Adrijan Geplaatst 20 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2007 Op verzoek van Ferry (in Ditjes & Datjes) stel ik me even voor, wat ik eigenlijk niet van plan was, omdat ik liever even de kat uit de boom kijk. Ik ben een man van 51, drink al sinds mijn prille jeugd en ben dat destijds gaan doen omdat ik niet kon slapen. Ik ben er als het ware aan vast blijven hangen.Sinds enkele jaren heb ik het reizen ontdekt en dat kan nu eenmaal niet als je drinkt. Daarom ben ik de afgelopen jaren herhaaldelijk gestopt met drinken: twee weken voordat ik vertrok stopte ik dan, gedurende de reis dronk ik niet, en als ik dan terugkwam begon het drinken weer.Omdat ik ook een leven wil kennen zonder dat gezuip, ben ik in november gestopt zónder dat er een reis in het verschiet lag, en dat duurt nu dus 100 dagen.De eerste weken ging het slapen slecht, maar dat heb ik opgelost door videobanden met series waar ik graag naar kijk op te sparen. Dan lag ik dus wel wakker, maar wel erg comfortabel naar videobanden te kijken. Dat kan omdat ik alleenstaand ben.Het begint nu - het klinkt belachelijk als ik het zeg - een beetje routine te worden om niet te drinken, maar daar ligt volgens mij het gevaar dat de motivatie achteruit gaat. Daarom ben ik op zoek gegaan naar lotgenoten en ben zodoende op dit forum terecht gekomen.Nu kijk ik verder weer even de kat uit de boom. ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ariel Geplaatst 20 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2007 Welkom op het forum Adrijan. Erg knap die 100 dagen. Hopelijk vind je hier voldoende inspiratie om er nog een heel lange tijd aan vast te plakken.Ariel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 23 februari 2007 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2007 Adrijan,Bedankt voor je uitleg. Knap, en nu meeschrijven, dan lukt het wel. Misschien is de Tactus therapie wat voor je.succes Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrijan Geplaatst 25 februari 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 februari 2007 Ja, Rosie, ik vind het heerlijk om te vliegen. Voorheen maakte ik geen lange vluchten omdat ik niet zonder sigaretjes kon. Het stoppen met drinken ging, tot mijn verbazing, veel moeilijker dan het stoppen met roken, hoewel het eigenlijk dezelfde verslaving is. Bij het stoppen met roken (dat deed ik met het boek van Carr, zeven jaar geleden) leerde ik dat verslaving een duiveltje is dat in je zit en dat je probeert te verleiden om te roken. Ik merkte toen dat het niet de eerste sigaret was waar ik zin in had, maar de tweede. De eerste neem je omdat je nu eenmaal een roker bent, de tweede neem je omdat je verslaafd bent. Bij drank is dat net zo. Of zoals iemand anders het zo treffend zei: één glas is te veel en één fles te weinig. Voor mij werkt dat ook zo: zo lang ik dat eerste glas nou niet neem , is er niks aan de hand. Maar het wordt moeilijk als je tegen jezelf zegt: morgen of overmorgen of volgend jaar mag ik één glaasje. Dat werkt niet, weet ik uit eigen ondervinding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden