Spring naar bijdragen

hier ben ik


postmodernisme

Aanbevolen berichten

na een ziekenhuisopname van 4 dagen zonder alcohol dacht ik dat het Dus wel over zou zijn. Eenmaal thuis ging ik meteen op de oude voet verder. Met uitgedroogde mond 's ochtends en veel Waarom doe ik dit in godsnaam nog? momenten. Ik voelde me echt veel beter zonder alcohol. Plaats mij maar rustig in groep alcoholisten want stoppen zomaar lukt me dus niet. Ik heb nog een restje voor vandaag en wil zo graag stoppen- niet zozeer stoppen maar niet meer drinken is waar ik erg naar verlang.

postmodernisme

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Postmodernisme,

Dat is de wens van velen. Helaas lukt het meest niet om dit op eigen houtje te doen. Mij ook niet heb ik moeten ervaren en het volhouden kost ook moeite. Beter lukt het met hulp. Na een eerste poging met verslavingszorg heb ik het enige tijd volgehouden vorig jaar, maar na de vakantie ging het helemaal mis. Ik moest kappen, dat wist ik wel. Toen heb ik deze site gevonden met begeleiding. Ik heb me meteen aangemeld voor de internetbehandelprogramma en het forum. Beide met steun onder familie en vriendin, en ik sta nu 4 weken droog.
Ik vind hier veel steun en we staan elkaar met raad en tips en onze ervaringen bij.
Geef de moed niet op en kom eens kijken op onze dagdraadje (elke dag een nieuw, met de datum erboven). Dit vind je onder ditjes, datjes en dagdraad.
Ik zou zeggen, kom erbij en lees en vraag en antwoord.
Vandaag is iedereen al vroeg naar bed gegaan. En ik moet zeggen het is al half twee.
Ik blijf nog een half uurtje hangen.
Willen stoppen is de eerste stap.

Welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo karin...
Toen ik nog dronk stond ik steeds te hinken op twee gedachten.
Ik was altijd in gesprek met mijzelf hoe vandaag de dag door te komen, altijd maar rekening houden met drank, drank stond centraal.
Pas na de drank kwam mijn werk gezin sport wat ik in die tijd nog deed en de zorg voor mijn kinderen.
In feite beheerste drank mijn dagelijks leven.
Eenmaal de invloed van de fles drank weggehaald stond ik plots met legen handen en dat was doodeng.
Maar ik heb wel doorgezet en de achterliggende problemen waar ik door niet meer te drinken zicht op kreeg vertelden mij waarom ik zoveel drank nodig heb gehad in mijn leven.
Helaas een beetje laat want ik was alles inmiddles kwijt gespeeld wat mij dierbaar was.
Achteraf denk ik dat het zo heeft moeten gaan en ben blij met de jaren die mij nog resten zonder drank.

Laat het niet zover komen Karin...

Ik wens je succes en welkom op dit forum...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karin,
Welkom hier! Als je verlangt naar niet meer drinken: zoek hulp als het niet alleen lukt. Mij helpt dit forum goed (ben hier 3,5 week)! Diversen hebben hier ook zeer positieve verhalen over de internet behandeling van Tactus. Tot ziens bij de dagdraadjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Rudy!

Je hebt dit bericht naar mij (JeeWee) gestuurd dus ik weet niet of het nu ook bij Karin is aangekomen. Ikzelf vond het evengoed ook fijn om te lezen maar dacht het je toch even te moeten laten weten. Bij deze! Toch bedankt voor het bericht, het geeft weer wat extra ondersteuning...

Groeten, JeeWee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...