Quentie Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Hallo allemaalIk ben hier voor het eerst en hoop dat het me een beetje helpt de dagen door te komen.Zelf heb ik ook al jaren een drankprobleem.In het begin was het alleen in het weekend, maar vanaf het moment dat ik op mezelf ben gaanwonen begon het al uit de hand te lopen.Ik ga al sinds een jaar of 4 naar de AA.Na een opname in het ziekenhuis in November heb ik 4 maanden niet gedronken.Dat ging op zich heel goed.Je doet tenminste weer iets met je leven, je krijgt overal weer zin in en ik had eigenlijk alles weer eenbeetje op de rails.Tot een paar weken geleden toen zat ik er helemaal doorheen.Doordeweeks ging het wel best, maar ik had geen zin meer in feestjes, visites enz.Iedereen zit daar dan gezellig met een drankje en ik met me eeuwige colaatje.Dus een paar weken geleden heb ik weer een afspraak met m`n vriend gemaakt dat ik met gelegen-heden gewoon weer een paar glaasjes mee zou mogen drinken.Na het eerste glaasje komt dat gevoel gelijk alweer.Ik dacht ik wil meer, om maar weer in die roes te komen.Ik heb me ingehouden, maar ja nu loop ik weer de hele dag met de gedachten aan alcohol in me hoofd.Ik moet echt weer gaan denken, vandaag niet , morgen zie ik wel weer.Ik zou zo graag voor de gezelligheid wilen drinken, maar ik weet gewoon dat dat nooit meer kan.Nu kijk ik weer naar elk weekend uit. Dan mag het weer. Echt een ramp!Jullie zullen allemaal wel begrijpen wat ik bedoel.Veel succes allemaal om er een leuke en nuchtere dag van te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 9 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2007 Beste Ester,Welkom op het forum.Wat goed dat je al hulp hebt gezocht via de AA.Ik zit hier nu al een maand of 2 en het forum heeft gesteund, zodat ik 4 weken geleden de beslissing heb genomen mezelf niet meer te kwellen met proberen te minderen, maar meteen de stap genomen om helemaal te stoppen. Ik heb eerder gestopt, maar eind augustus ben ik helemaal de mist in gegaan en zat ik terug op mijn oude tempo en maat (meer dan 2 flessen wijn per dag), heb een diepe depressie gehad en vond hier deze site en behandelmethode. Ik heb me gelijk aangemeld en ben gelijk naar het forum gaan kijken. 4 weken geleden ben ik naar de huisarts gegaan, vergezelt van een vriendin, en heb toen gekozen voor refusal. Als je dan drink, dan word je heel ziek binnen een paar minuten. Rigoureus, maar het helpt mij beter dan bij de vorige behandeling de trekremmers, daar had ik alleen de bijwerkingen van, en dat werkte niet bepaald stimulerend.Ik zou zeggen: joint the club.Onze discussies houden per per dag en gaan over vanalles en nog wat rondom ons ervaringen met stoppen en minderen, op ditjes, datjes en de dagdraad. Hier word je bericht het snelst gelezen en krijg je geheid snelle respons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 10 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2007 Hallo Esther.Ik ben naar AA gegaan en heb ingezien dat er maar één manier is om de drankgedachten uit mijn hersenen te bannen en wel door te stoppen met drinken.Ik ben de eerste twee jaar herhaaldelijk hervallen maar dat heeft me er niet van weerhouden door te gaan met mijn pogingen om te stoppen.Op hetmoment ik herviel waren de spanningen en de pijn zo immens groot geworden dat ik drank nodig had om al de emoties die dat met zich meebracht eronder tehouden.Geleidelijk aan leerde ik praten over mijn problemen en dat luchtte op.Ik had een uitluitklep gevonden voormijn emoties want dat was uiteindelijk mijn grootste probleem.Op het moment ik herviel was de beer los en na het eerste biertje stond ik weer met beide benen in mijn oude wereld van de drank met de sussende gedachten dat ik wel weer kon stoppen dat had ik toch al meerdere malen bewezen ...toch!!!Maar zo denken bleek een denkfout te zijn om mijn drankje te rechtvaardigen en eenmaal weer gestopt met drinken heb ik het nu 5jaar vol gehouden, sta midden in het leven en voel me goed.Welkom op dit forum en schrijf de sores van je af het lucht op...en je wordt er alleen maar wijzer van.Rudy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lindi Geplaatst 10 mei 2007 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2007 Hoi Esther,Welkom hier op het Forum. Ik hoop dat het een steunende aanvulling kan zijn op de AA-bijeenkomsten. Prettige hier is dat je ieder moment even aan de praat kan gaan met iemand - het leidt af. Ik dronk op zich niet zo erg veel maar dat er zo voortdurend mee bezig zijn van zal ik wel en zal ik niet en zal ik nog een of niet, dat nam meer van m'n gedachten in beslag dan me lief is. Ook al zat de rem er bij mij redelijk op, het voelt toch niet goed. Ik drink nu 3,5 week niks. Ik wil wel weer af en toe gaan drinken, maar mocht het bij mij zo uitpakken als bij jou, dan zou ik weer naar alcoholvrij gaan. Stuk rustiger. Helaas is de ervaring dat ' gezellig drinken' voor een groot deel van de mensen hier niet is weggelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden