Spring naar bijdragen

ook ik


pietjeb

Aanbevolen berichten

Ben nieuw!
Morgen een week droog,ben het zo zat elke dag weer tedrinken en de volgende dag de kater en angsten die dan nog heviger worden!Heb hier een tijd naar toe gewerkt en ben blij dat ik gestopt ben na veel pogingen die dan wel even werkte,maar ja je blijft op zoek naar liefde en genegenheid en als je die dan weer
verliest is die oude vriend vlakbij,maar die vriend heeft zoveel kapot gemaakt.Is genoeg!!!
Paul
p.s iedereen veel sterkte in de strijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pietjeb/Paul,

Welkom hier. Een goede beslissing en gefeliciteerd dat je al een week niet gedronken hebt.

Ik ben een vrouw van 47,5 met man en zoon van 19 en dochter van 16. Ik heb er twee jaar over gedaan om te komen tot volledige nuchterheid. De internetbehandeling hier en de steun vanuit het forum hebben mij uiteindelijk echt droog gekregen na een geweldige terugval vorig jaar. Niet meer drinken is het mooiste geschenk dat ik mezelf ooit gegeven heb.

We zitten hier allemaal met hetzelfde doel: Alcohol de Baas worden.

Heb je professionele hulp bij het stoppen? Er is hier ook de internetbehandeling.

Onder Werking Forum vind je een uitgebreide uitleg over het forum en de werking ervan onder het kopje Hernieuwde samenvatting werking forum.

Hoop dat je spoedig de weg vindt naar ons dagelijkse dagdraadje te vinden onder ditjes, datjes @ dagdraad. Elke dag maken we een nieuw draadje aan waarop we ons wedervaren uitwisselen.
Dat kunnen heel serieuze zaken zijn, maar ook heel luchtige. Het mooiste is dat we mekaar echt ondersteunen. Als iemand het zwaar heeft, staat iedereen klaar om je erdoor te praten.

Tot ziens op het draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Corrinne!
Lief hoor.
Waar kan ik die internet behandeling vinden,lees erover maar heb geen idee waar ik die kan vinden
Heb wel een soort van hulp momenteel,heb mij aangemeld vopor een alcohol poli in delft van de ggz,was daar toch(borderline en hechtingsproblematiek:-)
Nu slik ik 2 maal in de week onder toezicht,(ja kinderachtig maar ff nodig)refusal
Wilde dit al langere tijd maar de hulp verlening is niet zo vlot.
Maar denk dat ik de rest toch zelf moet doen en dus is zo een internet behandeling misschien toch wel prettig.
Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paul
Welkom op het forum...fijn dat je net als ik ook tot het besef bent gekomen dat het leven zonder alcohol het proberen waard is.
Kijk niet te ver vooruit...gewoon elke morgen beslissen dat je niet gaat drinken en dan zie je de volgende dag wel weer.
ik sta nu meer dan een maand droog en de eerste weken zijn zwaar...fysiek en geestelijk...je voelt je echt een dweil en kan je helemaal niet concentreren maar dat wordt langzamerhand beter..daar moet je door heen.
Je lichaam is al die jaren vergiftigd en het duurt jaren voor je dat weer kwijt bent...maar he we hebben nog een heel leven..zonder alcohol betekent dat een gezond lichaam en een gezonde GEEST.
Je kan je aanmelden voor de internet behandeling op www.alcoholdebaas.nl
Je moet gewoon blijven proberen tot dat je er door bent want er zijn altijd veel aanmeldingen maar bij mij duurde het minder dan 10 dagen.
Maar schrijf hier alvast op Ditjes, datjes en Dageraad...het lijkt alsof iedereen elkaar al jaren kent maar er zitten ook veel nieuwen tussen zoals ik.b.v...wij leren van jouw sorres en jij van de onze...Succes
En die week...die staat...je bent een kanjer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul,
Als je op deze pagina linksboven op het rode Alcohol de Baas klikt, dan ga je naar de beginpagina van deze site daar vindt je in het menu verschillende onderwerpen van informatie over alcohol en ontwennen, maar aan de linkerkant vind je de knop AANMELDEN. Die moet je aanklikken om je aan te melden. Lukt niet altijd van de eerste keer, want helaas zijn er vele gegadigden om de therapie te volgen. Dus laat je niet kennen en probeer het gewoon een paar keer per dag tot je prijs hebt.
Zelf heb ik deze behandeling gevolgd en vond ze veel beter dan wat de reguliere verslavingszorg in mijn woonplaats. De begeleiding is veel en veel beter.

Ik slik ook Refusal, maar dan dagelijks. Mijn lievelingspil is het.
Slik je ook thiamine (vitamine B1), deze is nodig voor herstel van leverfuncties en ook je hersens (korte termijngeheugen en concentratie). Oh, wat hebben we ons lichaam toch uitgeleefd.

Er zijn ook trekremmers, deze worden evenals Refusal uitsluitend op doktersrecept verstrekt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paul,
Wat een verhaal, ook al zo lang bezig en nu toch al een week droog. Ik heb een terugval van bijna 2 jaar daarvoor 5 jaar niet gedronken. Het kan echt!! Maar ben toch weer in een mega valkuil gevallen. Een ding weet ik nu wel zeker, dat je als alcoholist niet moet denken dat het een keer over gaat en dat je dan wel op je zelf verder kan, zonder hulp gaat het gewoon niet. Ja, je moet het uiteindelijk zelf doen, maar, dit medium, zo via internet is voor mij nu al geweldig. Dit is DAG 2 van niet drinken 'vandaag drink ik niet'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...