Spring naar bijdragen

Hoi..


Dochter

Aanbevolen berichten

Hoi.
Ik kwam op de site via en link en ben even in het forum gaan kijken.
Mijn ouders zijn sinds ik 3 ben gescheiden en mijn vader is gewoon een echte alcoholist!
Maar als je hem met zijn verslaving confronteerd dan doet hij alsof zijn neus bloed.
Veel van zijn relaties en vriendschappen zijn hierdoor al verpest.
En de relatie met mij en mijn broertje en broers ook, even zoals met andere familie leden.
Hij woont aan de andere kant van het land, omdat hij hier in principe "niet welkom" is.
Hij leent van iedereen geld, niet voor de huur ofzo .. Nee voor drank .. Dat is ook alles wat er in de koelkast te vinden is.
Toen ik met 12 jaar een weekend daar was mocht ik uitgaan van hem .. 1 uur thuis.. 3 uur deed hij pas open.. Hij was dronken en heeft mij lang voor de deur staan wachten omdat hij de bel ook niet hoorde.
Hij was me vergeten.
Mn broertje is er al vaker als hij er een weekend was weggelopen, en dan midden in de nacht opgepakt door de politie .. toen was hij 9

Er was een tijd dat ik het erg moeilijk heb gehad met dingen, en toen ik nog kleiner was was hij er wel voor me en zag ik hem wel nog. Maar nu wil ik hem gewoon niet meer zien.
Als ik hem dan nog op msn spreek merk ik dat hij dronken is en wanneer hij dat niet is ( heeel soms niet is )
Of hij belt mijn moeder op en als ik dan opneem begint hij over mijn moeder te schelden..
Hij scheld mij ook gewoon uit, zeikt over mijn moeder en ga zo maar door.
Mijn broertje probeert hij tegen zn moeder op te zetten, zo ver dat mijn broertje daar wou gaan wonen maar dit niet mocht van mam. En boven in het raam is gaan staan( 11 jaar).
Mijn broertje moet nu door al die zeik waarschijnlijk naar een psychiater

Hij zorgt alleen voor een hoop onrust en problemen.
Maar nu heb ik de vraag!?
Hoe kan ik het hem door laten dringen dat hij moet stoppen met drinken? Dat hij mensen hiermee pijn doet!
Ik weet wel dat dat ook van hem uit moet komen, en 10tallen mensen hebben hem dit al verteld!
Maar ik wil hem zichzelf niet de dood zien indrinken!
Waarom zijn jullie gestopt?

Ik weet niet of jullie het op prijs stellen dat ik dit verhaal hier gezet heb, dit is ook lang niet alles. Heb het een beetje ingekort.
maar ik wil mijn vader terug!
Hoop dat jullie mischien tips/advies voor mij hebben
ook over hoe ik hier mischien beter mee om zou kunnen gaan

Groetjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hele lieve Dochter

Je vraag en berichtje is zo heel welkom!

Wat dacht je er van dat jij een reden bent om te stoppen met drinken, en wel een heel fijne reden ook nog eens, weet je hoe mooi dat je maakt dat je nog steeds liefde en zorg wil vinden achter de verslaving om van je Vader.

Ik hoop als eerste, dat je dat gegeven zal worden, wat verdien jij het om even niet vergeten te worden maar eindelijk is al was het maar even belangrijker te zijn dan de verslaving.

Goede Raad heb ik niet voor je, alleen hoop dat er eens inkeer komt van binnen uit bij je Vader daar moet het groeien, en ook als je vader nuchter is, is hij nog lang niet de mens die je zoekt drank staat dan ook nog boven aan de agenda.

De beste raad die ik je kan geven is kijk naar jou mooiste eigenschappen, en hou ze vast, heel misschien kan je het nog eens spiegelen aan je vader in een wat eerlijker leven voor jou.

Ook je Vader is slachtoffer, en dader van zijn eigen te kort komingen, reken maar dat hij weet dat het verdriet en gemis er is.
Ik wens voor je dat het zal gebeuren, dat je Vader zal zeggen nu is het genoeg, ook hij kan nog steeds keuzes maken ook na zoveel jaren.

Mischien moet je aan geven dat jij! iets belangrijkers mist, dan hij zijn fles.

En vraag je niet af wat je meer kunt doen, die vraag hoort echt bij pa
veel geluk Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
helder

Hoi hele lieve Dochter




Je vraag en berichtje is zo heel welkom!




Wat dacht je er van dat jij een reden bent om te stoppen met drinken, en wel een heel fijne reden ook nog eens, weet je hoe mooi dat je maakt dat je nog steeds liefde en zorg wil vinden achter de verslaving om van je Vader.




Ik hoop als eerste, dat je dat gegeven zal worden, wat verdien jij het om even niet vergeten te worden maar eindelijk is al was het maar even belangrijker te zijn dan de verslaving.




Goede Raad heb ik niet voor je, alleen hoop dat er eens inkeer komt van binnen uit bij je Vader daar moet het groeien, en ook als je vader nuchter is, is hij nog lang niet de mens die je zoekt drank staat dan ook nog boven aan de agenda.




De beste raad die ik je kan geven is kijk naar jou mooiste eigenschappen, en hou ze vast, heel misschien kan je het nog eens spiegelen aan je vader in een wat eerlijker leven voor jou.




Ook je Vader is slachtoffer, en dader van zijn eigen te kort komingen, reken maar dat hij weet dat het verdriet en gemis er is.


Ik wens voor je dat het zal gebeuren, dat je Vader zal zeggen nu is het genoeg, ook hij kan nog steeds keuzes maken ook na zoveel jaren.




Mischien moet je aan geven dat jij! iets belangrijkers mist, dan hij zijn fles.




veel geluk Helder



Dankje..
Je bericht doet me echt goed.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jee Dochter,

Wat een enorm naar verhaal zeg. En wat een moeilijk dilemma ook. Als ik het zo lees lijkt je vader nog lang niet aan het punt toe dat hij wat gaat doen aan zijn probleem. Ik weet trouwens niet hoe oud jullie zijn. Ik heb eigenlijk niet heel veel goede raad. Je hebt meer aan een aantal andere mensen hier. Ik weet bijvoorbeeld dat Houtje deze situatie veel beter kent maar zij is nu op vakantie.

Ik denk wel: met hem in discussie heeft alleen nut als hij niet dronken is. Discusieren als hij dronken is zorgt alleen voor teleurstellingen bij jou en je hebt het al moeilijk genoeg.

Een tweede ding is: probeer grenzen te stellen. Zeg als hij nuchter is dat je niet meer met hem geconfronteerd wil worden als hij dronken is, dat je te telefoon dan meteen afkapt en niet meer wil MSNnen. Geef je grenzen aan en vind dat niet zielig voor m.

Verder wil ik ook zeggen, als je je rot voelt of het moeilijk hebt of gewoon even wil kletsen, meld je je maar hier hoor. Welliswaar zijn onze problemen verschilldend maar we begrijpen je probleem wel en willen je uiteraard opvangen.

Ik hoop dat de anderen betere raad voor je hebben waar je wat mee kunt. Ik vind het hartstikke goed dat je je probleem bespreekbaar maakt! Dat is alvast een begin.

Jouw mail is voor velen van ons hier ook leerzaam. Zoals mensen hier worstelen hoe met hun kinderen om te gaan, worstel jij met het tegenovergestelde. Dat is dus hier ook heel goed om te weten. Met jouw mail help je ' vaders en moeders' van andere ' kinderen' die het moeilijk hebben.

Heel veel sterkte

Pietje Puk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej pietje puk,
Ik ben zelf 15 bijna 16, mijn broertje is net 11 geworden en mn 2 andere broers zijn eind 20.
Ik heb hem zelf als hij nuchter was al aangesproken op hoe hij zich gedraagd als hij drinkt, maar hij blijft ontkennen dat hij drinkt. Dan zegt hij altijd ik drink alleen speciale thee.
En dan word hij ook weer boos op mij, en zegt dat hij zich er nix van herrinert van hoe hij dan tegen mij ( maar ook andere mensen ) doet.

Ben wel blij dat ik hier zo mijn verhaal even een beetje kwijt kan, en dat jullie er zo op reageren.
Het helpt me wel :)

Dankje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dochter,

Wat akelig voor je dat het zo moeilijk gaat met jouw vader.
Ik moet Pietje Puk gelijk geven: investeer niet in je vader als hij gedronken heeft. Zeg zo duidelijk mogelijk dat je er verdriet over hebt, maar dat je echt alleen contact met hem wilt als hij niet drinkt. Helder zei het al: je verdient beter dan dat.

Het is belangrijk dat je je realiseert dat jij hem niet kunt helpen. Hij zal zelf het besluit moeten nemen om iets aan zijn situatie te veranderen. Zolang hij dat niet doet kan ik je alleen maar dit advies geven: zorg zo goed mogelijk voor jezelf, zorg dat je een leuk leven hebt ondanks het gemis van je vader.

Ben je wel eens op de site drankjewel.nl geweest? Daar zitten een hoop jongeren met hetzelfde probleem als jij.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Dochter,
wat een ellendige situatie voor je. Maar goed dat je je verhaal doet. Jij bent dan wel weer de "spiegel" voor ons stoppers want we zijn vaak bang dat we onze dierbare pijn doen met ons drinken. En dat is dus waar. Afschuwelijk idee dat je vader de fles boven jullie verkiest.

Heel veel sterkte en blijf maar meeschrijven, misschien kunnen we je een beetje helpen. En jij helpt mij in iedergeval wel met je verhaal. Dank je daarvoor.

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai Dochter,

ik ben ook nieuw, en partner van een alcoholist die agressief wordt.
herken alles wat je schrijft, ook van verhalen van zijn kids, al volwassen.
ik strijd al meer dan 10 jaar tegen zijn verslaving, maar je komt er niet aan. een probleem is ook, dat de omgeving het niet meemaakt als hij op zijn hoogte- (lees diepte)punt is. ze kunnen er zich niks bij voorstellen, en dus blijft men bier aanbieden als men gezellig bij elkaar zit. als ik vraag om dat niet meer te doen, kijken ze alsof IK gek ben. Raad: neem afstand, gelukkig woont hij niet bij je. je hebt er dus allen indirect last van. hij zal ongetwijfeld gek op jullie zijn, maar kan dit niet tonen. houdt gesprekken inderdaad kort (msn mms en alles eigenlijk) als je al maar denkt dat hij wat op heeft. en ga dan niet in discussie.

houd vol en sterkte, Hinziwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dochter

IK zie dat je ingelogt bent, kan je een beetje vinden wat je nodig hebt, misschien lees je je helemaal
te pletter maar niks helpt je echt.

Lukt het je je exames te doen en zie je op tegen een diploma uitreiking strakjes. voel je maar sterk, later komt het nog de waardering voor jou, maar ik vind je al geslaagt alleen door je schrijven zonder een cijfer gezien te hebben. Je verteld zo eerlijk alles wat niet goed ging zonder boos te zijn, dat maakt jou bijzonder.

veel sterkte in je zoek tocht, ik weet natuurlijk niet of je voor je tentames zit, maar ik denk gewoon jou

Hoi Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej
bedankt voor jullie berichten.
Het doet me wel goed.. ook om te horen dat ik jullie hier ook een beetje mee help
Op drankjewel had ik ook nog gekeken, maar daar heb ik niet zoveel aan vind ik zelf.
Ik doe dit jaar geen tentamens..
Maar door alles wat er gebeurd is ben ik al naar vmbo t gezakt.. terwijl ik havo hoor te doen en heb ik bijna een jaar gemist.
Want er is nog veel wat ik niet verteld heb..
Zo heb ik 5 maanden in een jeugdgevangenis gezeten doordat ik mijn vader in principe kwijt was en mijn grenzen ging verleggen bij mijn moeder * dus niet strafrechetelijk hoor.
Daarna heb ik nog 16 maanden in een besloten internaat gezeten.. Hier heb ik het ook erg moeilijk gehad doordat mijn vader dronken beloftes maakte om langs te komen maar dit nooit deed e.d

Mijn vader heeft me hier ook verder niet in gesteund.. Op het moment waar ik hem het meeste nodig had! Heb hem zelf eens brief geschreven met daarin uitleg hoe je een brief terug schrijft.
Jah sorry dat dit allemaal zo ineens eruit komt. Maar ik moest het gewoon even kwyt..
Met vriendinnen en familie kan ik over alles niet praten
Ik heb het gevoel dat ze me gewoon niet begrijpen.. Vooral vriendinnen niet..
Zowieso omdat mensen al zo snel roddelene en oordelen trekken.

Op school gaat het gelukkig wel wat beter , maar soms heb ik het toch moeilyk als ik aan alles denk enzo.. Maar mag dus niet blijven zitten anders kan ik niet op voor diploma..

Maar jullie berichtjes helpen dus wel.. :)
Maar nou hoorde ik gister dat mijn *(half)broertje bij mijn vader is ! Terwijl dat niet mocht!..
En nu doet hy allemaal leuke dingen met myn broertje..
En nu zullen jullie wel denken van maar dat is toch goed??
Ja en nee.. Ja omdat mn broertje dan ook weer beetje blij is
maar vooral nee.. omdat hy van myn vader alles mag .. en dan zegt mn vader kom by my wonen! en heeft myn broertje weer grootste ruzie met zyn moeder.. en is hy weer onhandelbaar! en gaat alles weer fout!

Dit moest er gewoon even uit.. Zat echt niet zo fijn in lekker in mijn vel ..
Op het internaat had ik iemand waarmee ik altijd kon praten als me iets dwars zat ofzo..
Maar dat heb ik nu niet meer .. dus prop ik eigenlijk alles op .. totdat het ooit eruit komt.
Ga nu maar eens met mijn huiswerk beginnen want heb echt te veel te doen

xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, je hebt het zéker onwijs moeilijk zeg

dit is nogal wat allemaal

je redt je harstikke knap maar moet je toch niet wat hulp van buitenaf gaan zoeken. Ik weet niet of wij nou zo geschikt zijn voor je. Er moeten mensen zijn die je beter kunnen helpen. Kan je niet eens met je huisarts gaan praten of met een klasseleraar ofzo?? Ik zit niet zo in die wereld maar er moeten toch mensen zijn waar je veel aan kan hebben?!

heel veel succes, is je huiswerk gelukt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dochter,

Wel fijn dat je hier even je hart kunt uitstorten hè?

Ik denk wel dat Pietje Puk gelijk heeft hoor. Je moet hulp zoeken via school of zo, want anders wordt het veel te moeilijk voor je.

Zul je dat doen?


Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat er allemaal mensen zijn met wie ik kan praten,
maar in hun heb ik geen vertrouwen! Door met hun te praten ben ik toen uit huis geplaats.
En ik pas toch wel op nu hoor!
En op school denken ze dat het allemaal goed gaat, dat wil ik graag zo houden! Anders denken ze dalijk dat ik het niet aankan ofzo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dochter,

Jouw verhaal heeft mij erg aangegrepen, ik heb nl zelf ook een dochter van bijna 16 en heb haar vanaf haar 10e verwaarloosd door mijn drugs en alcoholgebruik. Het gaat nu goed met ons (mij) maar ze gaat wel naar een aparte school voor kinderen met trauma's of problemen thuis. en binnenkort gaat ze naar een leefgroep. Zij heeft heel veel moeite om mensen te vertrouwen en vooral mij natuurlijk en hier wordt ze ook in begeleid.
Wat jij schrijft zou ook van haar geweest kunnen zijn. ik heb haar niet lichamelijk maar geestelijk verwaarloosd. Nu gat het steeds beter maar woont eerst tijdelijk bij mijn zus en gaat over 2 of 3 maand naar het internaat waar ze zelf gelukkig ook heen wil.
Ze laat me nu wel blijken dat ze blij is dat het goed gaat met mij. Mijn zoon is 20 en kan er gelukkig beter mee omgaan en woont thuis en geeft mij vaak een knuffel wat ik en iedereen nodig heeft af en toe.

Meisie ik vind het leuk als je hier je verhaal blijft doen en zo kan je ook advies en steun ontvangen van ons allen.
Knuffel van mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Dochter

Hoi.

##knip


Maar nu heb ik de vraag!?


Hoe kan ik het hem door laten dringen dat hij moet stoppen met drinken?


##hallo dochter

JIJ kunt dat niet tot hem door laten dringen

sterker nog... hoe harder jij dat probeert... des te 'lastiger' zal het (op een bepaalde/vreemde/moeilijk te begrijpen) manier zijn voor hem om ZELF zover te komen;

het enige wat jij kunt doen is; laat hem zijn leven leiden (zelf al is dat 'lijden') en ga jij zelf jouw eigen leven leiden (hiermee bedoel ik 'LEVEN'!).


Dat hij mensen hiermee pijn doet!


##weet-ie vast wel


Ik weet wel dat dat ook van hem uit moet komen, en 10tallen mensen hebben hem dit al verteld!


Maar ik wil hem zichzelf niet de dood zien indrinken!


##wat jij 'wil' is hier (met alle respect voor je goede bedoelingen en hoe erg het ook voor je is) niet relevant.




Waarom zijn jullie gestopt?


Ik weet niet of jullie het op prijs stellen dat ik dit verhaal hier gezet heb, dit is ook lang niet alles. Heb het een beetje ingekort.


maar ik wil mijn vader terug!


Hoop dat jullie mischien tips/advies voor mij hebben


ook over hoe ik hier mischien beter mee om zou kunnen gaan


##door dus je eigen leven te leven... maak je los... blijf niet slechts een 'reactie op wat gebeurt', maar neem het heft in eigen handen en leef!!!

heel misschien zal het hem zo verbazen... te zien dat jij WEL gaat leven... te zien dat jij wel kunt kiezen... dat heel misschien....???

iig; suc6 en sterkte!


Toni




Groetjes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Lieve Dochter,

Ik ben een moeder. Best een lieve moeder volgens mijn kinderen, maar dus wel teveel gedronken. Niet dagelijks, maar de laatste tijd wel 1 x in de twee weken een dronken avond. Ik wist dat ik mijn kinderen daarmee kwetste. Ik HOU van ze en daarom wil ik niet meer drinken. Ik vond het zelf erg goed dat zij mij confronteerden met hoe ik mij gedroeg en hoe dat voor hun voelde.Ze zijn ook boos op me geweest, maar ze hebben me ook laten weten dat ze van me houden. Ik geloof dat als je echt van je kinderen houdt, je geen andere keuze hebt dan nooit meer een druppel drank te drinken. Je hebt als drinker al zoveel schade aangericht. Dat kun je niet meer goedmaken. Je kunt wel je liefde kracht bijzetten door te stoppen met drinken en ze alsnog volop van je werkelijke persoonlijkheid en liefde te laten genieten. Ik weet dat kinderen je dan zelfs steunen en weer trots kunnen worden op hun moeder. Bij jou is het je vader. Lastig is dat hij zo ver weg woont. Daardoor kan hij zijn dronkemansacties makkelijk aan de kant zetten. Hij ziet jullie geschrokken en verdrietige, gekwetste gezichten niet! Heel erg! Het maakt zoveel kapot en ook hemzelf. Ik ben wel bang dat als hij zelf niet erkent dat hij moet stoppen, dit ook niet zal lukken als jullie het hem vragen. Echt, je moet het zelf willen anders ben je kansloos. Je moet bereid zijn om altijd weer dat glas te laten staan. Ik ben zelf nog maar net besloten dat ik niet meer mag drinken. had al eerder zes jaar niet gedronken, maar ik wil dit niemand meer aandoen. Het wordt namelijk, naarmate je langer drank misbruikt, steeds erger.

Ik wens je heeel veel sterkte toe en ik vind dat je helemaal niet verkeer zit op deze site! Ik vind je ontzettend lief. Je bent begaan met je vader en je zoekt naar oplossingen! Je hebt er recht op dat je twee gezonde ouders hebt. Helaas is dat niet voor alle kinderen weggelegd. Ik hoop zo voor je dat hij tot inkeer komt. Dan krijgen jullie het ook weer fijner!

Liefs van marianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dochter,

Ik wilde dat ik jouw moed had gehad twintig, dertig jaar geleden. Twee ouders die drinken en hun kinderen verwaarlozen in hun strijd tegen elkaar, vreselijk.

Het doet zo'n pijn, pijn, pijn, pijn, dat ze niet naar JOU KIJKEN en je niet zien staan. Toni heeft helemaal gelijk: kies voor jezelf en je eigen leven. Zoek lieve en aardig mensen om je heen. Zoek de warmte op. En meld je gewoon hier.

Doen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...