Spring naar bijdragen

Evita stelt zich voor


Evita

Aanbevolen berichten

Evita,

Gefeliciteerd met het verkrijgen van baclofen via je huisarts.

Bij 86% van de mensen werkt baclofen, hopelijk behoor jij daar toe.

Ik weet niet voor hoelang hij/zij jou een recept gegeven heeft, maar 3x 5 mg. is de startdosering voor de eerste dagen. Ik ben zelf de eerste week op 3x 5 mg. blijven zitten.

Denk eraan niet bij te blijven drinken, gun de baclofen een volle kans.

Je zal merken dat je na een paar dagen al verbetering constateerd.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dank je wel, Ron.

Sedert gisteravond gebruik ik Baclofen. Vanochtend viel op dat ik minder beefde. Ik kon mijn toetsenbord vrijwel normaal bedienen. Daarna ging het weer mis. Het krimpen werd te erg. Krimpen? Ja, zo voelt het. Is het een soort spasme? Weet ik niet, maar het is dermate heftig dat ik dan toch weer een borrel pak.

Een echte gebruiksaanwijzing heb ik niet gekregen, dus ik hoop een beetje op ervaringen van anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evita,

Beven komt meestal voort uit ontwenning van alcohol, daar zal je doorheen moeten.

Probeer je borrel te laten staan des te eerder heb je profijt van je baclofen.

Hou je aan een vast doseerschema, zoals eerder al een geschreven start met 3x 5 mg. gedurende minimaal de eerste drie dagen en bouw dan geleidelijk op totdat je aan je lichaam voelt dat je de max. therapeutische werking hebt.

Mijn schema was/is 7.00, 12.00, 17.00 uur gedurende de eerste week 5 mg. per keer (dus totaal 15 mg), daarna na een week of 4 op bovengenoemde tijden 10 mg. per keer (dus totaal 30 mg) en daarna op 7.00, 12.00, 17.00 en 21.00 10 mg. per keer (dus totaal 40 mg.).

Let wel dit is voor ieder mens anders maar je kan het als richtlijn gebruiken.

Verhoog ook niet eerder voordat de eventuele bijwerkingen (bij mij duizeligheid) over zijn.

Je zal zelf na een aantal dagen tot een week merken dat de craving/zucht afneemt.

Dwing het niet af, blijf kalm en grijp niet in paniek naar de fles.

Je zal zien dat je over een week of meer een ander mens bent die niet meer aan de fles denkt.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet goed. Helemaal niet goed. Het kan verbeelding zijn, maar de behoefte als zodanig lijkt af te nemen. Naarmate ik minder drink nemen de ontwenningsverschijnselen echter enorm toe. Dit is niet vol te houden. Borrel dus maar weer. *****

Vandaag een heel serieus antwoord geschreven naar mijn hulpverlener bij de GGZ. Wist ik veel dat je dat binnen een kort tijdsbestek moet doen... "U bent niet ingelogd" kreeg ik als antwoord bij het verzenden. Alle tekst weg en niet meer terug te halen.

Sorry; ik ben even iets minder vrolijk.

Misschien had ik niet met Baclofen moeten starten, maar met Librium. Volgens mijn huisarts gaan de twee niet samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evita,

Naar voor je.

Ik zou zeker je arts/GGZ raadplegen

Heb je veel alcohol nodig om de ontwenningsverschijnselen te dempen?

Het is niet wenselijk maar je kan blijven drinken tezamen met baclofen.

Stel het je arts/GGZ voor baclofen te blijven gebruiken en de alcohol langzaam af te bouwen. Anders moet je inderdaad tijdelijk stoppen met baclofen en eerst aan de ontwenningsverschijnselen werken.

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik er even tussen val.

Evita...ik dronk er ook nog bij (jenever) zij het al in mindere mate.

Ik liep te tollen en te zwaaien op m'n benen, ik voelde me stom stomdronken.

Stop met die librium en neem alleen de baclofen in lage dosering en probeer

zo weinig mogelijk alcohol te drinken.

Het één versterkt het ander !!!

Librium heeft nu geen zin want je drinkt er nog bij.

Duik je bed in !

AUB zet door !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romualdus....artsen blazen het gelijk af, snappen er niets van.

Hier moet je gewoon even doorheen.

Deze bijwerking is voor mij persoonlijk héél herkenbaar.

Ik kan er nu om lachen maar toen...écht niet leuk meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en goedemorgen Evita,

dit is m'n eerste handeling die ik verricht, eerst even kijken of

je nog leeft, hahaha

Heb je nog een beetje kunnen slapen ?

Heftig he ! ik weet er alles van en voelde met je mee...brbrbr

Hoe voel jij je nu ?

welke dosis slik je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat ik het woord beroerd hier mag gebruiken. Een moderator heeft me al op de vingers getikt om een ander woord.

Het gaat werkelijk beroerd. De Baclofen lijkt niet aan te slaan. Ik zit nu op 2x 15mg per dag. Als ik 's avonds en 's nachts niet zo nu en dan een 'onderhoudsborrel' neem kan ik in de ochtend zo'n twee uur lang niet schrijven of typen door het beven van mijn handen. Ik slaap inmiddels ruim twaalf uren per dag en doe een of twee keer een slaapje in de middag.

*****

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik de moderator hier wel erg streng vind. Ik voel me al beroerd genoeg en meende me netjes te gedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je langere tijd veel hebt gedronken is dat normaal. Gewoon afkickverschijnselen.... vooral librium werkt hiertegen maar oxazepam ed. Worden er ook voor gebruikt. Er zijn veel stevige drinkers die niet voor niets in detox gaan voor een week of 2. Denk je niet dat je op een keerpunt zit? Werken en blijven drinken of stoppen, uitzieken en je werk laten voor wat het is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Jane.... en als ik dit draadje lees heeft ze haar huisarts niet gezien, heeft Evita via internet baclo besteld en later telefonisch een recept gekregen en heeft last van ontwenning en neemt ze onderhouds drank, ook in de nacht... Wij zijn geen (verslaving)arts...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rickert, ik ben het helemaal met je eens.

Evita,

Je bent niet voor een praatje hier gekomen je hebt werkelijk een probleem, maar dat wist je al. Je zult echt de stoute schoenen aan moeten trekken en hulp zoeken en, belangrijker nog, aanvaarden. Dus bel alsjeblieft je huisarts en hoe moeilijk ook, vertel eerlijk hoe je er aan toe bent.

En stop met die Baclofen.

Samen met de jenevers die je drinkt lijkt mij dat levensgevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Evita,

Ben even benieuwd hoe het met je gaat...

je wil is er zeker om te veranderen, maar ik ben bang dat dit stof is voor de deskundigen, en die zijn wij allemaal niet... alleen ervaringsdeskundigen.

Ik denk dat veel frummers, waaronder ik, niet echt kunnen invoelen hoe heftig dit alles voor jou is.

Blijf lief voor je lijf, je hebt er maar 1!

en roep om hulp, ga desnoods naar de dokterspost!

jij hebt hulp nodig en wel acuut!

en die is er ook, vraag erom, jij bent het waard!

Sterkte meisje!

we denken aan je!

liefs

Dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rickert
Als je langere tijd veel hebt gedronken is dat normaal. Gewoon afkickverschijnselen.... vooral librium werkt hiertegen maar oxazepam ed. Worden er ook voor gebruikt. Er zijn veel stevige drinkers die niet voor niets in detox gaan voor een week of 2. Denk je niet dat je op een keerpunt zit? Werken en blijven drinken of stoppen, uitzieken en je werk laten voor wat het is...
quote>


Mijn werk laten voor wat het is, is helaas geen optie. Ik ben actief als zelfstandige en door de aard van werkzaamheden staan een pauze niet toe. Dan ben ik die klanten gewoon kwijt. Mijn huisarts vertelde me dan Baclofen en Librium niet samengaan.
Ik zit in een beetje lastig parket.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Baclofen is voorgeschreven door mijn huisarts, op mijn verzoek.

Ik ben enige tijd in behandeling geweest bij Centrum Maliebaan, maar dat schoot voor geen meter op. Het wachten en afzeggen werd me iets te veel, dus ik ben overgestapt naar GGZ Centraal en dat gaat iets minder traag, maar echt vlot loopt het ook niet. Vandaar dat ik mijn huisarts om hulp heb gevraagd. Hij heeft me Baclofen voorgeschreven. Enthousiast was hij er overigens niet over. GGZ heeft er kennelijk geen ervaring mee en toont zich vooral benieuwd naar de effecten. Die ervaar ik helaas nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je je huisarts verteld dat je huisarts 's nachts wakker word en dan moet drinken? En 's ochtends zo tilt tot je weer een borrel neemt... *** dat het bij die instellingen zo traag verloopt zeg! Maar zoals anderen ook al aan je schreven, zelf experimenteren met medicatie en onderhoudsdosis drank is misschien niet zo slim:-) Of ben je zelf arts;-). Het is ook niet gezegd dat je moet stoppen met werken, misschien kun je thuis zelf detoxen met een voor jou geschikt middel.. misschien duurt het voor jou maar 3 dagen en voel je je weer top! Nogmaals er zitten hier geen artsen maar mensen met persoonlijke ervaringen met alcohol... Ikzelf vind dat als je flink last hebt van ontwenning het beter is om professionele hulp te zoeken en een plan op te stellen ipv zelf te experimenteren...

Enne..... hoe lang denk je het werk vol te houden als je daarvoor moet drinken;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...