Spring naar bijdragen

Hoi, ik ben Marieke54


nena

Aanbevolen berichten

Nou, daar ga ik dan. Ik drink te veel en dat wil zeggen dat ik gemiddeld 1 fles rode wijn per dag drink.
Ik zit daar verschrikkelijk mee in mijn maag en loop de hele dag te malen. Zo van,
- ik moet stoppen
- ik ben vast al heel erg ziek
- ik ben verslaafd
- etc.

Ik hoop dat jullie het begrijpen. Als ik 's nachts wakker wordt zijn dat ook de eerste gedachten
die bij me binnen komen en blijf ik daardoor weer wakker.
Ik wil dat niet meer.
Wat ik wil is dus gewoon een wijntje kunnen drinken op een feestje.
Nu is het zo dat als ik bij het eten een wijntje neem de fles leeg moet of meer. Ik merk ook dat als ik bij het eten niet drink, ik er eigenlijk geen erg in heb.
Verder kan ik zeggen dat ik best een paar dagen zonder kan, maar dan denk: zie je wel, ik ben niet verslaafd. Maar dat is juist de fout volgens mij.
Ik heb ook eigenlijk geen reden om te drinken. Ik heb een schat van een man, 2 zonen, en een hond.
Leuke baan en ga zo maar door.
Ik wil me aanmelden voor hulp online, maar dat is nu vol. Dus begin ik maar vast hier.
Ik hoop dat het niet te verward is.

Ik durf er thuis niet over te praten en naar de huisarts al helemaal niet. Erg he

Groeten
Marieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke 54,

Welkom hier, niets verwarrends aan je verhaal hoor, juist heel herkenbaar. Blijf bij de internetbehandeling gewoon proberen op een gegeven moment prik je er doorheen.
Jammer dat je je probleem niet met je man en huisarts kan en wil bespreken. Het zouden juist de mensen moeten zijn die je kunnen ondersteunen. Heeft je man dan nooit wat aan je gemerkt dat je veel dronk of ook nooit opmerkingen gemaakt? Je huisarts zou jou kunnen ondersteunen in de vorm van praatpaal of doorverwijzing naar een ggz of iets dergelijks. Denk daar nog maar eens over na.


Maar goed ondertussen kun je hier je ei kwijt, we zijn allemaal mensen die hetzelfde doormaken of doorgemaakt hebben als jij dus herkenbaar.

Nog 1 tip, misschien zou je nog iets aan je naam kunnen doen, we hebben hier al een Marieke en een Marieke44 dus jij als Marieke 54 maakt het nog verwarrender.

succes CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het voor mij beter is om eerst helemaal niets te drinken.
Minderen is moeilijk, want als ik 2 glazen op heb dan wil ik meer.
Ik ga dus beginnen met in ieder geval niet bij het eten te drinken, zodat ik
het begin uitstel. Nu ga ik eerst niet drinken tot donderdag (trouwerij).
Thuis weten ze niet dat ik hier zo mee zit. Ik wil daar ook niet over beginnen,
want ik vind het zo een afgang. Ik schaam me gewoon.

Wil mijn profiel wel wijzigen in Mariekee, maar weet niet hoeText

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Marieke 54,

Welkom hier, ik hoop dat je hier wat steun in de rug kunt vinden en ook adviezen omtrent je twijfel van wel/niet een wijntje.
Maar o, o, ik voel de bui al weer hangen als het aankomt op je naam. We hebben op het forum een Marieke 44 en die noemen we gewoon Marieke, en nu een Marieke 54.....Kun je nog even nadenken over een speciale forumnaam, want verwarring ligt zo weer op de loer. Is al vaker gebeurd. Ik ga er van uit dat het niet je bedoeling was om verwarring te zaaien, dus alsjeblieft...
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je inderdaad een probleem met alcohol hebt. Een glaasje wijn bij het eten dat elke keer een fles wijn wordt is een teken van verslaving. Maar je zegt ook dat je ook van eten kunt genieten zonder wijn...Waarom dan toch na een tijdje weer wel terwijl je dus in je achterhoofd al weet dat dat uit de hand gaat lopen. Je zou op de een of andere manier moeten proberen dat van je achterhoofd naar je voorhoofd proberen te verplaatsen. Je er altijd van bewust zijn dat je beter niet aan een glaasje wijn kunt beginnen. En het zou misschien toch fijn zijn als je er met je gezin over kon praten. Zeggen dat je geen wijntje neemt omdat je dan zo moeilijk kunt stoppen en er niet zo goed meer tegen kunt. Gooi het desnoods op: ik merk dat ik een dagje ouder word....Is maar een ideetje, hoor.
Maar ga er om jezelf enigszins te motiveren om geen wijn te drinken om te beginnen maar van uit dat je toegeeft verslaafd te zijn. Dan word je poging er wat aan te doen voor jezelf in elk geval serieuzer.

Ik wens je sterkte en succes.
Groetjes, Kohtje.

PS een huisarts is juist de persoon om heen te gaan. Al is het maar dat hij/zij je kan vertellen wat de vele mogelijkheden zijn om anders met drank om te gaan en eventueel voor een recept voor medicatie om de zin in alcohol te onderdrukken...Het lijkt eng, weet ik, maar je bent echt de eerste en enige niet die met dit probleem bij de huisarts komt. Of je moet net toevallig een huisarts hebben die deze week met z'n/haar praktijk begint....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...