Zooitje Geplaatst 5 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2007 Hallo iedereen, Ik weet nog niet zo goed hoe het precies werkt op dit forum.. maar ik doe een poging.Goh, ik wist niet eens dat het mogelijk was om zelfs cursussen te volgen om minder te drinken??? Ik was er al heilig van overtuigd dat ik gewoon zou moeten stoppen met drinken. Maar wil dat natuurlijk nog helemaal niet. Als er ook maar een mogelijkheid bestaat dat je kunt minderen ben ik daar een groot voorstaander van. Maar goed, ik zal mij even voorstellen. Ik ben Zooitje, ben 33 jaar heb sinds 4 maanden een dochtertje en wil mede daarom graag minderen met drinken. Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen druppel alcohol aangeraakt... sorry, ik lieg, in het begin heb ik tijdens mijn vakantie 2 glazen wijn gedronken en daarna alcohol vrij bier. Verder niks!!! En oow ik was zo trots op mezelf!Maar helaas nadat mijn lieve kleine meid ter wereld was gekomen heb ik mij weer vergrepen aan de alcohol. Langzaam opgebouwd tot mijn oude gewoonte. Nu zit ik weer op een fles wijn per dag... Er zitten wel dagen zonder tussen hoor.. maar dat gaat toch wel met enige moeite. Ik vind alcohol nou eenmaal lekker. Als ik twee flessen zou halen, gaat die andere er ook aan! Ooit heb ik mij eens vergapen aan de drugs (speed, cocaïne, xtc, paddo's weed etc, etc) niet in die volgorde trouwens. Maar daar heb ik een dikke streep achter kunnen zetten. Ben er zo ziek van geweest dat ik er op een gegeven moment zelfs bang van werd. Momenteel zit ik ook aan de antidepressivum (sinds 1 ½ week, maar helaas kan ik niet zeggen dat ik daardoor minder ben gaan drinken. Ik was al nieuwsgierig (nadat ik de bijsluiter had gelezen) hoe de werking samen met alcohol zou zijn. Het had wel een leuk effect. En dus.. helpt die antidepressivum mij niet. En nu?Ik weet niet of ik hier nog terug kom, ik schrijf dit namelijk onder invloed. Ik zal het me wel herinneren (dus ben ik nog niet te ver heen) Gelukkig en jammer, is er niks meer qua alcohol in huis. Ik ben zo iemand die ook wel eens stiekem (de lege flessen dan) verstopt in de kledingkast om ze vervolgens de volgende dag weg te brengen naar de glasbak. Mijn partner weet hiervan... omdat ik, wanneer ik weer eens teveel gedronken heb erg open ben. En dus ook over mijn alcohol verstopplaatsen. En ik maar denken dat ik er mee wegkom.Het is allemaal heel triest...Ik wou dat alcohol niet bestond!!! Ik wou dat ik het nooit had ontdekt. Er geen weet van had. Maar ja.. helaas.. ik ben een van die vele mensen die het te lekker vindt!Groetjes,Zooitje:wine: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 5 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2007 hoi zooitje!dit forum is voor iedereen die wat wil doen aan z'n alcoholgebruik. Een groot aantal drinkt niets omdat het hen niet lukt om matig te drinken. Maar er zijn er ook die als doel hebben hun alcoholgebruik te beperken. je kunt het beste Ditjes, Datjes en Dagdraad aanklikken bij de datum van vandaag. Daar kun je je verhaal kwijt en krijg je het snelste reactie. Ik hoop je daar tegen te komen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 6 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2007 Hoi Zooitje,Je kunt je ook aanmelden bij de internetbehandeling.Ik heb er baat mee.Er bestaan wachtlijsten, maar je moet gewoon maar elke dag kijken of je je aan kunt melden.Je bent nooit te laat om te stoppen/minderen.Zoals Lindi al zei voor het meest directe contact met ons op het dagdraadje meeschrijven.Welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 6 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2007 dag zooitje,welkom hier en op de dagdraad; ik was ook aardig op weg om er een puinhoop van te maken, maar het lezen en meeschrijven op het forum heeft me wel een duw in de goede richting gegeven. het is de moeite waard om het te proberen. je kunt je lieve kleine meid een enorm kado geven: niet alleen een moeder die niet meer drinkt, maar ook een moeder die laat zien dat je moeilijkheden kunt overwinnen, zelfs hele grote zoals een verslaving aan alcohol. al begrijpt ze er nu nog niets van, later zal ze je dankbaar zijn.in je zwangerschap heb je bewezen dat je het kunt, een terugval daarna, als alle hormonen weer in het evenwicht moeten komen, is niet gek, en ook geen ramp. kortom: het is zeker de moeite waard om het te gaan doen, dat stoppen. jij en je dochtertje kunnen er alleen maar bij winnen.zet 'm op, ik hoop nog veel berichtjes van je te lezen. groeten van bibelle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden