Spring naar bijdragen

Hallo


lien

Aanbevolen berichten

Halllooo allemaal,

Ik, vrouw, 32 jaar, getrouwd, geen kids, lees al een hele tijd mee op dit forum. Heb ook al de internetbehandeling gedaan van de zomer. Helaas is het nog niet helemaal goed gegaan, waardoor ik besloten heb om van januari tot maart (inclusief carnaval) helemaal niets te drinken. Dat minderen werkt gewoon niet. Daarna kijk ik weer verder.

Vanaf mijn zestiende drink ik eigenlijk al regelmatig. In de kroeg kon ik de jongens goed bijhouden, maar dat is nu niet meer. Alhoewel mijn tempo nog steeds erg hoog ligt. Waar ik trouwens wel van baal. De laatste jaren begin ik er last van te krijgen. In het weekend baal ik van de katers en dat mijn 2 vrije dagen op gaan in bijslapen en s'avonds maar weer drinken! Ik heb gemerkt dat ik mijn trek niet kan remmen, dus mijn rem is ook duidelijk kapot. Om de dag wil ik toch wel wat drinken. Het gaat een tijd goed om maar een glas of 4 maximaal te drinken maar naar een paar weken komt de drang om toch zoveel te drinken dat ik niet meer weet hoe ik in mijn bed ben beland.

Ik heb al behoorlijk veel meegemaakt in mijn leven maar wil dat niet zien als reden om te drinken. Alhoewel ik lange tijd dacht: Een wijntje en lekker even ontspannen.... Dat wil ik dus niet meer.

Met oudjaar heb ik om 12 uur drie glazen champagne op en sinds die dag niets meer gedronken. Afgelopen weekend is redelijk gegaan. Mijn trekmomenten duren ongeveer een uurtje maar gaan daarna gelukkig weg en dan kan ik me tevreden stellen met een Spa'tje ofzo. Een andere valkuil is in de supermarkt staan en toch langs de wijnrekken lopen. Stel dat er iemand langskomt, kan ik ze een wijntje aanbieden denk ik dan. Gelukkig kan ik me tot nu toe redelijk inhouden. Volgende week nog een late nieuwjaarsreceptie en daar zie ik wel tegenop. Maar ja, ik bekijk het maar van dag tot dag.

Verder wil ik nog even kwijt, dat ik het knap vind dat jullie zo open zijn en elkaar niet veroordelen.

Ik zal met tijd en wijlen me mengen in de discussies, omdat ik niet altijd tijd heb om erop te reageren.

Lien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Visje,
Bedankt voor je welkom!
Ik heb inderdaad al veel gelezen en begrepen dat het echt met vallen en opstaan gaat. Helaas ben ik al zo vaak gevallen dat het steeds moeilijker wordt om jezelf bij elkaar te rapen en in jezelf te geloven dat je echt een keer er vanaf kunt blijven.
Maar ben best trots op de afgelopen 9 dagen! Vanavond wordt zeker nummero 10!
Lien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lien,

Welkom, je hebt de therapie al achter de rug. Dus je weet waar je over praat. Je kunt het nog niet alleen af. Is het misschien een suggestie om hulp te zoeken, waar je mondeling wordt geholpen???
Want mijn ervaring is dat minderen niet lukt en dat is toch wel de ervaring van de meesten hier. Ik hoop dat je hier vindt, wat je zoekt.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Ferry,

Ik ben al bij de huisarts geweest om inderdaad persoonlijke hulp te krijgen. Niet alleen voor de alcohol maar ook om wat rustiger te worden en niet zoveel te piekeren en onzeker over mezelf te zijn. Helaas heb ik zeer veel eisende baan van 40 uur en is hier in de omgeving de hulp alleen overdag. Ik ben op dit moment niet in de gelegenheid om overdag te gaan. Zoals gezegd een zeer veel eisende baan en dito baas. Wij zijn ook maar met zijn tweeen. Gelukkig zal ik binnen een half jaartje daar weg zijn. Ik weet dat ik aan mezelf moet denken, maar op dit moment is dat helaas niet mogelijk. Hopelijk komt er snel iemand bij, dan wordt het allemaal al wat makkelijker om een half dag per week vrij te nemen!

tot die tijd moet ik het zelf doen. Het begint langzaamaan wel weer wat beter te gaan, maar ja die valkuilen blijven natuurlijk.

Groetjes
Lien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lien welkom op het forum, ontspannen samen met een wijntje is niet verkeerd vermits het geen hele fles wordt.
Op een of andere manier gaat bij ons bij de eerste slok een knop om en drinken wij door.
Althans ik wilde het liefst een hele dag in de roes blijven en stopte niet meer met drinken.
Grote emotionele schokken waren nodig om nu en dan mijn drinkgedrag te minderen.
Pas nadat ik helemaal gestopt ben met drinken ontdekte ik andere manieren om me te ontspannen.

Lien ik had al veel meegemaakt in mijn leven maar niet verwerkt.
Dat proces kwam pas op gang nadat ik was gestopt mijn emoties en gevoelens te verdoven met alcohol.
Wij zijn meesters geworden in ons zelf voor de gek houden en kunnen geen onderscheid meer maken met de werkelijkheid.
De schijnwereld waarin wij leven lijkt levensecht.

Lien stoppen met drinken is een serieuze aangelegenheid wat om discipline wilskracht en uithoudings vermogen vraagt.
Het is niet nodig te oordelen of mensen te veroordelen, belangrijker is elkaar te accepteren zoals we zijn.

Rudy
delen is helen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,

Bedankt voor je eerlijke woorden.

Gisteren mijn eerste echte overwinning gehad. Ben gaan uiteten met mijn man en heb geen druppel alcohol op. Ze werkten niet echt mee in het restaurant. Had een Spa besteld, komen ze met de fles Witte Wijn. Ze wilde al inschenken, maar toen kwam de serveerster achter de fout!!! Bij de rekening kregen we nog een "toetje" van het huis. Tja, dat waren amandelkoekjes die gedoopt moesten worden in de alcohol. Wij kregen er dus een mousserende dessert wijn bij. Ik ben maar even wat gaan sms-en en ondertussen heeft mijn man wat opgegeten voor de vorm. Daarna snel het restaurant uitgegaan!!!

Volgende week gaat mijn man naar het buitenland en heb er best moeite mee. Dus ik heb me voorgenomen wat meer hier te gaan schrijven. Verder ga ik van het weekend alle boodschappen doen, zodat er geen reden is om nog naar de supermarkt te gaan volgende week. Er is toch geen alcohol in huis verder!

Gisteren was ik echt blij en trots, maar vandaag een slechte dag. Ik bekijk het maar per dag en hopelijk ga ik het op deze manier volhouden. Het is niet echt simpel, helaas.

Zeeman,
Jij ook bedankt voor je welkom!

Groetjes
Lien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lien bij ditjes datjes en dageraad kun je je verhaal kwijt.
Vraag om de steun die je nodig hebt.

Pas als je je effectief op een verslaving stort, wordt duidelijk hoeveel alcohol vet of room er verwerkt wordt in drankjes en maaltijden.
Hoeveel suiker er zit gerechten en meel of bloem in voedingsmiddelen die voor ons om welke reden dan ook voorlopig verboden zijn.
Tja en vet is nu eenmaal de beste smaakbegleider bij het bereiden van maaltijden.

Gefeliciteerd omdat je gisteren niet hebt gedronken.
Gooi alle drank de deur uit.
Ook niet één flesje bewaren omdat misschien de buren of bekenden nog langs komen.

Ik wens je veel sterkte.
Rudy
delen is helen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...