gelijk. Gewoon, iedere dag is er één, en we doen het met zijn allen!

veel succes en welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Francesca,

Je mag altijd inloggen niet alleen als je besloten hebt nuchter te blijven. Dat staat nergens !!!!!!!!
En er zijn meer mensen hier die besloten hebben gewoon minder te drinken het is niet verplciht om te stoppen dus gewoon inloggen. En stel je voor dat je van die lieve reakties mist, zou toch zonde zijn !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aiaiai! Wat een kater! Tot half een in mijn nest gelegen met de kat (kater!) bij mij.
Mijn rechteroog staat helemaal dik en mijn maag doet pijn.
Toen ik zo in mijn bed lag, was ik ervan overtuigd dat ik nooit meer wilde drinken. Nu ik achter de pc zit, begint mijn voornemen weer weg te ebben. STOM!

Waarom kan een mens zo bang zijn om te stoppen met zichzelf kapot te maken?

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja voorlopig is het enige medicijn tegen een kater een nieuwe dosis alcohol. Dat patroon zul je moeten doorbreken, anders ga je jezelf langzaam slopen.
Voor de mensen die het voornemen 's ochtends wel hebben maar 's avonds niet meer kan een medicijn als Refusal helpen of Antabus (dan word je echt heel erg ziek als je toch drinkt) en dat kan je nemen als je zeker weet dat je niet wilt drinken (ik neem het nu al bijna 2 maanden omdat ik het erg moeilijk had na 5 maanden op wilskracht te zijn gestopt) maar ik wil weer terug naar wilskracht. Binnenkort zit ik op de 200 dagen dat lijkt me een mooie datum, nl. op 20 mei (toevallig !!!) . Dat is dan ook bijna 7 maanden en mij geeft het enorme energie om te bedenken dat ik mijn krachttoer van 7 maanden niet drinken écht niet zomaar weg ga gooien.

Maar ik reken nog steeds per dag, en tussen 4 en 6 per uur, en soms zet ik de bekende keukenwekker voor 10 minuten (kijk maar eens in het archief als je dat nog kan vinden) zoniet zal ik het nog wel eens kopiëren en plakken voor je.

Meid, je zult een keuze moeten maken voor je eigen gezondheid en er is niemand hier die er spijt van heeft dus.... ik snap het moeilijk is, maar de alcohol wordt zo langzamerhand van een vriend een vijand en misschien wel een sluipmoordenaar !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi Houtje!

Ik heb een halfuurtje geleden beslist dat ik vandaag geen alcohol tot mij ga nemen! Ik ben naar de winkel geweest en heb gekocht: 2 flessen chocolademelk, 1 blikje tomaten-groentesap (gelezen op de site, ga ik eens proberen), 2 doosjes minuutsoep, peperdure krabsla (net twee boterhammetjes gegeten), eten voor de poezen en 1 pakje sigaretten. En dat is het!

Nu moet ik iets doen waar ik altijd bij dronk, en dat wordt dus even op de tanden bijten. Ik geloof dat ik me in de chocolademelk ga storten!

Vandaag dus NIET! Morgen zien we wel weer...

Ik heb al een hele tijd Antabuse liggen. Ik heb gezien dat de pillen nog goed zijn tot 2008, dus kan ik ze nemen als ik wil. Alleen durf ik vandaag niet, omdat ik niet weet of de alcohol al uit mijn bloed is. Mijn kater is straf genoeg voor vandaag... Misschien morgenochtend.

Ik denk dat het ongeveer 3 maanden geleden is dat ik nog eens een dag droog gestaan heb. Ik denk niet dat ik ontwenningsverschijnselen ga hebben, maar dat valt nog af te wachten.

Zo, en nu aan de slag!

Liefs en bedankt!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eh, was dat voor mij bedoeld Houtje?

Wel, ik heb me aan mijn voornemen gehouden. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik dat vervelende klusje uitgesteld heb tot morgenochtend... Maar dat mocht van mezelf.

Heb vandaag dus chocolademelk, Spa rood en zo'n blikje V8 gedronken. Viel best mee, dat sapje! Ben nog altijd wat katerachtig. Hoofdpijn nu. Of misschien is dat al ontwenning? Ik ga in ieder geval vroeg slapen vanavond. Ben moe. Maar ook wel trots op mezelf. Na drie maanden onafgebroken zuipen toch nog een alcoholvrije dag.

En morgen zien we wel weer...

:D

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem vandaag gelijk die antabuse.. als je er aan toe bent.. Dan hoef je het gevecht niet meer aan te gaan. Dan kan je bij die ene droge dag zo weer een 2e optellen.. het begin is dan gemaakt!

Wat je schrijft over Nooooit meer, dat is zo herkenbaar.. dat was ook mijn grootste struikelblok om te stoppen.. het is een rouwproces waar je doorheen moet.. afscheid nemen van wat ooit een goeie vriend was en wat zich nu tegen je keert. en niet zo'n klein beetje ook als ik je verhaal lees.

In het begin moet je echt niet op de lange termijn gaan kijken.. echt uur voor uur, dag voor dag.. iedere nacht die je droog hebt gehaald is weer een begin voor de volgende dag. en elke dag zal je je beter en helderder en gezonder voelen.

Doe het niet alleen, ga naar je huisarts, desnoods naar die AA dinges.. daar zullen ze je beter begrijpen dan wie dan ook!

Heeeeel veeel sterkte en zet hem op!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Fran,
hoe gaat het vandaag?? Voor het eerst in 3 maanden zonder alcohol geslapen, en hoe beviel dat??

Ik vind je verhaal heel ontroerend. Herken er wel wat in. Zolang je jezelf kapot blijft maken hoef je dus niet echt te gaan leven. Vind het ellendig voor je dat je daar zo bang voor bent. Aan de andere kant, ik vind het ook niet echt makkelijk, een leven "maken". Ik snap je denk ik wel.

Maar goed, heel veel succes en tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francesca ik wens je veel succes met je overwinning.
Het moet lukken...
Sinds 21 april 2005 heb ik de alcohol onder controle.
Ik drink wel een flesje of half flesje bier per dag.
Maar als ik het vergelijk met voor bovengenoemde datum
is dat peanuts...
Heb wel eens het idee dat half mijn leven aan me
voorbij is gegaan zonder dat ik het zelf wist...
Niet dat ik ooit onbekwaam was, maar wel hiaten in
mijn geheugen en zo....
10 tot 13 eenheden per dag was normaal destijds.....

Ga d'r voor meid, en bekijk het per dag.
Dan is het te overzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Emma, Ivy en anderen,

Ik ben gisteren dus van de fiets afgevallen... Na 1 dag al! Maar het was in ieder geval nog eens een droge dag na 3 maanden! Vandaag probeer ik het opnieuw!

Ja, dat gevoel dat je je halve leven hebt weggegooid... Heb ik ook. En daar kan ik wel heel boos om zijn op mezelf. Alleen is boos zijn op jezelf ook niet echt productief. Ik ga dan weer zuipen om te vergeten dat ik zuip. En als ik gedronken heb, lijkt stoppen een makkie! :P

Ik denk ook dat je het gewoon van dag tot dag, uur tot uur moet bekijken... Dan is het minder angstaanjagend.

Groetjes!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...