Spring naar bijdragen

ook nieuw Sien


Sien

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,
nou hier ben ik dan. Ik heb al heel veel gelezen en nagedacht. Ik heb als ikoontje het diploma gekozen, een soort brevet van onvermogen. Onvermogen om te stoppen met drinken.
Maar nu ben ik het zat, ben ik mezelf zat, het gedrink zat. Alles zat.

Ik ben een vrouw van 45, single. En hoe meer ik ga drinken hoe eenzamer ik aan het worden ben. ik vind het leven best lastig zo in m'n uppie.

Maar door het lezen op het forum heb ik gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem. Hoe ellendig het voor jullie ook misschien klinkt; het doet me goed zoveel "zielsverwanten" te vinden. Dat er zoveel mensen strijden tegen dat alcoholduiveltje! Ongelooflijk.

Dus 20 mei 2006 besluit ik om met jullie me te doen.
Sien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Marietje,
dank je voor je welkom.

Het is zo raar he, ik heb al een maand ofzo vrij intens meegelezen, soms de neiging gehad om ook iets te zeggen. Maar ja, ik drink dus dan vind ik het niet fair van me.
Ik heb al zo vre-se-lijk vaak het besluit genomen om er mee te stoppen maar steeds.... bleef er in m'n achter hoofd iets van: ja maar morgen feestje, oo en dan vakantie, oo jee en dan dat nare gesprek. Zoveel dingen waarom ik vond dat de tijd er nog niet rijp voor was. En nu is die overrijp.
En nu ga ik het gewoon doen!

Weer normaal slapen, weer films af kunnen kijken, geen gaten meer in m'n geheugen, geen schaamte of schuld gevoel meer over drank. Niet bang zijn dat er 's nachts iets gebeurd met een dierbare omdat ik er toch niet naar toe kan vanwege vergevorderd dronkenschap. Geen katers meer "weglachen".

En zouden de opgezwollen ogen wegtrekken, en zou m'n lijf en gezicht weer normaal worden (voorzover ik ooit een normaal hoofd heb gehad).

Maar ook een beetje angst om m'n vluchtmiddel kwijt te raken. Waar ga ik me dan in verliezen?
Nou ja, zomaar spinsels van een bange alcoholist.

En het idiote is dat ik al eens een lange tijd niet gedronken heb en weet hoeveel prettiger ik me toen voelde. En waarom dan toch weer beginnen? Ongelooflijk stom!

Sien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sien,
Meer dan welkom hier; goed van je; de eerste stap is gezet.
Natuurlijk is het fijn als je niet drinkt, VOOR JEZELF, een ook een beetje voor ons. Maar het is echt geen voorwaarde om hier mee te mogen denken, delen en van je af praten.
Het helpt jou maar ook ons!
Alles wat je schrijft is zo herkenbaar, te weten dat je veel lotgenoten hebt doet al goed.
Ben zelf nu ongeveer 11 weken alcohol vrij (2 uitglijders in die tijd) en dit forum heeft me hier echt bij geholpen. Je moet het zelf doen en dat gaat je lukken.
Een beetje hulp van dit forum is gewoon een zetje in de rug.
Zet hem op meid, dat diploma ga je halen.
Alle vragen die je hebt krijgen een antwoord, misschien door mensen van het forum maar vooral uit jezelf als je eenmaal de stap gezet hebt. De eerste dagen zullen ongetwijfeld niet makkelijk zijn, maar je zult ze doorkomen. Op dit forum staan daarover al veel tips, zoek de afleiding, niet de verleiding.
Heel veel succes, en ook al zou het niet meteen fantastisch gaan: gewoon schrijven hoor!
groeten
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sien,
Welkom op dit superforum! Je hebt al veel gelezen begrijp ik, zo heb ik het eerst ook gedaan en vond hier de steun en de inspiratie om te stoppen.
Al die ellende van gaten in je geheugen enz.enz. zijn voor de meesten van ons zeer herkenbaar, evenals alle smoezen om dat te verklaren voor de buitenwereld.
En wat je hoofd betreft: na 3 dagen begon ik er al minder opgeblazen uit te zien en ik krijg nu te horen dat ik een frissre uitstraling heb, ahum. Ik ben 47, bijna 48, dus aan de leeftijd hoeft het niet te liggen.

Goed van je om deze moeilijke stap te zetten, zet 'm op,

Beep

O, ja, ben pas bijna 2 weken bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sien,
Welkom en veel succes. Je klinkt zo vastberaden en je hebt een goede stap gezet om je hier aan te melden.
Al na een paar dagen niet-drinken merk je al verschil. Dat opgeblazen gevoel, sculdgevoel, schaamte, het voelt zo fijn, als je fris wakker wordt.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sien, ik ben nu langer dan 100 dagen alcoholdebaas, echt waar en t voelt fantastisch. Mijn opgeblazen gezicht is dunner, ik ben 7 kilo afgevallen. Ik heb het heel moeilijk gehad, maar elke ochtend word ik zo blij wakker...ik drink niet meer. En dan ben ik gewoon dankbaar. ik heb mezelf een enorm kado gegeven; ik ben er weer.
Heel veel sterkte en succes, hou vol, je kunt het. Want je bent het waard !
Maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,
bedankt voor jullie welkoms woorden. Vind ik erg prettig zo. Veel heel inspirerende verhalen gelezen. Doet me goed, zeker om te weten dat het ook echt kan.

Het geeft me wel rust dat ik de knop om heb gezet. Lekker. Ik hoef niet. Vandaag een wat stil dagje maar morgen stap ik de wereld weer in met het idee dat ik een niet drinker ben. Dat ik niet meer hoef te zoeken naar een nieuwe glasbak uit angst herkend te worden. Of de zoveelste slijter of super zoeken omdat ik daar ook niet herkend wil worden.

En vanavond gewoon naar bed, niet liggen draaien.
We horen weer van elkaar,
Sien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sien,

Welkom hier... wat herkenbaar allemaal, je bent inderdaad echt niet de enige die naar een andere glasbak of slijter liep te zoeken hoor. LIEP, verleden tijd ja, want jij hebt nu ook besloten dat het genoeg is. Klasse! Ik heb respect voor jou en je beslissing.
Toevallig? ik ben ook 45 en single. Je moet het dus zelf doen, zonder steun, maar ook zonder tegenwerking (wat ik soms ook wel eens verneem als een stel samen veel drinkt en 1 wil er mee stoppen).
Kies voor jezelf, voor je eigen lijf en geest, hou vol en je zult ervaren dat je lekkerder in je vel zit, de ochtenden mooier zult vinden, vrolijker en liever bent naar anderen...
De voordelen van niet drinken zijn echt vele vele malen groter dan de nadelen, dus hou vol he!

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben een stuk jonger.. (43) :) en ook single. Maar wat misschien anders is is dat ik het lekker vind om alleen te zijn... dus ervaar ik dat niet zo als reden om te drinken. En wat ik je alvast kan vertellen, is dat het rotgevoel wat je vaak hebt, door het drinken kan komen.. dus stoppen en wacht maar af wat het met je doet.

Ik voel me zoveel stabieler, drink nu bijna 3 maanden niet meer (okee, 2 hormoongestuurde uitglijders gehad) en sta bijna nooit meer depressief op. Ik heb de beslissing ook heel lang uitgesteld, want idd, morgen feestje, en dan weer dit en dan weer dat.. tot ik de knop om heb gezet en voor het eerst in mijn leven een zo lange periode niet heb gedronken.

Je verhaal klinkt erg herkenbaar, ik vond het zo moeilijk om afscheid te nemen van drank, maar aan de andere kant luidt ieder afscheid altijd weer een nieuw begin in!! dus loslaten en kijk wat er zonder drank op je pad gaat komen!! dat zal zeker de moeite waard zijn!

heel veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag, daar ben ik weer.

Tapas, ik vind het ook allemaal reuze spannend. Wat gaat er gebeuren??? Maar het is wel een prettige spanning. Het voelt in iedergeval goed.

Gisteren schreef ik over alles wat ik dan gelukkig niet meer heb of weer terug krijg als ik niet meer drink. Maar ik ben ook wel bang. Wat doe ik dan met alle hobbels die op m'n pad komen? Ik vind alleen zijn ook niet erg, kan er soms best van genieten. Maar het lekkere is dan wel met een wijntje zo even in m'n eigen wereldje te zijn. En ik ben wel vaak veel spontaner met alcohol. Niet dat dat altijd tot leuke dingen leidt maar soms toch wel. Het geeft me ook wel een energie boost om dan toch nog even dat klusje te doen, of toch nog even die en gene te bellen. Totdat ja, ik zo dronken ben en ik niet meer weet wie ik gesproken heb of wat er gezegd is. Stom he.

En ik merk ook wel dat ik door de alcohol stukken instabieler aan het worden ben. Ik denk dat het me helpt de hobbels te nemen maar uiteindelijk ben ik dan de volgende dag zo depressief. Vreselijk en dan is m'n hele hoofd in de war, en van wat is er nou aan de hand, gebeurd, waar was ik.
Dus ik verlang wel weer naar de rust van niet drinken en weten wat ik gedaan heb.

Ja, het besluit voelt nog steeds zo goed als gisteren.

groetjes Sien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Sien,
Geweldige prestatie meid!!
FF praktisch: de wie=wie is vooral bedoeld voor voorstellen , kennismaking en reaktie daarop. Het is gemakkelijker om daarna via de dagdraajes te kletsen, hoef je ook niet zo heen en weer tussen de rubrieken te gaan. "tis even ingewikkeld, die mores hier, maar het went snel hoor!

Al die gevoelens zijn verwarrend he, soms drink je omdat je depressief bent, maar het omgekeerde is minstens zo vaak het geval en dat is moeilijk te ontrafelen. Als je stopt met drinken zul je moeten kijken op wat voor wijze je de gevoelens die dan lekker de kop op kunnen steken kunt verdragen. Gelukkig zijn we hier in goed gezelschap en mogen we veel steun vragen!

Beep

quote:


ik drink niet, dus ik besta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sien,

Gefeliciteerd met je besluit! En natuurlijk van harte welkom.

Ik ben ook single,44 en woon nu 3 jaar alleen. In het begin vond ik dat reuze moeilijk omdat ik nog nooit zonder mijn larfjes had gewoont. Maar nu vind ik het juist erg prettig en het is denk ik een voordeel als je dit gevecht aan gaat.
Ik sluit me aan dat je er inderdaad beter uit gaat zien na een tijdje, je gezicht wordt weer wat zachter in uitstraling.
En je zult zien dat je nadat het gif uit je lichaam is het gewoon goed voelt dat je het juist niet doet.

Veel sterkte.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag tapas,
als ik me niet vergis ben jij de een star ??
neen alle gekheid op een stokje :-)
jij schrijft ivm hormonale uitglijders ??
ik begin dus nu te begrijen waarom de drang naar drank hier door bij mij in die peiode hoger ligt of zie ik dit verkeerd ??
ik zou hier graag wel ervaringen over lezen .
voor de rest lieve mensen gaat het me redelijk goed , ik ben nog niet uit de bocht gevlogen .
k heb vier dagjes in belgie vertoeft en dit was weer heel leerzaam voor mij .
ik wens jullie nog een fijne zondag avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...