Spring naar bijdragen

Goede morgen, voor mij althans!


Mick

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Mick en ben hier nieuw. Ik ben 36 en drink vanaf ± mijn 15e. Eerst flink doorzakken in de weekenden en later met regelmaat iedere avond. Het echte late doorzakken is er niet meer bij, maar toch vind ik dat ik teveel drink. Ik heb nu wel een stop, maar die ligt vaak wel wat verder dan mijn buurman. Het belemmerd mijn creativiteit (vroeger dacht ik er juist creatiever van te worden). Regelmatig doe ik een poging tot stoppen, want van minderen houd ik niet, alles of niets, maar ga telkens weer ergens voor de bijl. Soms als ik het een paar maanden volhoud, dan ziet mijn leven er zo totaal anders uit.
Heb veel energie, nieuwe ideeen, eet gezond, doe veel andere dingen, etc. Toch komt ook regelmatig dan de saaiheid naar boven. Ik weer met kop thee in gezelschap, waar ik altijd de "gezelligste" drinker was. En dan ook lekker thuis in m'n uppie, met paar biertjes voor de computer... lekker mailen naar m'n vrienden die ik al te lange tijd niet gesproken heb. Zonder drank, moet ik mezelf vermaken. Anders vermaken. Word dan de eerste paar dagen vaak ontzettend hyper, alsof ik iets in te halen heb.
Toen ik hier gisteravond wat berichtjes las, kreeg ik het ook wel een beetje benauwd. Het idee dat ik weer bezig ben met stoppen met drinken. Nee he, niet alweer ... en dat feestje dan a.s. weekend? Daar is toch eigenlijk niets aan zonder drank (denk ik dan).
Ik dacht vorige week wel van, het is de AA of dit. Ben ooit eerder naar de AA geweest, maar dat voelde toch als teveel moeten (dan waarschijnlijk vooral van mezelf) en probeer het liever zelf, of misschien dus nu op deze manier. Voelde me er ook niet zo thuis geloof ik. Alsof het dus echt erg was met me.
Het liefst wil ik een leven zonder drank, want dat is toch de ultieme drugs...nuchterheid en ik hoop dat het ooit geen issue meer is. Net zoals stoppen met duimzuigen, dat is ook overgegaan toen het geen obsessie meer was. Dit is overigens heeeeel lang geleden, maar meer als bij wijze van.
Nou prettige dag allen, ik ben benieuwd wat ik hier kom halen en brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick,

Nogmaals welkom op het forum. Ten eerste gefeliciteerd met de stap die je gezet hebt om je aan te melden bij het forum. Als ik je berichtje lees merk ik hieruit op dat je al vaker gestopt bent voor een paar maanden maar is het een soort verveling/saaiheid die je steeds weer opnieuw aanzet om te drinken.
Dit is heel herkenbaar voor velen van ons. Heb je je ook aangemeld voor de Tactus behandeling?
Ik voor mij vond het een omdenken dat ik gezellig was met drank op en dat ik niet gezellig kon zijn zonder drank.
Ik hoop dat we elkaar kunnen steunen in de strijd tegen de alcohol.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wil,

Ja, ik heb me aangemeld. Ben benieuwd wanneer er weer plek is. En ja, het zijn fases waar ik doorheen ga telkens wanneer ik een tijd stop. Van enorme blijheid (euforie?) naar boosheid en verveling. Boos op wie? Op het leven? Dat het saai is?
Oh, zie dan ook zo vaak dat het leven helemaal niet saai is en juist alles in zich heeft. Het leven is prachtig. En toch struikel ik telkens weer. En als ik 1 keer weer iets gedronken heb..... tja, dan beland ik weer in een andere wereld. Een leven zonder drank is vrijheid, maar soms voelt dit niet zo en lijkt het alsof ik niet vrij ben omdat ik niet "mag" drinken. Ik zeg altijd wel dat ik MAG drinken, maar het niet wil... Maar na een tijdje lijkt het toch een soort moeten te worden. En dan gaat het weer mis.
Ik ga nu even jouw "wie is wie?" lezen, dan weet ik ook ietsje meer over jou.
Fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mick,

Welkom hier. Een tip wat betreft je aanmelding voor de behandeling. Vaak kom je er sneller tussen als je gewoon iedere dag even probeert om je aan te melden. Dat heb ik ook gedaan.

Grappig dat je het hebt over het gevoel van saaiheid als je niet drinkt. Toevallig had ik daar gisteravond heel veel last van, en naar ik vanmorgen las ben ik bepaald niet de enige.
Hou jezelf maar voor dat het alleen maar líjkt alsof alles minder saai is, als je gedronken hebt. In werkelijkheid is dat niet zo.

Veel succes met stoppen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...