Spring naar bijdragen

nieuw Kate

Kate

Aanbevolen berichten

Welkom Kate,ik ben zelf ook een nieuwkomer hier!Wil je snel even sterkte wensen!Dit is mijn 2de dag zonder.Maar ik heb nu trammelant thuis met mijn vriend.Ook een alcoholist.En ik zit nog in tril-fase-afkick.Als het rustig is hoor je nog wel van me.Goed?Gr.Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kate!

Je verhaal is voor mij heel herkenbaar. Veel aan mezelf gewerkt en één ding bleef steeds liggen: drinken. Net als jij kon ik me eindeloos voornemen om te stoppen of te minderen maar als het er op aan kwam lukte dat gewoon niet meer.
Toen ik dat onder ogen kon zien begon ik ruim 10 weken geleden aan de internetbehandeling. En dat lijkt al een eeuwigheid geleden want ik sta nu bijna 11 weken droog en voor mijn gevoel heb ik een heel ander leven gekregen. Geloof me, het is méér dan de moeite waard. En dit forum is voor mij een héél belangrijke steun geweest de afgelopen tijd.

Ik hoop dat jij doorzet en er net zo veel aan zult hebben!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Goed dat je deze site gevonden hebt.

Stoppen met alcohol is erg moeilijk maar kan zeker.
Zelf ben ik 25 jaar geleden gestopt met hulp van de AA.
Heb van deze mensen geweldig veel hulp gehad anders had ik het stuk niet gered.

Door te stoppen met alcohol krijg je een compleet ander leven en andere interesses. Absolaat erg waardevol.

GA DOOR EN MAAK VAN JEZELF EEN GELUKKIG MENS.

ALS JE HULP NODIG HEBT GEEF MIJ EEN SEINTJE. IK BEN ALTIJD BEREID JE TE HELPEN.

GROETEN
PIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

Hoi Kate,
Ik ben splinternieuw hier, daarom maar een korte reactie. Ik ben + 50. Nu 9 maand van de drank af. Ik heb eigenlijk nooit met alcohol kunnen omgaan, al sinds mijn jeugd niet. Eens begonnen had ik geen rem. Met hoogtes en laagtes heb ik gevochten tegen de drank. Ik heb het gevecht grandioos verloren. Veel domme toeren uitgehaald onder invloed. In september vorig jaar heb ik besloten dat het nu maar eens en voor altijd moest gedaan zijn. Sindsdien heb ik geen glas meer aangeraakt. Ik heb het er helemaal niet moeilijk mee omdat ik WEET wat alco met een mens doet. Alcohol is eigenlijk nu mijn vijand geworden ipv een vriend....... Ik leef ook veel geruster....... NEE, voor mij hoeft het niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate,

Welkom bij het forum! Ben zelf ook helemaal nieuw hier, sinds anderhalve week bezig met de internetbehandeling, en ik sta drie dagen (vandaag de vierde dag) droog. Er zijn hier veel mensen die je willen helpen zoals je ziet, en ik denk dat je er veel steun aan zult hebben, en wij aan jou!

Heel veel succes meid, lees mee en laat van je horen!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...