Spring naar bijdragen

Onttrekkingsverschijnselen zyprexa en Prozac.


Rugzakje

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

graag wil ik jullie om raad vragen.

sinds 3 jaar gebruik ik 2,5 MG zyprexa ( olanzapine) . Hier mocht ik mee stoppen. 

sinds een paar weken geleden 10 mg Prozac echter hier kreeg ik slapeloze nachten van. 

om te kunnen slapen mocht ik er weer zyprexa bij gaan gebruiken.

ik vond het eigenlijk krom om het middel waar ik zo blij mee was te mogen stoppen, weer te gaan gebruiken om te kunnen slapen.

dus in overleg de Prozac gestopt. 
 

hierna ook de zyprexa weer gestopt, ik heb mijn laatste tablet vorige week donderdag genomen.

echter vanaf toen weer slapeloze nachten.

wie weet hoelang dit ongeveer kan duren?

 

verder gaat het heel goed , voel me veel blijer, en heb weer puf om dingen, bv het huishouden te doen.

alvast bedankt ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik nam vijf jaar olanzapine eerst 20mg dan 10mg , ik moest abrupt stoppen door allemaal bijwerkingen tegelijk , nu na nog twee maanden voel ik me slaperig , duizelig, moe, en allemaal vreemde pijnen , hoe lang gaat dit door? Een jaar? Als ik wist , had ik nooit dit nooit genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel vervelend voor je, al die klachten. 

Olanzapine is een broertje van seroquel. Met laatstgenoemde ben ik 2 maanden geleden gestopt. Zelfs met een lage dosering is het een ellende zonder en met was het dat ook, behalve dat ik er wel op sliep. Nu dus niet meer. 

Kun jij wel slapen? 

We moeten geduld hebben. Er zit niets anders op. Als je met dat spul begint, vertellen ze je niet, hoe akelig stoppen is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beste Whiskas ,

 

sorry voor de late reactie, dacht dat ik geen antwoord zou krijgen.

hoe gaat het nu ? 
 

ik slaap nog steeds niet, 3 maanden verder.

ben begonnen met acupunctuur. Nu drie keer geweest hopelijk gaat het helpen.

hoelang moeten we nog geduld hebben, het schijnt maaaaanden te kunnen duren helaas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rugzakje, 

Ik heb 2 jaar seroquel geslikt in een heel lage dosering. Eerst 12,5 mg. Slapen deed ik wel, maar ik kon geen contact meer maken. Na een half jaar heb ik 12,5 mg gehalveerd. Slapen ging nog goed. Maar de bijwerkingen vond ik ook op een hele lage dosering vervelend. Ik kon pas na een week of tien, weer slapen. Die lange periode van slapeloosheid, was vreselijk. 

Ik slik al een jaar of 8, mirtazapine 7,5 mg, voor het slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Whiskas ,

 

dat is inderdaad een lage dosering.

ik heb ook lang seroquel gehad , variërend van 75 tot 25 mg. Je slaapt er goed op maar de bijwerkingen zijn niet mis.

net als het gewicht wat je ervan bijkomt. Slapeloosheid is vreselijk hè ? Ik heb pas nu dat ik een enkel nachtje een beetje kan slapen. Ik houd er de moed maar in.   Fijn dat je met 7,5 mirtazapine goed kunt slapen.

kreeg je deze na de seroquel?

 

fijne avond! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...