Spring naar bijdragen

Is dit mogelijk?? Slechter na nemen ozaxepam??


Sofie1982

Aanbevolen berichten

Hey iedereen!

Om een lang verhaal kort te maken, wegens angst en paniek ozaxepam 15mg voorgeschreven gekregen op 27/6. Af en toe gebruikt tot 31/7 en vanaf dan dagelijks.  Maar nooit meer dan 15mg per dag. Nu afgebouwd op eigen tempo en gevoel vanaf 24/8 en zit intussen op 2 kwartjes per dag… (7,5 mg) dit is redelijk gegaan, soms wel wat onrustig en kaakspanning maar het is houdbaar. Sinds gisteren echter voel ik me precies slechter na het innemen van het kwartje?? Kan dit??? Ik krijg een onaangename klop in men keel af en toe waardoor ik dan moet kuchen, heeel moe, en algemene malaise… nu is het intussen 4u geleden dat ik het genomen heb en ik begin me beter te voelen… is dit mogelijk en kan ik beter stoppen??

dankuwel voor uw antwoord!

groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan over benzo's maar 1 ding zeggen.
als je de mogelijkheid hebt om er mee te stoppen, dan stoppen.
hoe langer je er aan blijft hoe moeilijker het word om te stoppen.
buiten het feit dat het super verslavend is ,treed er snel gewenning op. je hebt steeds meer nodig om het zelfde effect te bereiken en de klachten waarvoor je het begon te nemen verdwijnen niet en kunnen indien onbehandeld gewoon weer terugkomen na het stoppen.

ik spreek helaas uit ervaring

probeer manieren te vinden om met de angst en paniek om te gaan,daar ga je uiteindelijk je winst behalen.

was het al vanaf het begin dat je de oxazepam begon te nemen al dat je méér klachten kreeg?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey! Bedankt voor je antwoord!  Ik weet niet of er bij mij al gewenning is ontstaan omdat zelfs de kwartjes nog wel werken, maar nu heb ik dus het idee dat ik er alleen slechter van wordt…  ik ben intussen ook in behandeling bij een coach voor de angst en paniek en probeer zelf veel te ondernemen. Ik zoek soms de angst op om er mee om te kunnen gaan… in het begin had ik geen last van klachten, mss een paar dagen maar daarna was men lichaam eraan gewoon en deed de ozaxepam wat hij moest doen. Tot eergisteren dus.. is het nu een klik in men hoofd dat ik heb gemaakt ofzo, ik weet het niet… maar opeens voelde ik me er niet beter door maar slechter. En hoe langer het was uitgewerkt, hoe beter ik me ging voelen. Dat maakt ook dat ik dus gisteren het tweede kwartje niet meer genomen heb, (normaal om 10u-17u)… ik was met momenten wel wat onrustig, kaakspanning en druk op oren maar viel al bij al mee. Ik functioneer nog wel. Alleen heb ik wel moeten inbinden op de slaap, die was wel onrustig… maar dat kan ook komen omdat ik in men hoofd bang was voor ontwenningsverschijnselen en daar dus over lag te piekeren. Heb jij ervaring met ozaxepam afbouwen? Ik ben dus nu in twijfel of ik zometeen dat kwartje nog ga nemen… 

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die gewenning gaat vrij snel. bij het ene pammetje wat sneller dan bij het andere.
als je het gevoel hebt dat je er alleen maar slechter van word zou ik het zélf wel weten.
heel goed dat je hulp hebt gezocht, probeer samen tot een uitkomst te komen wat betreft je klachten.
 

ik zou écht proberen om er van af te raken. zéker omdat je het nog niet zo lang gebruikt.
nogmaals , hoe langer je het gebruikt hoe moeilijker het word om er van af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk, hoe sneller er vanaf hoe beter… maar de vraag is of ik dan niet te snel zou gaan? Ik kom van 2 halfjes per dag (15mg) en Ik heb vanaf 24/8: 3 dagen 1x 7,5mg 1x 3,75mg, dan 3 dagen 2x 3,75mg en gisteren dan 1x 3,75mg… is het niet beter om dat ook een paar dagen aan te houden? Ik spreek mezelf een beetje tegen, ik weet het, maar wil hier ook niet te snel mee gaan zodat de verschijnselen nog erger worden…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe snel iemand afbouwt hangt af van je lichamelijke en geestelijke gesteldheid .
ook of je verslavingsgevoelig bent.
dit is voor iedereen anders. de één bouwt snel af en dat gaat prima, waar de ánder langzaam afbouwt en constant klachten ervaart.
 

ik durf je hier geen advies over te geven. luister naar je gevoel.
wat goed voelt ,voelt goed . ga je te snel dan merk je dat vanzelf, maar geef niet te snel toe . je kán je heel beroerd voelen waardoor je (te) snel denkt ik ga oxazepam pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gevoel zegt, ik wil het proberen zonder… maar als ik merk dat het toch te snel was, is het dan een stap terug om even terug te stabiliseren op die 3,75mg per dag? Natuurlijk ben ik niet van plan om dat maar 1 dag te proberen en dan al op te geven… ik wil het echt wel een kans geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoeveel is die is 3,75? is dat een kwart pilletje?

ikzelf heb lorazepam afgebouwd van 6 naar 0,75 . aan het begin met grote stappen van 1 mg eraf per 4 dagen. daarna wat langzamer gegaan (halfjes en kwartjes).
nu 3x 0.25 mg en dat hou ik even zo tot ik hulp krijg vanuit de GGZ waar ik wél wat aan heb. tóch zal ik het echt zelf moeten doen ,er is niemand die de ontwenning kan wegnemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is inderdaad een kwart pilletje… ik ben niet bekend met lorazepam, die verhoudingen zijn wss anders met mg’s? Je bent ook al ver gekomen hè, knap! Het is idd iets wat we zelf moeten doen, daarom dat ik het goed wil aanpakken… mss heb ik zelfs geen last of mss juist wel, maar eender hoe, te snel is mss niet goed? Ik redeneer nu, wat zijn die 3 dagen nog afbouwen, kan ik beter nu gelijk stoppen… maar moest ik het allemaal goed weten dan had ik hier niet op dit forum gezeten. Ik heb nog 3 kwartjes liggen, mss moet ik die nog nemen… 

bewerkt door Sofie1982
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ik heb dit ook! Al vanaf het begin. Hoe hoger de dosis hoe slechter ik me voel. Ik neem nu dus gewoon als het nodig is. Ik had voor vandaag 4stukjes gemaakt van 1 tablet. 

ik wordt eerst juist beroerd en als het uitwerkt voel ik me juist beter. Enige uitzondering is vaak de tweede dosis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-8-2022 om 11:13 zei Sofie1982:

Ja dat is inderdaad een kwart pilletje… ik ben niet bekend met lorazepam, die verhoudingen zijn wss anders met mg’s? Je bent ook al ver gekomen hè, knap! Het is idd iets wat we zelf moeten doen, daarom dat ik het goed wil aanpakken… mss heb ik zelfs geen last of mss juist wel, maar eender hoe, te snel is mss niet goed? Ik redeneer nu, wat zijn die 3 dagen nog afbouwen, kan ik beter nu gelijk stoppen… maar moest ik het allemaal goed weten dan had ik hier niet op dit forum gezeten. Ik heb nog 3 kwartjes liggen, mss moet ik die nog nemen… 

verhoudingen zij anders met oxa en lora.

te snel is niet goed. dat kunnen vele met mij beamen. kan een tijdje goed gaan maar vaak krijg je achteraf een klap in je gezicht.

wat betreft die 3 kwartjes.. als je ze niet hebt liggen kan je ze ook niet meer pakken.
aan de andere kant , als de ontwenning je overvalt enm je trekt het niet ... heb je die 3 nog om dat eventueel op te vangen


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...