Spring naar bijdragen

Ook even voorstellen

mariooz

Aanbevolen berichten

Hallo Beste Mensen, even voorstellen, ik ben Mario uit Almere, 53 jaar en ex alcoholist en dat ex bevalt prima. Ik ben regelmatig op deze site geweest en had steeds het voornemen om is een berichtje te plaatsen maar het kwam er niet van, maar vandaag wel.
Vanaf mijn vijftiende tot mijn negenenveertigste jaar heb ik elke dag veel bier en andere alcoholische versnaperingen genuttigd, doordeweeks dronk ik alleen in de avond, mocht niet drinken tijdens mijn werk, jammer hoor :), en in het weekend gingen alle remmen los overdag en in de avond, vroeger op de camping en in de kroeg, bij een club of thuis het maakte mij niet uit, mij kon je vinden waar de drank aanwezig was. Natuurlijk vond ik mijzelf geen alcoholist, ik dronk doordeweeks toch alleen maar in de avond en ik deed mijn werk toch goed, niks aan de hand dus. Maar toen sloeg het noodlot toe, laminaat vloertje leggen (wel met een biertje erbij :D), hernia opgelopen 2 x geopereerd en daardoor in 1999 in de wao beland. Toen ging het helemaal mis met mij, op zich vond ik het in het begin echt fantastisch dat ik niet meer hoefde te werken, kon ik lekker drinken want ik hoefde toch niet meer om 6.00 uur in de ochtend op te staan om naar mijn werk te gaan. Maar zo fantastisch was het niet ik begon steeds vroeger met biertjes te nuttigen, een uur of tien in de ochtend was voor mij heel normaal en dan de hele dag door. Het drinkgeluk was op dat moment met mij, een kennis van ons begon op een steenworp afstand van ons huis een gezellige bruine kroeg, ja wat moet je dan, niet gaan is ook niet leuk voor die kennisen en binnen een mum van tijd had ik een tweede huis, gezellig hoor :o!
Een ramp, dat was het, drinken drinken drinken, vreselijk zeg ik nu, maar toen.....
Het werd alsmaar erger en het had weinig gescheeld of ik had alles naar de klote geholpen, al ons geld ging op aan drank, bij de supermarkt en in de kroeg ( die waren blij met mij :)!)
Mijn lieve vrouw had het ZEER moeilijk met mij, het heeft weinig gescheeld of ze was, terecht, bij me weggegaan, ik heb echt geluk gehad dat we nog bij elkaar zijn.
Op een gegeven moment zag ik ook in dat ik niet zo verder kon gaan, toen ben ik naar onze huisarts gegaan en het hele verhaal verteld, zij heeft mij echt goed op weg geholpen om te stoppen met drinken.
De eerste gang was naar het consultatie buro alcohol en drugs, ben daar onderzocht door een verslavingsarts en die vertelde mij, als ik door zou gaan met drinken dat ik over 10 jaar dood zou zijn !
Dat hakt erin, kan ik wel zeggen, korzakov en leverproblemen waren op dat moment niet ver weg.
Om een lang verhaal kort te maken, ik DRINK NIET MEER, al bijna 5 jaar niet, en dat is een geweldig gevoel. Lekker slapen, dingen beleven samen met mijn vrouw, genieten van de kleinste dingen, vroeg opstaan zonder zweet, lol maken ( echte lol geen alcohollol, is een groot verschil) mijn moeder en schoonmoeder die weer trots op me waren, dat is geweldig, daar kan geen biertje tegen op !!!
Natuurlijk heb ik ook stopproblemen gehad maar het is gelukt, probeer het en hou vol het kan echt, denk niet aan de negativiteit van het niet meer mogen drinken, maar denk aan de positiviteit van het niet meer willen drinken.
Als er een reden voor mij is geweest om weer te gaan drinken, is het dit, eind 2003 heb ik op een oog staar gekregen, geopereerd in 2004, volledig mislukt, netvlies loslating, voor 95% blind aan het oog, biertje om de ellende weg te drinken, nee toch maar niet, ik wil graag morgen weer vroeg opstaan en genieten.
Maart 2005, naar het UMC, probleem met mijn goede oog, ernstige onsteking in het oog, de kans dat ik helemaal blind zou worden was ernstig aanwezig, echt een goede reden om weer aan de drank te gaan, ik heb echt op het punt gestaan om de ellende weg te drinken, maar ik heb het niet gedaan.
Pffff wat een verhaal, geloof me de tranen staan in mijn ogen, zoveel ellende veroorzaakt met dat stomme drinken van mij, ik hoop, al is het maar 1 persoon, dat jullie iets hebben aan mij verhaal.
Uit de grond van mijn hart, stop met die rotzooi je zult jezelf dankbaar zijn.
Bedankt voor het lezen,
Mario

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mario,

Dank voor je levensverhaal. En welkom op het forum
Ik herken een dingen in. September 05 kreeg ik te horen dat ik eind van het jaar in de WW zou belanden. Ik was toen al van maart bezig met minderen, wat redelijk ging in mij uppie. Toen ben ik naar de verslavingszorg gegaan, want ik zag het grote gat van alle dagen wel in als een groot gevaar.
Met die verslavingszorg was ik niet zo happy. Ben in 2006 wel een paar maanden bijna ABD geweest, maar na onze vakantie ben ik in september helemaal de fout ingegaan en zelfs in een diepe depressie gekomen. Mijn vriendin is blijven trekken aan me, gelukkig. Uiteindelijk vond ik deze site met internetbehandeling, dit beviel me en heb me terstond aangemeld. Hiervan heb ik nog geen dag spijt gehad. De behandeling is heel intensief en zeer persoonlijk en de mensen op het forum vormen een echte supporterschare. Ik ben trots dat ik nu al vier hele weken geen druppel heb aangeraakt en blij dat ik me veel beter voel.
Blijf maar regelmatig volgen wat we zoal vertellen op het forum in dagelijkse dagdraad, en als je denkt, he, hier kan ik tip geven, doe dat dan rustig. Wij luisteren ook naar jouw bijdragen en stellen deze op prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig Mario!

Hoop ook ooit zo ver te komen, maar zie dat nu nog even niet. Ik heb ook altijd veel gedronken en dacht ook altijd dat dat wel sociaal was. Weet inmiddels beter maar heb nog steeds moeite. Bij mij is het echt misgegaan na de dood van mijn moeder en jongste zusje. En toen ook nog zonder werk door faillisement van mijn oude werkgever. Ik verwerk dit soort zaken slecht en droom er nog steeds over. Hopelijk gaat dat over. Bedankt voor je verhaal!

Groeten, JW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marooz bedankt voor je openheid.
Zelf sta ik meer dan 5jaar droog en ik zeg altijd dat niets het waard is om weer te gaan drinken.
Neemt niet weg dat vooral in het begin van stoppen het lijkt of er steeds meer problemen bijkomen.
Er is maar één manier om uit de circel van de verslaving te stappen en dat is stoppen met het middel.
Op dit forum proberen mensen alcohol de baas te worden door te minderen maar dat isnu net wat alcohol wil.
Zij wil aanwezig blijven en toeslaan daar waar het moeilijk wordt.
Alcoholdebaas worden is een illusie maar gelukkig komen veel mensen door te minderen tot de slotsom dat minderen niet de juiste weg is en de problemen rondom de drank blijven bestaan.

Niet meer drinken geeft waarachtig na vijf jaar een bevrijdend gevoel en ik vraag me weleens af wat mij nog aan het drinken zou kunnen brengen.
Anderzijds ben ik me ervan bewust dat het lijntje dat ons scheidt van wel, of niet drinken erg dun is en zomaar in elkaar kan overgaan, zoals emoties met elkaar kunnen versmelten.

Ik ben blij dat ik ben gestopt met drinken en de kans heb gekregen mijn leven nog eens over te doen maar nu zonder drank.
en dat is iets om danbaar voor te zijn..

Het ga je goed..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Mario!
Ik ben onder de indruk van je levensverhaal. Ik heb bewondering voor mensen die zo ver heen zijn geweest en hun problemen zo hebben aangepakt. Je verhalen kunnen anderen vast tot steun zijn. En ik hoop dat je er zelf ook steun uit vandaan kan halen, want het kan lastig blijven he.
Deze verhalen overtuigen mij dat ik er in een vroeg stadium wat aan moet doen om het zo ver niet te laten komen. Tot 4 jaar geleden dronk ik alleen in het weekend - kocht op vrijdag 1 fles wijn waar ik het mee doen moest. Het is er de afgelopen jaren ingeslopen om vaker en meer te drinken. Heeft gelukkig niet tot grote problemen geleid. Ik drink nu even niets en dat bevalt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mario

Fantastisch bijna 5 jaar droog ik ben al blij met mijn 18 dagen droog. Ik herken dit verhaal bij mijn zelf dus geeft het me veel moed om ook zeker 5 jaar te halen, maar het is wel moeilijk krijg nu ook een beetje last van Gremlins zoals ze dit hier noemen, ben ook gestopt met roken en wordt af en toe stapel gek. Voel me nu gelukkig iets ontspannen en slaap goed. Nogmaals bednkt voor je verhaal het doet mijn alvast goed te weten dat een probleem als van jouw te overwinnen is dan moet ik dat ook kunnen

Groetjes Yazz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste JeeWee, bedankt voor je reactie, ja dat zijn allemaal hele vervelende dingen, het overlijden van geliefden en je werk kwijt raken, met heel veel respect zeg ik dit, het zijn de ultieme excuses om te blijven drinken. Door het drankgebruik gaan je emoties met je op de loop, je hebt ze niet meer onder controle. Als er bij mij iets mis ging was ik altijd erg zielig en vaak ging ik ook huilen omdat ik vond dat ik zielig was. Natuurlijk was ik niet zielig die zieligheid creeerde ik zelf door mijn drankgebruik. Sinds ik niet meer drink heb ik dat helemaal niet meer. Zonder drank kun je de hele wereld aan, ook met verdriet hoe erg het ook is, kun je beter omgaan. Er bestaat geen enkel probleem of vorm van ellende wat je moet of kan oplossen met drank. Er is maar 1 manier om hier mee om te gaan en dat is niet drinken, als je niet meer drinkt wordt je weer jezelf, zoals je ooit op de wereld bent gezet.
Mijn moeder heeft gelukkig nog meegemaakt dat ik was gestopt, ze was zo blij. Jou moeder en je zusje kunnen helaas niet meer meemaken dat je misschien ooit stopt met drinken, probeer het toch, voor hun,
ze zouden trots op je zijn.
Mario

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Lindi

Hai Mario!

Ik ben onder de indruk van je levensverhaal. Ik heb bewondering voor mensen die zo ver heen zijn geweest en hun problemen zo hebben aangepakt. Je verhalen kunnen anderen vast tot steun zijn. En ik hoop dat je er zelf ook steun uit vandaan kan halen, want het kan lastig blijven he.

Deze verhalen overtuigen mij dat ik er in een vroeg stadium wat aan moet doen om het zo ver niet te laten komen. Tot 4 jaar geleden dronk ik alleen in het weekend - kocht op vrijdag 1 fles wijn waar ik het mee doen moest. Het is er de afgelopen jaren ingeslopen om vaker en meer te drinken. Heeft gelukkig niet tot grote problemen geleid. Ik drink nu even niets en dat bevalt goed.

Helemaal goed, volhouden, je weet nu hoe het is om niet meer te drinken.
Mario

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...