Spring naar bijdragen

ik ben Wonderen

Wonderen

Aanbevolen berichten

hallo allemaal.

Mijn naam is *Wonderen, ik ben een vrouw van 54 jaar em sinds 12 jaar een alcoholprobleem.
Ben al vanaf mijn 21ste jaar onder behandeling van een psychiater en heb al heel wat medicijnen gebruikt, steeds zonder resultaat. Gebruikte op een bepaald moment sersta, veel te veel. Ben daarvan afgekick, en ging weer andere medicatie proberen. Niets hielp langdurig. Ben verschillende keren opgenomen geweest, heb heel veel therapieën gevolgd, maar kreeg steeds geen antwoord op mijn vraag wat ik nu eigenlijk mankeerde.
Ben twee keer getrouwd geweest, heb uit mijn eerste huwelijk 2 kinderen van inmiddels 30 en 26 jaar.

Ongeveer twaalf jaar gelden heb ik ontdekt dat ik mijn heftige gevoelens goed kon verdoven met alcohol.
Ben steeds meer gaan drinken.
Vorig jaar ging het psychisch helemaal verkeerd, raakte in een ernstige depressie. Ben weer opgenomen, en in januari ben ik begonnen met cognitieve therapie. Daar werd al heel snel duidelijk dat ik Borderline Persoonlijkheids stoornis heb

Ben nu in een training daarvoor.
Heb steeds ernstige zelfmoordneigingen en verwond mezelf voortdurend.
Kan het leven gewoon niet langer aan. Voel me behoorlijk misleid al die jaren dat ik op zoek was naar een antwoord op mijn vragen over mijn psychische gezondheid.

Heb nu besloten te stoppen met het gebruiken van alcohol.
Vind het heel moeilijk, vooral omdat het me niet zo veel uitmaakt wat er verder met mijn leven gebeurd. Ben er gewoon heel moe van. Vind het aanvallen van de gedachtenkronkels ook heel moeilijk. Het is zo vastgeroest in mijn hoofd.

Ik heb geen werk meer, mijn eigen bedrijf is 2 jaar geleden failliet gegaan.
Er is geen structuur meer, ik voel me waardeloos.

Hoop hier wat steun te krijgen en wat andere inzichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Wonderen,

Je hebt het zwaar, dat is wel duidelijk. En je zegt iets fundamenteels: er is geen structuur meer. Ook zeg je dat je je misleid voelt in al die jaren dat je op zoek was naar een antwoord op je vragen omtrent je psychische gezondheid. Ik denk dat je dat achter je moet laten nu daar wat meer duidelijkheid in is gekomen. Vooruit kijken is een begin van het opnieuw opbouwen van structuur in je leven. Therapie kan je daar heel goed bij helpen...
Waardeloos ben je niet, dat is niemand...
Verder denk ik dat er op dit forum mensen zijn die je meer kunnen vertellen en je goede adviezen kunnen geven. Daar ben ik op dit gebied niet zo bedreven in.... 1 Tip: geen alcohol meer. Doe maar cola, dat helpt tegen vastroesten van gedachtenkronkels...

Heel veel sterkte en succes.
Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal.

Dank jullie wel voor de lieve en begrijpende antwoorden en adviezen, maar ook voor het vertellen van jullie eigen verhaal.
Voel me vandaag erg dizzy.
Slaap erg veel. Ben donderdag jl gestopt met drinken en volg nu een kuur met librium van 50 mg per dag.
Ben daar redelijk suf van, of suf, meer van de wereld eigenlijk. Was al extreem moe, maar red het nu nauwelijks buiten de deur te komen en mijn hond uit te laten. Slaap heel veel.

Ga wanneer ik weer wat meer helder ben wel wat uitgebrieder antwoorden.

Tot dan.

Liefs van wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Wonderen,

Neem maar rustig de tijd. Librium helpt je in elk geval de afkickverschijnselen te bestrijden. Ondertussen heb je dus mooi al vier dagen niet gedronken. Da's alvast een stukje in de goede richting. Slaap lekker bij en ja, zo'n hond moet wel effe uit, maar is ook gezelschap... en misschien fris je zelf dan ook weer wat op..
Tot hoors,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Wonderen.

Jouw verhaal lijkt een beetje op het mijne.
Ik ben ook hele dagen hondsmoe, slik ook veel medicijnen. Ik ben vorig jaar ook helemaal door de malle molen geweest in het ziekenhuis. Ik wordt van de internist naar de uroloog gestuurd en van de uroloog naar de neuroloog en ga zo maar door. Dus eigenlijk ook de hele tijd van het kastje naar de muur.
Nu ben ik weer voor de zoveelste keer in mijn leven bij een psychiater, die meer kapot maakt dan me lief is.
Ja ik wordt er simpelweg ook wanhopig van, wil ook heel graag rust en energie.
Ik dronk ook mijn lichamelijke en geestelijke kwalen heerlijk weg, verdoofde mezelf voor deze wereld, maar ik ben er nu wel achter dat alcohol niet helpt, het maakt het alleen nog erger.
En elke dag hoop ik inderdaad op een wonder en zie vandaag is het wonder daar.

Ik wens je veel sterkte en schrijf lekker met ons mee op het andere draadje, dat heet ditjes en datjes.

Liefs Marion

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...