Spring naar bijdragen

hallo


Lindi

Aanbevolen berichten

Vier jaar geleden heb ik (stresstijd) m'n eigen regel om door de weeks niet te drinken aan de kant gezet. Sindsdien is mijn alcoholgebruik langzaam gestegen. Niet echt vreselijk veel, maar toch redenen genoeg om te minderen. Gisteren en vandaag maar eens helemaal niks gedronken. Misschien zou een poosje helemaal niks verstandig zijn om die drinkdrang kwijt te raken? Na in het verleden goede ervaring met Al-Anon (heb ik deze alcoholneiging van mijn vader geërfd!?) heb ik vorige zomer AA gebeld, maar dat bleek niet helemaal aan te sluiten. Ik hou sindsdien dagelijks m'n alcoholgebruik bij en daar bewust bij stilstaan helpt al. Maar 't minderen alleen gaat toch moeizaam. Ik hoop dat dit forum me hierbij zal helpen en zal eens op zoek gaan naar hoe ik het dagboek in kan vullen.
Groet,
Lindi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lindi,

Hier op het forum, meest in de rubriek ditjes, datjes & dagdraad, vind je gelijkgestemden. Mensen die of willen minderen of willen stoppen met drinken.
Lees maar eens wat draadjes. Je zult merken dat het soms over kleinigheden gaat, soms over zeer ernstige zaken. Het belangrijkste is om hier steun te vinden, ook wat tips over en weer. Heb je een vraag, er is altijd wel iemand die een antwoord heeft.
Om het alchoholschrift in te kunnen vullen moet je je eerst aanmelden voor de behandeling.
Hoewel anoniem is de behandeling zeer persoonlijk en efficiënt. Ik heb er baat bij.

Kortom wees welkom en aarzel niet om mee te praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lindi,
Welkom op dit forum. Mij heeft het geholpen uiteindelijk helemaal droog te komen staan. En nu helpt het mij met alledaagse beslommeringen die ik tegen kom. Het is fijn en houdt mij alert voor eventuele valkuilen om hier mee te lezen en schrijven. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...