beep Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Hallo Forumleden,Ik heb me vandaag aangemeld voor dit forum. Ik had me ook graag aangemeld voor behandeling, maar dat kan helaas niet, er is een wachttijd. door het lezen van jullie berichten kan ik me in ieder geval voorbereiden en mijn motivatie "onderhouden " Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Hallo Beep,Ben je ook aangestoken door de uitzending over Tactus bij Nova? Zoveel nieuwe mensen erbij !Heel hartelijk welkom hier, ik hoop dat je er veel aan zult hebben, het begin is er! Laat maar gauw eens meer van je horen. Ik vond het best wel een beetje eng in het begin, maar het helpt echt.Sterkte met het loslaten van de drank. Het wordt echt zoveel leuker, ondanks de ups en downs, die kennen we allemaalSterkteTosca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 6 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Nee, de uitzending heb ik niet gezien, ik kreeg van een oud-collega een stukje uit een knipselkrant, waarin het succes werd beschreven. Deze collega en ik worstelen al een tijd met ons drankgebruik en zijn samen aan het zoeken naar een manier om te stoppen/minderen. Wij werken beiden in de GGZ en het is daardoor heel moeilijk om toe te geven dat je een probleem hebt en nog veel moeilijker om hulp te zoeken, het hulpverlenerswereldje is dan toch erg klein, en de schaamte is groot..Het lezen van alle stukjes op het forum doet me erg veel goed, vooral dat je er niet alleen voor staat. Ik drink nog wel, maar dit moet de eerste stap zijn van de weg naar niet/minder drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Hoi allemaal, Ik ben die ex-collega van Beep.Ik had deze site gevonden op de knipselkrant op mijn werk (ook GGZ).Leek me zeer hoopvol gezien de percentages van succes die genoemd worden.Jammer dat er een wachtlijst is ontstaan, maar via dit forum kan ik me misschien wat meer motiveren en ervaringen uitwisselen, tot er weer plaats is.Hoop van jullie te horen!!!En Beep: Ciao!!! ;-)Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleur Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Hoi Kaab,Welkom hier, ik ben blij, dat je je aansluit bij de rij van nieuwe mensen en ik hoop wat voor je te kunnen betekenen.Groetjes, Fleur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Welkom Beep en Kaab,Jammer dat jullie inderdaad nog niet aan de slag kunnen met de behandeling, maar zou het een idee zijn om alvast een aanloopje te nemen?Ik geef je gratis en voor niks een paar suggesties:- Schrijf op het forum hoeveel je drinkt en hoe lang al, het helpt om dat in de openheid te brengen.- Probeer eens of je een paar dagen zonder kunt, of een paar dagen drastisch minderen. Gewoon om te ontdekken hoe je dat ervaart.- Schrijf eens wat over waarom je nu wilt stoppen- En stel vast alle vragen die je hebt over stoppen met drinken!Ik snap wel dat het lastig is om je alcoholverslaving te bekennen als je in de GGZ werkt, maar je wilt niet weten welke beroepen hier nog meer op het forum te vinden zijn. We hebben wel eens gekkigheid gemaakt dat hier een partijleider rondliep maar dat was niet echt waar (denk ik... maar wie weet!).Ik hoop dat jullie vast beginnen, of in ieder geval gemotiveerd blijven totdat je bij Tactus terecht kunt.Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 een partijleider in spé, he, Satjamet een broer die Tactus Directeur is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Hoi Fleur!!Wat leuk om al meteen reactie te krijgen op mijn 1e inbreng.Ik ken hier nog niemand (behalve Beep) en hoop wat meer mensen (en hun drinkproblemen) te leren kennen.Lijkt me leuk met jou daarover te praten, als jij dat ook zinvol lijkt.Hoor nog wel van je??groetjes: Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tosca Geplaatst 6 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Ha Kaab,Ook van mij: hartelijk welkom op het forum, je neemt al een vriendenclubje mee. Hopelijk krijg je er hier nog heel veel bij. Sterkte met het beginnen met het stoppen. Ondanks soms wel pijn en downs, komen er heel veel ups. Eerst moet je door het dal voordat je op de top komt te staan. Het gaat lukkenTosca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 6 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 mei 2006 Hallo allemaal en vooral Kaab,Fijn om zo welkom te worden geheten, morgen zal ik wat meer vertellen,Beep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Kaab, jij schrijft bij ' doelen' het volgende:" Mijn doel is te leren sociaal te drinken. Ik ben van plan om langzaam te gaan minderen, om zo na een bepaalde tijd tot een aanvaardbaar drinkpatroon te komen. Vandaag ben ik begonnen met de grens van 1 ltr. wijn. (was 1 1\4 ltr.) Dit was om 20.30 al op, heb mn glas omgespoeld en de fles weggeborgen. Maar nu!!!??? Het is nu 21.00 uur. Heb de hele middag en avond rondgedrenteld om allerlei kleine dingetjes te doen (om afleiding te zoeken), heb wat gelezen, enz. Heb nu nergens meer zin in en ga maar vroeg slapen. Ik heb het idee dat dit niet zo'n goede start is. Misschien beetje te impulsief, en denk dat ik het op deze manier niet ga redden. Misschien is het beter om te wachten tot er op Tactus weer plaats is. Hoor graag van jullie een reactie!!! Groet Kaab. "Om dat 'doelendraadje' niet vol met commentaren te plempen (wordt zo onoverzichtelijk) zet ik mijn reactie hier:Ik heb echt een aantal vragen, ik heb er over zitten denken maar:Is het echt zo dat je vroeger 1 1/4 liter wijn dronk (bijna 2 flessen) en nu als doel hebt 1 liter (1 1/2 fles) en is het echt zo dat je vroeger bij 1 1/4 liter kon stoppen en nu bij 1? Is die teruggang zo exact?? Kan je na 1 1/2 fles nu echt zeggen: zo, dat was mijn tax, ik zet de rest weg, ik ben trots op mezelf, ik heb bereikt wat ik wilde? Is dat niet heel erg moeilijk en ben je niet al veel te beneveld om zo'n beslissing nog te kunnen maken, te zeggen: ik ben verstandig, ik stop! Het klinkt voor mij als een onmogelijke opgaaf die je misschien 3 x lukt. Of drink je literflessen? en stopte je dan vroeger als de tweede fles op een kwart was? Ook dat vind ik zo'n onmogelijke taak!Je doel is sociaal te drinken. Wat bedoel je hier precies mee? Drink je die liter in gezelschap? En is dat wat je verstaat onder 'sociaal' drinken?Is je doel echt om sociaal te leren drinken of is je doel om van je drankzucht af te komen? Je wilt langzaam minderen, heb je een schema voor ogen? Je schrijft al dat je denkt dat je het op deze manier niet redt. Eerlijk gezegd kan ik me daar alles bij voorstellen. Denk er nog eens goed over na wat je wilt?? Het lijkt me te moeilijk, de weg die je wilt gaan nu.Ik zal jullie allemaal voor zijn:nu gaat er weer geroepen worden waarschijnlijk dat ik ' iemand op zijn kop geef' . Dat is nl al in 4 gevallen naar me geroepen als ik schreef wat ik vond. Ik wil alvast het antwoord geven: Kaab vraagt reactie van ons en die geef ik.En ik vind dat we hier niet zitten om een beetje naar elkaars mond te praten. Kaab, als je er niets mee wilt doen moet je er niets mee doen. Mijn overtuiging hier is dat niemand wat aan me heeft als ik mee ga zitten lxllen als ik er totaal anders over denk!In ieder geval is het enige wat ik je wens Kaab, dat je doelen uit zullen komen. En dat wordt hard knokken, wat dat betreft: join the club! En wat je doelen ook zijn, ik zal je proberen te helpenPietjepuk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Hoi Pietje Puk,Ik ben erg blij met je reactie!!Wel n heleboel vragen!Zal proberen ze zoveel mogelijk te beantwoorden.Ja, ik drink uit literflessen (AH huiswijn).Ik heb de laatste jaren wel een limiet voor mezelf gesteld: 1 fles + 2 glaasjes (1 ltr. zijn 8 glazen, dus 2 glazen is 1/4 liter) Dit was een grens waarbij ik de volgende dag nog redelijk fit kon werken.Ik ging hier toch wel vaak overheen. Ging (ga) dan ook erg vroeg naar bed (21.30)In het weekend werd het meestal 2 liter.Nu ben ik begonnen met 1 liter p.d. Dit is natuurlijk niet mijn einddoel maar alleen n begin.Ik wil as. vrijdag met mn huisarts overleggen over mijn plan te stoppen met drinken. Hij kent mij al 35 jaar en weet van mijn drinkprobleem.Plotseling stoppen met drinken, na 35 jaar overmatig gebruik, is ook niet geheel zonder risico!!!Ik ben verpleegkundige en ken de gevaren wel. vandaar mijn keuze om geleidelijk te minderen en daarna in overleg met mijn huisarts eventueel helemaal te stoppen.Ik ben 15 jaar geleden ook al n keer helemaal gestopt. Ik heb dat toen 7 maanden volgehouden, maar daarna is het er toch weer ingeslopen. Ik weet van toen nog wel dat je je n stuk fitter gaat voelen (na de eerste 2 weken) dat je die eerste 2 weken flinke koppijn hebt (maar dat is te overzien), en dat je veel beter slaapt. Dus daar kijk ik maar naar uit!!Met sociaal drinken bedoel ik eigenlijk maatschappelijk aanvaard drinken en niet (al te ) schadelijk voor de gezondheid.Ik denk dat ik met gemiddeld 3 gl. p.d. erg blij zou kunnen zijn.let wel!!! dit is niet mijn doel op korte termijn!!! Ik wil eerst langere tijd helemaal niet drinken. (Ik denk daarbij aan 7 maanden.) ( na 7 maanden heeft je lever zich weer nagenoeg hersteld van alle beproeving die hij heeft moeten doorstaan!!)Wat het laatste stukje van je reactie betreft: Ik heb helemaal niet het gevoel dat je mij op mn kop geeft.Je stelt kritische vragen en toont belangstelling voor mijn poging het probleem aan te pakken waar wij allen mee worstelen.Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk antwoord te geven op je vragen. (dat hield me trouwens ook weer een uurtje afgeleid van die ene gedachte!!! Ha ha ha haaaa)Dank voor je aangeboden hulp.Dit is wederzijds!!!groet:Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 he, Kaab, gelukkig,ik was echt bang dat ik je gekwetst had maar dat is gelukkig niet zo. Dat is ook nooooit mijn bedoeling hier. Ik begrijp je verhaal en ik merk ook hoe serieus je het van plan bent. Het feit dat je naar de dokter gaat geeft dat wel aan!!Ik denk ook dat je het zo wél goed aanpakt en zie het al weer veel vrolijker in! Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat bij de dokter en hoe je het daarna gaat aanpakken. Zo te zien heb je genoeg ervaring met ons probleem! Bij mij is het ook niet de eerste keer dat ik een poging waag, wat dat betreft kunnen we elkaar een hand geven.Ik zal voor je duimen vrijdag! groetjesPietjeps: nu ga ik ook uitloggen, ik wilde jouw reactie afwachten want ik wilde niet dat je met een rot bui zou gaan slapen maar dat was gelukkig ongegrond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 10 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Hallo Kaab,Wij kennen elkaar heel erg goed, dus kan ik wel gelijk kritisch zijn (ook naar mezelf), hoe lang duurt het voordat je hersencellen zich hebben hersteld?Las laatst een stuk dat Korsakov zich op steeds jeugdiger leeftijd voordoet. Afschrikwekkend idee vind ikzelf. Ik heb mezelf ook vaak op vergeetachtigheid betrapt ( en daarop geen aktie ondernomen) en ken vanuit mijn opleidingstijd genoeg voorbeelden van de ellende die dat meebrengt en onomkeerbaar ook nog eens, brrrr....Hee succes maatje, we gaan het redden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satja Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Oh, nou snap ik het ook, Kaab.Ik begreep al niet waarom je wilde minderen en dan nog steeds een hele fles drinken (dat schreef ik eerder ergens aan je). Vanuit medisch oogpunt moet je het inderdaad misschien anders aanpakken dan zo maar stoppen. Verstandig om daarvoor naar je huisarts te gaan, laat die je maat adviseren en ondersteunen in medisch opzicht.Maar, huisarts of geen huisarts, Tactus-behandelaar of geen Tactus-behandelaar, je zult het uiteindelijk helemaal zelf moeten doen. En in je laatste bericht hoor ik je motivatie duidelijk doorklinken.Fijn!Satja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Jongens(meiden)!!!!Ik ben helemaal "overwhelmed" van al de reacties die ik van jullie krijg!!!Als ik hier achter mn pc blijf zitten en alles ga beantwoorden, kom ik helemaal niet meer toe aan die twee glaasjes die nog resten in de fles!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 10 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Zitten blijven dan maar!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 En Beep, Hersencellen herstellen niet, die consumeer je met ieder glas!!! Maar dat wist je wel dacht ik.Dus ik vrees voor die 12 1/2 cel die je had!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 10 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2006 Ik ga ook maar slapen!!!Hoop jullie morgen weer te ontmoeten.PS. Sorry Beep, was maar geintje, ben je toch niet boos???Ciao!! Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 11 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Natuurlijk niet! Heb je een afspraak voor morgen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Ja, eerst om 08.30 naar tandarts BBBRRRRRR!!!En om 11.15 huisarts.Zie je vanavond!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 11 mei 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Geweldig Kaabje!! Gaan we het toch samen doen. En natuurlijk met onze lotgenoten hier, ik ben op dag 4!Slapen als een roos, ongelofelijk en minder zweten in de nachtelijke uurtjes, joepie!! quote: ik drink niet, dus ik besta Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Pietjepuk, kaab en beep,Kaap heeft gelijk het kan link zijn om zomaar te stoppen maar niet als je liter drinkt per dag, Kaab!Alcohol is alcohol maar het wordt pas link als je een liter gedisteleerd per dag weg krijgt. is mij nog nooit gelukt en zou met mijn 52 kilo ook gelijk dodelijk zijn. maar Pietjepuk heeft gelijk als ze vragen stelt, immers voor de meeste van ons is het totaal onmogelijk om te stoppen als we een maal begonnen zijn. Misschien ben je wel de uitzondering op de regel.Beep heeft ook gelijk als ze zegt dat hersencelletjes niet meer terug komen en herstel van je lever?Ja als hij niet aangetast is maar alleen maar moe. Eenmaal aangetast ook voorgoed.Maar dat weet je allemaal al.Eerlijk gezegd lijkt me stoppen zodat je over 7 maanden gewoon weer door kan drinken verspilde moeite.Sociaal drinken als je een probleemdrinker bent is in 99% nooit meer mogelijk en 1% kan het als hij rond de 10 jaar niet meer heeft gedronken. Pietjepuk, als jij je schuldig voelt ben ik zeker een kreng.Echter het is gemene troep en we vallen niet voor niets van onze fiets Laten we wel vooral eerlijk blijvenhier in.grietjes,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Anjo,Ja misschien heb je wel gelijk, dat je met 1 ltr. gewoon kunt stoppen.Ik drink nu, de laatste 4 dagen 1 ltr. Normaal 1 1/4 - 1 1/2 en in de w.e. 2 ltr.Ik gebruik echter ook medicijnen tegen hartritmestoornissen en wil het gewoon toch ff met dokter overleggen.Maar goed, ik hoef mijn manier van stoppen niet te verdedigen. Ieder heeft zijn eigen manier en dat is ook nodig denk ik.Waar ik baat bij heb kan voor jou misschien helemaal niet werken.Ik verlang er echter naar om te stoppen. Heb me al allerlei fantasieën in mn hoofd gehaald wat ik wel allemaal zou kunnen doen met de vrijgekomen tijd en de beperkingen die wegvallen als je niet meer iedere avond dronken bent.En na 7 mnd. stoppen, gewoon kunnen drinken.Ach laat me voor even de illusie!!!Dat zien we dan wel weer!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Sorry Kaab,Ik meende het niet rot en je hoeft je ook niet te verdedigen, dat is nergens voor nodig.ben alleen ontzettend recht voor zijn raap en dacht je jezelf misschien voor de gek hield.Het betekent ook niet dat ik je niet steun. Ik ben er gewoon voor je.liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden