Spring naar bijdragen

ff voor stellen

Lenne

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een 30er - getrouwd en vader van een kleine spruit van 11mnd - die 8 maanden volledig gestopt was met drinken maar en der zit helaas een maar aan vast .. ik ben reeds een 3tal maanden terug aan de drank.
In het begin was het nog met mate maar nu drink ik weer een pak meer dan goed is voor mij en mijn huwelijk. Ik weet van mezelf dat ik een verslavende persoonlijkheid heb en dat het dus bijna onmogelijk is om sociaal gecontroleerd te drinken .. ik ben tevens een stiekeme drinker dus op mijn eentje kap ik regelmatig wel wat binnen.
Het is zo dat mijn huwelijk door deze en andere problemen dreigt op de klippen te lopen .. den drank is momenteel zeker voor mijn vrouw de oorzaak om mogelijk uiteen te gaan .. de andere problemen (geen werk / langdurige depressie / sociale fobie) zijn al een zware last geweest maar den drank is en verbaasd me zelf het toppunt van ergernis binnen de realtie.
Ik zelf drink om te vluchten uit mijn andere problemen hoewel ik verstandelijk ook wel weet dat me dit niet helpt en zelfs integendeel verder wegvoert van waar ik naartoe wil.
Ik zou graag stoppen, alleen een onmiddellijke drooglegging zie ik nog niet helemaal zitten - kvoel me der nog niet helemaal klaar voor maar wil toch een eerste stap zetten naar een sober(der) leven daarom heb ik me hier ook aangemeld

Groeten - Lenne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lenne,

Welkom hier.
We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje. Proberen te minderen of te stoppen of hebben een terugval gehad.
Ik begrijp dat je je ook aangemeld hebt voor de behandeling.
Zoals ik uit je verhaal begrijp wil je helemaal stoppen.
Minderen heb ik ervaren als een ontzettende zelfkwelling die op niets uitloopt. Ik ben er trots op dat ik uiteindelijk maar de knoop heb doorgehakt (met behulp van de support hier op het forum) om helemaal niets meer te drinken. Ik sta nu 6 weken droog en het bevalt me uitstekend, nooit gedacht dat ik dat zou kunnen. Vorig jaar ben ik ook gestopt, maar had ik steeds uitglijers tot ik na mijn vakantie helemaal teruggevallen was en zelfs meer dronk dan ik ooit gedaan had.
Maar ik geef volmondig toe dat de beslissing om helemaal te stoppen heel zwaar was. Ik heb zelfs mijn vriendin meegenomen naar de huisarts voor het gesprek en gevraagd om Refusal. Als ik zou drinken, wordt ik daardoor meteen ziek. Het helemaal stoppen geeft ook ontzettende rust, je bent meteen die hele logistiek rondom de alcohol kwijt en je hebt meer tijd om je te concentreren hoe trekmomenten aan te pakken.

Mijn steun heb je bij het stoppen. Heb je je vrouw ook ingelicht dat je gaat stoppen en wanneer. Het is ook prettig om van die kan wat support te krijgen, al zal zij het met enige argwaan bekijken. Mijn man is nu wat hoopvoller gestemd dan de vorige keer en geeft nu ook wat weer steun.

Sterkte.

Mee doen met onze dagelijkse discussies kun je op het ditjes, datjes en dagdraad. Je opent het draadje en als je wat wil zeggen of ergens op reageren klik je op de knop antwoord om het bericht aan te maken. Als je klaar bent druk je op de knop op discussie antwoorden. Je reactie komt altijd onderaan het draadje te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lenne,

Welkom op dit forum. Je probleem is helaas heel herkenbaar...

Het helpt echt om het dag per dag te bekijken, en niet te denken van 'Ik mag nooit meer drinken', want dan wordt het te groot en te angstaanjagend. De meesten van ons zouden liever gecontroleerd kunnen drinken, maar kunnen dat dus niet. Want 1 is te veel en 10 is te weinig. Dat wil zeggen dat je na een paar glazen steeds meer wilt, zoals je zelf zegt om vooral niets te voelen. Je hebt het gevoel dat je je vriendje alcohol moet afgeven, terwijl je natuurlijk heel goed weet dat dat 'vriendje' gewoon je vijand is.

Op de homepage van deze site kun je linksboven klikken op Alcoholdebaas. Dan kom je op de site van Tactus terecht. Misschien is er plaats voor de internetbehandeling, en kun je je aanmelden. Het is de moeite waard om het te proberen. Het is anoniem en je leert veel bij over waarom je drinkt en hoe je daarmee om kunt gaan.

En je kunt altijd meeschrijven op het dagdraadje bij 'Ditjes en datjes'.

Succes ermee!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lenne welkom,
Het zal je best wel moeite hebben gekost je verhaal hier neer te schrijven. Maar mede hierdoor dringt de problematiek misschien beter tot je door. Je hebt deze stap genomen, ik hoop dat daar nog meerdere stappen op volgen. Een relatie hebben is niet niets, daar moet je in investeren. Dat is iets anders als alco innemen. Ik begrijp dat dit weer voorvloeit door je andere problematiek, maar je spiraal draait momenteel naar beneden. Probeer het te voorkomen, onderneem stappen voor het nog niet te laat is!
Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...