Spring naar bijdragen

Even voorstellen

Elsje1975

Aanbevolen berichten

Hi Elsje,

ik hoop dat je al 2 dagen niet gedronken hebt.

je hebt dan gemerkt dat er eigenlijk alleen wilskracht nodig is, verder niet echt veel

de hulp hier is erg pretiig en werkt echt,

ik heb ook hulp van namaak wijn, die drink ik als echte, maar er zit maar 0.05% alcohol in, niets dus.

maar de dagelijkse gewoonte blijven gelijk, en het drinkt het eten lekker weg

om 21:00 neem ik dan een valdispert in voor de nacht, die heeft ook wat stofjes waar je lekker van slaapt en ontpant.

maar ja, namaak bier is geloof ik niet lekker, en daar zit zomaag 0.5% in, das toch ook alcohol.

hoe dan ook, ga door met je plannen, ook als het vandaag niet gelukt is, dan doe je het morgen, of als het gister niet gelukt is, dan stop je nu nog.

iedere keer weer proberen, maakt het lukken ook makkelijker.

doorzetten meid,

sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Hoi Elsje,

Heel herkenbaar. Ik ben gisteren gestopt met drinken (en roken gelijk ook maar). Als ik eenmaal begin met drinken kan ik niet stoppen. Als me bier op was of ik reserve in huis wilde hebben, bestelde ik regelmatig ook pizza bij thuisbezorgd.nl, maar dan alleen voor het bier. Omdat ik stomdronken niet de deur uit durf naar de supermarkt.

Ik ben ook alleenwonend. Dus alle kans er toe. Ik dronk vooral uit verveling en eenzaamheid, gewoon om rustig te worden een beetje relaxed zeg maar. Maar i.c.m. roken en af en toe een jointje (4 per maand ofzo) begon het wel een aanslag op m'n lichaam te worden.

Nu aangemeld bij een kliniek (voor individuele/groepsbehandeling, geen opname). Ik dronk ook gemakkelijk een sixpack weg..meestal meer. En oh wat had ik vaak een spijt dat ik dacht: ik sta nu in de supermarkt, ik neem 3 biertjes mee..daarmee moet ik het doen...kwam ik thuis na de eerste opgedronken te hebben, dacht ik altijd shit waarom maar zo weinig meegenomen...en ging ik langs de snackbar of thuisbezorgd bij halen....zo simpel bij mij van 3 blikjes in huis meer niet werkte dus niet eens meer. Ik moest en zou het ergens halen...

De truuk is bij mij (toen het een tijdje goed ging met minder drinken): als ik alleen ben of thuis gaat het mis. Dus ik moest (toen ik geen werk meer had) zorgen dat ik 's ochtends de deur uitvloog (wandelen, naar de bibliotheek, etc) anders ging het mis...

Heel veel succes! Tis niet makkelijk; maar je gaat over 10 jaar wel terugkijken en denken: ik ben blij dat ik toen gestopt ben...ipv je zelf over 10 jaar voor de kop te slaan van wat stom dat ik toen niet ben gestopt.

Oh ja en dat telkens dat voor je uitschuiven van: vanavond mag ik nog wel even los, daarna stop ik! Na 3 maanden (dat ik echt wilde stoppen) kwam ik er achter dat dat dus niet echt bleek te werken...altijd maar morgen, morgen, morgen...en zo gingen er al weer 3 maanden voorbij. Nu dus meer aangemeld bij een kliniek..wil een jaar lang niet drinken / roken, dat is m'n doel. Na dat jaar zie ik wel verder of buiten huis in de kroeg bv wel weer kan of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...