Spring naar bijdragen

Nemo stopt.


Nemo

Aanbevolen berichten

Welkom Nemo. Ik hoop dat je overtuigd bent van je eigen stommiteit. Want alleen dan kun je eraan gaan werken om de alcohol de baas te worden. Wil je minderen of stoppen?
Stom of niet, daar kunnen we het lang over hebben. Het gaat er echter om dat de wil om jezelf en je drinkgewoonte te veranderen aanwezig is. En als je er dan werkelijk wat aan verandert is dat verre van stom. Dat vergt nogal wat zelfinzicht en in eerste instantie ook zelfdiscipline. Na verloop van tijd wordt alles makkelijker maar je moet je wel bewust blijven van je zwakte want terugvallen in oude (drink)gewoonten ligt altijd als een enorme valkuil te wachten.
Ik weet niet of je begeleiding hebt bij het stoppen? Misschien kun je je aanmelden voor de internetbehandeling van Tactus. Dan heb je in elk geval een houvast op je route naar een alcoholvrij of -arm leven. En ben je alleen of heb je mensen om je heen die je kunnen steunen? En hier op het forum kun je alles wat je op die route tegenkomt bespreekbaar maken.

Dat laatste weggegooide biertje gisteren was een begin waar je vandaag een vervolg aan kunt breien door het eerste glas te laten staan. En dat dag na dag, maar om het voorjezelf overzichtelijk te houden gewoon per dag beslissen... Het belangrijkste is echter dat je het zélf moet willen en zélf moet doen.

Succes ermee.

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik me verhaal eerst weg had gehaald omdat ik nog niet zeker was of ik wel door wil gaan maar dat wil ik dus wel.

Ik loop ook bij de internetbehandeling dus dat helpt ook weer.

Een goede vriend van mij is ook alcoholist maar drinkt echt een krat(in de weekenden,doordeweeks ook nog zo'n 4/5 blikjes) per dag en zit pshychisch totaal in de knoop en dat heeft me aan het denken gezet dat ik het niet zover en erg wil laten komen.

Bedankt alvast voor je verhaal Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen dank, Nemo. Maar nou wel blijven hoor en nogmaals veel succes. In elk geval goed dat je al met de behandeling bent begonnen. En laat die goede vriend dan maar het afschrikkende voorbeeld voor je zijn. Is misschien niet leuk om te zien maar wel confronterend en dus misschien nuttig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rosie

Als je stopt en bij je vriend langs gaat kan je verwachten dat het harstikke moeilijk is om nee te zeggen en sterk te zijn. Hoe zie je dat?




Gisteren ben ik ook bij hem lang gegaan maar heb toen niks gedronken,thuis weer wel dus niet drinken lukt wel dat kon ik eerder ook al.

Dit is trouwens al poging nummer 4 om te stoppen.ben al eerder 2,5 maand gestopt en toen helaas weer begonnen maar ik heb er nu vel meer vertouwen in dat het gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...