Spring naar bijdragen

Hallo


JeeWee62

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Dit is een hele grote stap voor mij en weet ook nog niet helemaal hoe het werkt maar dat zal wel komen. Ik had wat meer dynamiek verwacht op dit forum maar misschien is dit gewoon een slecht tijdstip? Ik ben een man van 44 jaar en ben het zat om altijd met alcohol bezig te zijn en het mijn leven te laten beheersen. Ik heb me aangemeld voor de internetbehandeling maar er is helaas nog geen plek. Hopelijk kan ik het voorlopig even met het forum redden...

Groeten, JeeWee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeeWee, welkom op het forum.
Je hebt al een enorme stap genomen door de erkenning dat je een probleem hebt en je inmiddels opgegeven hebt voor de internet therapie.
De dynamiek op het forum is wisselend van karakter er zijn stille dagen en drukke dagen.
Mijn ervaring is in elk geval dat het heel goed ondersteunend werkt, vooral in het begin.
Je kunt al veel kennis op doen door bij thema's te lezen. Daar vind je over zeer uiteenlopende
zaken heel veel antwoord op de vele vragen waar je nu over zit te tobben.
Ook o.a. over afkick verschijnselen, ondersteunende medicatie enz.
Heel veel succes!

Stien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag JeeWee,

En welkom op het forum.
Ik sluit me even aan bij Stien, maar wil nog even aanstippen dat wij per dag een dagdraadje openen. Daarop voeren we al onze discussies.
Het handigst is als jij ons hier komt vergezellen.
Je krijgt dan sneller respons op je opmerkingen en vragen en je kunt dan ook makkelijker meedoen met onze "gesprekken". En gisteren was het wel erg rustig op het forum.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeewee62, alles wat je aanpakt om meer inzicht te krijgen in je leven dat wordt beheerst door alcohol is positief.
Je steekt er altijd wat van op.
Bij jou begint de les met het oefenen van geduld heb ik begrepen en dat is nu net wat ik niet had toen ik stopte met drinken, geduld.
Het ging te langzaam maar gaandeweg ontdekte ik dat stoppen met drinken meer is dan alleen maar het glas omdraaiien.
Zoals ik al schreef naar Lily is stoppen met drinken méér dan een cursus volgen.
Het is een levenswerk een voor mij nieuwe levenstijl geworden.

het gaat me goed en dat hoop dat jij dat t.z.t ook kunt zeggen.

Sterkte
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeewee,
Het duurde eerlijk gezegd ook even voordat ik door had hoe het hier werkte. Misschien moet er eens een handig handleidinktje voor komen. In de 3,5 week dat ik hier ben is er eigenlijk altijd minstens nog iemand aangemeld, maar 't is niet op alle plekken even druk. Iedereen gaat altijd direct naar Ditjes, Datjes en Dagdraad. 's Morgens start iemand een zgn. ' draadje' - dat is zeg maar het gesprek van de dag. Als je Ditjes etc. aanklikt zie je ergens de datum van vandaag staan. Als je daar iets schrijft krijg je meestal direct antwoord. NIet iedereen heeft altijd wat te babbelen, maar je kunt bij Home wie aangelogd zijn en al hebben ze zelf even niks te melden - ze reageren wel (is tenminste mijn ervaring).
welkom hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...