Spring naar bijdragen

Wie heeft ervaring ondersteuning accupenctuur?


Antoinne

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ten eerste, De BESTE WENSEN VOOR 2007


Ik ben nieuw op de site en dus nog wat onwennig in het maken vragen en antwoorden.

Ik ben een man 38jaar, drukke en lange dagen, lichamelijk ook zwaar. En 's avond is de alc. mijn slaap en relax maatje. Sinds juni 2006 heb ik nu bij het
CAD (centrum voor alc/drugs) een driezorg behandeling (psych, maatw en arts)
De doktor aldaar geeft naast de opties van med. ook accupunctuur met naalden.

Ikzelf heb daar heel steun aan, ik merk het als te lang niet ben geweest, in de afbouwfase vooral.
Laatste keer 4wkn geleden, enorme terugval gehad tijdens de feestdagen. Ik had innerlijk geen balans gevonden, en boem daar was ie weer.

Omdat ik geen med. krijg voel ik me een andere "stopper"te zijn, maar zoals ik weet, ik ben niet alleen aan stoppen, vandaar mijn bovengestselde vraag.

Heeft ook iemand last koudwarm, ploseling erg zweten. Had ik dus niet gedurende behandelingen.

Antoinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Antoinne,

Zweten en afwisselend koud-warm zijn afkickverschijnselen. De duur dat je daar last van hebt verschilt van persoon tot persoon.
Of acupunctuur ook een middel is tegen alcoholbehoefte heb ik me wel eens afgevraagd maar ik heb nog nooit iemand daar over gehoord. Ik begrijp uit je verhaal dat je er wel wat baat bij hebt maar dat dit dus maar tijdelijk is en dat je steeds op herhaling moet. Een afdoende behandeling lijkt me dit dus niet. Ik denk dat je toch iets moet veranderen aan je eigen kijk op het leven waar het je drankgebruik betreft, dus niet teveel leunen op allerlei foefjes en hulpmiddelen, want die lossen niets structureels op.
Lees hier mee en schrijf mee, zodat je misschien voor jezelf een pad kunt gaan uitstippelen om zonder drank verder te gaan. Andere manieren om de slaap te vatten en je te relaxen....

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kohtje,

Bedankt voor reactie. Wat het afkicken betreft helpen naalden wel mijn diepere gevoelens los te maken en daardoor minder gejaagd en opgefokt heb gevoeld. Wat het effect van korte duur da's waar. Dmv meer rust hebben van binnen kan ik het nu wel goed aan. Ik zie er alleen wel tegenop dat ik nu bijna 4 dagen nog niet geslapen heb. Maar voel me nog steeds ietsbang voor de nachten. Maar ik lonkt gelukkig niet meer naar de drank als slaapmiddel. Eerder een goed gevoel hebben voordat ik thuis kom, dus niet gejaagd naar huis vlieg. En dat voelt ook goed. Zometeen eens gezond gaan eten en dan lekker Nordic Walken, want dat is voor wel een prettige vorm van bewegen en ontspannen thuis weer komen.

Vandaag nog wel met arts willen praten want ik zat nm. op veel alcoholpromilage. Ik nu krijg ik geen druppel meer door mijn keel, ik walch en krijg vreselijk braakneigingen. Dus loop ik zelf een boog omheen, weliswaar heb ik problemen als andere drinken, als het maar wiskey lucht, dan kots ik bijna.

Structurele verandering, yep, daarmee raak je wel de kern.

Ik ga met plezier verder lezen en meedoen aan de chat, alleen ben ik niet zo vaak online als jullie, welis later of eerder, geluukig dat dit forum relaxed rustig chat.

Fijne avond verder,

Groeten van Antoinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...