Spring naar bijdragen

Nieuw: Pipo


Pipo

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik wil me even voorstellen: Pipo.
Ik voel mezelf niet meer helemaal nieuw hier omdat ik al een poosje meelees. Heb al een paar keer eerder op het punt gestaan om wat te schrijven maar het steeds niet gedaan. Nu dan toch de stoute schoenen aan!
Ik heb al veel gelezen op de site zelf en op het forum, feest der herkenning!
Op bevrijdingsdag heb ik besloten om in ieder geval een maand niet te drinken. En dat is me tot nu toe goed gelukt: al 22 dagen dus! In de eerste week was ik erg aan het dagen tellen en viel het me vooral in de late middag erg zwaar, die onrust, die zeeen van tijd ineens.
Nu is dat al veel minder, ik heb eigenlijk geen last van echte hunkering naar wijn of bier.
Nu voel ik dat nu de laatste week van mijn doel nadert ik erg twijfel over hoe nu verder. Terug naar mijn gewoonlijke hoeveelheid en tempo (gemiddeld per dag een fles wijn of rosé en een paar biertjes of meer) wil ik sowieso niet. Maar helemaal nooit meer drinken?? Dat is wel een erg vreemd idee.
Alcoholvrij bevalt me eigenlijk heel erg goed, de dagen zijn langer, ik voel me veel energieker.
Eigenlijk raar dat je dan toch niet moet denken aan een leven waarin je nooit meer wat kan drinken.
Voorlopig eerst maar die laatste week in, daarna zien we wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pipo,

Ik had je naam al eerder gezien bij ingelogd en dacht toen wie is Pipo? Dat was jij dus!
Goed van je dat je zo op weg bent om je doelstelling te halen! De eerste dagen zijn toch het moeilijkst en daar ben je toch maar mooi door heen gekomen.

Ik begin er niet aan om te denken nooit meer. Dat kan ik gewoon niet over zien. Ik neem het echt dag voor dag. Dat is veel beter te behappen.

Ik zal het niet in mijn hoofd halen om je advies of zo te geven in wat je moet doen. Dat verschilt van mens tot mens. Niemand wil met iets stoppen, ze willen van de gevolgen af.

Van harte welkom nogmaals, fijn dat je ons hebt gevonden.

groet,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pipo,

Ik had je naam al eerder gezien bij ingelogd en dacht toen wie is Pipo? Dat was jij dus!
Goed van je dat je zo op weg bent om je doelstelling te halen! De eerste dagen zijn toch het moeilijkst en daar ben je toch maar mooi door heen gekomen.

Ik begin er niet aan om te denken nooit meer. Dat kan ik gewoon niet over zien. Ik neem het echt dag voor dag. Dat is veel beter te behappen.

Ik zal het niet in mijn hoofd halen om je advies of zo te geven in wat je moet doen. Dat verschilt van mens tot mens. Niemand wil met iets stoppen, ze willen van de gevolgen af.

Van harte welkom nogmaals, fijn dat je ons hebt gevonden.

groet,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pipo,

Ik had je naam al eerder gezien bij ingelogd en dacht toen wie is Pipo? Dat was jij dus!
Goed van je dat je zo op weg bent om je doelstelling te halen! De eerste dagen zijn toch het moeilijkst en daar ben je toch maar mooi door heen gekomen.

Ik begin er niet aan om te denken nooit meer. Dat kan ik gewoon niet over zien. Ik neem het echt dag voor dag. Dat is veel beter te behappen.

Ik zal het niet in mijn hoofd halen om je advies of zo te geven in wat je moet doen. Dat verschilt van mens tot mens. Niemand wil met iets stoppen, ze willen van de gevolgen af.

Van harte welkom nogmaals, fijn dat je ons hebt gevonden.

groet,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Anjo, driemaal is scheepsrecht! Inderdaad ben ik heel trots om al 22 dagen niet gedronken te hebben. Dat is me al zeker 10 jaar niet gelukt. Hooguit twee dagen en dat is ook al een hele poos geleden.
Ik weet dat dit iets is waar ik zelf een keus in moet maken. Ik had alleen verwacht dat ik uit zou kijken naar het eind van de alcoholloze maand zo van "dan mag het weer!"
Ik vind het heel grappig om te voelen dat dit dus niet zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pipo (vergeef me dat een tv-tune uit mijn kindertijd nu door mijn hoofd gaat, grrrr hoe krijg ik die eruit???)

Het is hier héél goed vertoeven als je wat aan je drankverbruik wilt doen. Ben je ook nog van plan (of heb je al gedaan?) de gratis internettherapie van Tactus? Ik kan het warm aanbevelen !!!
Wij allen overigens....

Als je al een tijdje meeleest zou ik ook maar gaan meeschrijven op het "dagdraadje" dat elke dag gemaakt wordt. Ik zelf ben behoorlijk verslaafd aan het forum maar het voelt altijd goed (ik ben alleen met 2 kids) je hart te kunnen luchten. Ik dronk ook minstens een liter ww per dag, gewoon om alles te vergeten, hoe alleen ik ben, dat ik baal, enz enz enz. Nu ben ik al een hele tijd droog. Mijn leven is niet met sprongen verbeterd maar bij velen van "ons" wel.

Ik kan het je echt aanraden om mee te schrijven, als je het moeilijk hebt buitelt iedereen goedbedoeld over je heen met tips, truuks en oppeppers !! Heerlijk !!

Ik wens je veel sterkte, enne, in het begin zette ik soms de keukenwekker om het per 5 minuten vol te houden en ik kijk nóóit verder dan vandaag, ik denk dat dat de grote truuk is. Per uur, per dag, anders is het niet te doen.

Sterkte succes en ik hoop gauw meer van je te lezen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, dank voor jullie welkomstwoorden en ik zal me vanaf nu met de dagdraadjes gaan bemoeien!
Misschien nog leuk om te weten: ik ben een vrouw van bijna veertig, geen kinderen, woon samen en de rest komt wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Houtje, nu vergeet ik je vraag te beantwoorden: de Tactus therapie was vol toen ik voor het eerst op deze site kwam. Ik krijg als het goed is een mailtje als er weer plek is.
De beslissing of ik het ga doen neem ik dan wel.
In de tussentijd is dit forum tot nu toe een zeer goede steun geweest, heb vooral beseft dat het niet nodig is om te ver vooruit te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pipo,
Welkom van mij, Fleur.
Goed, dat je het al zo lang weet vol te houden; kijk niet te ver vooruit; dag voor dag, stap voor stap; iedere dag is meegenomen. Wat je na een maand wilt doen, is natuurlijk jouw eigen keuze. Die je dan zelf weloverwogen maakt. Nu gaat het goed, houden zo.
Succes en groetjes van Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pipo, welkom!

Mooi dat je al bijna een maand niet gedronken hebt, dan heb je het ergste gehad. Ik vind het ook prachtig om te lezen dat je nu twijfelt of je eigenlijk wel weer wilt gaan drinken. Juist omdat je al zo ver bent denk ik dat je echt héél goed moet overwegen wat je wilt.

Toen ik ongeveer een maand niet gedronken had moest ik voor de Tactusbehandeling aangeven wat mijn doel was. Ik wilde zeggen: nooit meer drinken, maar God, wat vond ik dàt moeilijk. Ik kreeg het bijna niet uit mijn toetsenbord.

Dus ik begrijp je verscheurdheid: je weet hoe goed je je nu voelt en je verlangt er ook naar te kunnen drinken. Klopt dat?

Eigenlijk heb ik maar één advies en dat is: luister onbevangen naar jezelf. Diep van binnen wéét je al lang wat goed is voor jou. Diep van binnen wéét je ook of je onafhankelijk genoeg bent om te kunnen kiezen voor weinig drinken. Je bent je eigen beste raadgever als je maar eerlijk bent en op jezelf vertrouwt.

Ben benieuwd naar je plan. Je kunt ook gewoon doorgaan zoals je gaat zonder echt een beslissing te nemen over hoelang je dat gaat volhouden. Weet ik veel? Doe wat goed is voor jou!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Satja, ware woorden, mooi.
Gek dat het met drank zoveel anders werkt dan met roken.
Toen ik stopte met roken was dat in mijn gevoel meteen voor altijd, ook al kostte dat moeite.
Het is inderdaad een heel eng gevoel om tegen jezelf te gaan zeggen: ik drink nooit meer.
Denk dat ik er daarom ook zolang over heb gedaan om iets op dit forum te schrijven, dat maakt het voor mij namelijk een stapje "echter" het stoppen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, voor mij was dat juist een reden om metéén op het forum te gaan. Dan wist ik zeker dat het serieus werd, zoiets. En het is echt zo, als je iets aan anderen vertelt, dan wordt het echter. Daarom kun je makkelijker bedenken dat je nooit meer drinkt, dan het hardop zeggen.

Leuk dat je alweer terug bent trouwens!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pipo,
Ook van mij een warm welkom. Heb vele jaren zwaar gedronken met halfslachtige stoppogingen die meestal al in de late middag van dezelfde dag sneuvelden, maar door het hier te melden, zo van : morgen ga ik stoppen, sta ik nu al 3 weken droog. Jij hebt het helemaal alleen gedaan tot nu toe, sterk hoor! Maar gun jezelf de komende tijd de steun van dit forum, het maakt het wat lichter allemaal,

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pipo,
Heel erg welkom op het forum, "bevrijdingsdag" wat een mooie dag om te stoppen. Zal voor jouw altijd een dag blijven met een dubbele betekenis.
Je bent zo te horen ontzettend goed bezig, ik hoop dat je we hier vaak van je zullen horen en dat je hier vindt wat je ervan verwacht.
Groetjes
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate, dank voor je welkom.
Ja het stoppen met roken heb ik toch echt heel anders ervaren. Ik zag hier op een gegeven moment geen enkel pluspunt meer aan en als ik erover nadacht vond ik het geeneens lekker.
Terwijl ik toch stevig rookte. Maar voor andere mensen is het misschien weer andersom, dat ze makkelijker een borrel kunnen laten staan dan een peuk laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pipo,

Ik voel met je mee, ik ben een keer 8 maanden gestopt en toen toch weer begonnen dat is nu 3 jaar terug en ik heb spijt als haren op mijn hoofd van die beslissing. Het is nu iedere keer weer een gevecht en het idee nooit meer een wijntje dan kan ik in paniek raken. Stoppen met roken is veel makkelijker en ook veel meer geaccepteerd, zijn voor mijn gevoel, ook meer middelen voor die je kunnen ondersteunen en dat mis ik bij een verslaving, hunkering als alcohol. Verder ben ik bezig met de behandeling via tactus en dat bevalt mij erg goed. Ik word me steeds meer bewust van het hoe en waarom. Als je de kans krijgt zou ik zeker aan deze behandeling gaan deelnemen. Ik weet niet of je sterk genoeg bent om te zeggen of je wel of niet weer iets moet gaan drinken na een maand, denk daar goed over na, zeker als je je nu zo goed voelt.

sterkte Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl, ik heb vandaag besloten om het niet bij een maand te laten maar nog even door te "stoppen". Hoe ging dat bij jou toen je na 8 maanden weer ging drinken? Eerst rustig aan of meteen weer elke dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pipo,

Ik was begonnen op een feestje met 2 flesje light bier en ik stond volledig op mijn kop. Volkomen Dizzy, nooit verwacht, maar ja het went weer snel en binnen een week zat ik weer op bijna een fles wijn per dag. En dat is gewoon balen, want je doet het zelf en niemand zegt dat het moet, behalve dat kleine stemmetje van binnen. Alle energie die ik had opgebouwd was binnen 2 weken weer weg en weer terug bij af. A.u.b. houvol want je voelt je zoveel beter zonder dan met.

liefs Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...