Angel Geplaatst 28 april 2022 Rapport Share Geplaatst 28 april 2022 Hallo allemaal ik ben nieuw in de groep en wil me graag aan jullie voorstellen. ik ben Angel ( doe mn naam alleen geen eer aan helaas) en ben 51 jaar en drink al aantal jaar.Niet continue maar af en toe binge drinken. Dus gelijk heel veel ik kan dan niet meer stoppen. ik heb mezelf vaak voor aap gezet en schaam mij ontzettend. Ook heb ik gekwetst met mn woorden en boze gedrag. ik ben inmiddels op een punt dat ik dit echt niet meer wil.ik wil stoppen en hoop bij jullie steun te vinden. Een klankbord… ik weet dat ik het zelf moet doen maar dit helpt me wel. Dus bij deze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 29 april 2022 Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Welkom Angel . Zoals ik je hoor liggen we wel op 1 lijn . 3 keer in de week was het hier toch wel raak . Het iedere keer goed praten voor jezelf . Na een paar dagen . Ach het viel toch wel mee . Ik mag toch ook wel wat drinken etcetera en wéér kon ik geen maat houden en had ik een vreselijke kater en enorme spijt en schuldgevoelens. Wat ben ik blij dat ik 5 jaar geleden dit forum vond. Heel veel succes met stoppen . Heb je een plan ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 29 april 2022 Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Welkom @Angel. Goed dat je het hier aankaart. Het bingen vervult waarschijnlijk een of andere behoefte die je in het "saaie" normale leven kennelijk mist. Misschien kun je het verleggen naar een ander vlak met minder negatieve bijwerkingen. De natuur in om daar lang en hevig te genieten van alles om je heen zonder iets te "hoeven" of " moeten". Je op welhaast zwelgende wijze verdiepen in of bezighouden met de een of andere kunstvorm. Ik noem maar wat mogelijkheden, maar er zijn er natuurlijk nog veel meer. Intensief gaan sporten is er ook zo eentje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel Geplaatst 29 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Hallo Bob! Ja het heeft idd een reden en daar werk ik nu aan. ik ben idd lekker aan het sporten waardoor ik mezelf al iets beter voel en meer waardeer. ik ben echt mezelf kwijtgeraakt door dat bingen. Ik schaamde me zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel Geplaatst 29 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Hoi Francoise! ik ben ook erg blij met dit forum want het steunt mij erg. ik heb niet een strak omlijnd plan, ik loop bij een praktijkondersteuner en zij heeft mij al veel geholpen bij mijn zelfbeeld. Verder op het moment dat ik me onzeker voel en naar wil grijpen moet ik gaan beseffen waarom? En ik ben begonnen met sporten. Ik ben al op de goede weg maar weet dat ik er nog lang nietben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 29 april 2022 Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Sporten ben ik toen ook fanatiek gaan doen, vooral ook omdat ik na 6 weken van de alcohol ook ben gestopt met roken en bang was te dik te worden . Eerst maar eens een jaar niet drinken dacht ik en daarna was het , waarom zou ik het überhaupt nog moeten willen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel Geplaatst 29 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Ik hoop dat t bij mij ook zo gaat… ik ben zo klaar met de drank… de schaamte… het goed praten… mezelf zo tekort doen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 29 april 2022 Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Het zou vrij eenvoudig moeten zijn , gewoon de eerste nooit meer nemen. Maar als dat zo was dan zaten we hier niet . Dag voor dag . Vandaag drink ik niet !! Dat is te overzien en dan zo verder . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel Geplaatst 29 april 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 april 2022 Ja ik ga ook per dag leven en niet teveel druk maken om wat anderen van mij vinden! Ik ga het ook doen en het gaat me lukken! Met soms wat steun … Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden