Spring naar bijdragen

Ook nieuw op het forum


Tina

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Op dit moment ben ik in de laatste fase van de internetbehandeling. Ik ben een vrouw van 40 en ben zo'n 8 jaar geleden (bewust) begonnen met meer te drinken dan goed voor me is. Ik had net een scheiding achter de rug en wilde de bloemetjes buiten gaan zetten, nieuwe mensen ontmoeten en me vrijer voelen in contacten. Inmiddels heb ik al weer bijna drie jaar een fijne relatie. Echter is het alcoholgebruik, mede door de gezelligheid in deze relatie, dagelijks geworden en liep uit op zo'n 35 glazen per week. Ik had een drukke baan waar ik erg ongelukkig van werd maar er moest wel brood op de plank. Daarnaast waren we (ik en mijn partner) bezig een eigen bedrijf op te zetten in zaken waar we allebei wel heel erg blij en gelukkig van worden. Mede door het gebruik van alcohol heb ik veel te lang slecht naar mezelf geluisterd en lichamelijke en emotionele signalen genegeerd. Een half jaar geleden ben ik lichtelijk ingestort en kwam met een depressie thuis te zitten. Langzamerhand keuzes gemaakt en mijn baan op gezegd. En voelde sterk de behoefte om ook andere dingen in mijn leven aan te pakken waaronder mijn alcoholgebruik. Ik stond al lange tijd op de wachtlijst bij Tactus en net op dat moment kreeg ik een bericht dat ik me aan kon melden. Dat kon niet toevallig zijn.

Gedurende de internetbehandeling heb ik mijn alcoholgebruik gehalveerd en probeer een aantal dagen in de week niet te drinken. Vooral dat laatste vind ik nog erg moeilijk. En ik wil nog iets minder drinken dan tot nu toe. Ik lees al een tijd mee op het forum maar voelde nog een drempel om me aan te melden. Echter de behandeling is nu bijna voorbij en het voelt allemaal nog een beetje wankel. En in wat ik gelezen heb zal dit forum zeker een steun in de rug kunnen zijn. Nog los van het feit dat ik eigenlijk sterk de behoefte voel om met mensen te praten die hetzelfde voelen en meemaken, want ik ben er erg goed in om te proberen altijd alles alleen te doen.

Een heel verhaal maar hoop jullie allemaal beter te leren kennen en wellicht ook voor anderen een steuntje te kunnen zijn,

Groet, Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tina,

Welkom hier! Goed van je dat je met de behandeling van Tactus aan de slag bent. Ik volg 'm ook. Ik ben 4 jaar geleden meer gaan drinken t.g.v. verhuizing en nieuwe drukke baan. Ik merk dat ik doordeweeks te veel geneigd ben werkstress weg te drinken en dat het niet handig is om mezelf dan een glaasje toe te staan. Een paar dagen niet drinken lukte me eigenlijk niet. 't Werd toch telkens meer. Ik heb hier eerst een maand niks gedronken om die gewoonte een beetje kwijt te raken. Ik drink nu alleen op vrijdag en zaterdag (max. 3) en daar kan ik me goed aan houden.

Wij komen elkaar hier tegen op ditjes, datjes en dagdraad. daar is meestal wel iemand en wordt over en weer op elkaar gereageerd. Kom er langs! Ik ervaart het als een positieve groep mensen, men is elkaar tot steun en het helpt om hier even aan te wippen ipv een drankje te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tina,

Van harte welkom op het forum. Wat Lindi ook al zegt: kom naar ditjes en datjes en dagdraad en spreek je uit, wees blij of soms verdrietig. Als je de moed dreigt te verliezen zullen er altijd mensen zijn die naast je willen staan om je te helpen. Of gewoon als je om een praatje verlegen zit, kom gewoon. Maar dat weet je natuurlijk al want je leest al een tijdje mee, zei je. :)

Welkom!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...