Spring naar bijdragen

Wil mij even voorstellen


Mauro

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik ben al enkele dagen aan het meelezen met jullie en ben ook al aan het forum verslingerd. Zal wel in mijn aard liggen denk ik ;-)).
Ik ben een vrouw van 26 jaar en mama van een zoontje van 1 jaar. Ik heb eigenlijk altijd al geweten dat ik een probleem heb met alcohol. Toen ik zo'n tien jaar geleden mijn eerste drankjes begon te nuttigen zat het er al in. Zo'n 5 jaar geleden werd het erger en erger vooral omdat ik in die periode ook in de horeca werkte. Drie jaar geleden heb ik voor mezelf de conclusie gemaakt dat ik alcoholiste ben. Ik heb mijn drankgebruik een tijdje onder controle gehad en het ging ook wat beter. Ik leerde mij man kennen, werd zwanger en kreeg een wolk van een baby. Ik had alles wat ik maar kon wensen en toch kon ik het drinken niet laten... Tot ik op 3 augustus een nieuw dieptepunt had bereikt.
Sindsdien nog geen druppel aangeraakt en ben meer dan ooit gemotiveerd om dat vergif links te laten liggen. Het is gewoonweg niks voor mij, het is het nooit geweest en zal het ook nooit worden. Dit is het minste wat ik verschuldigd ben aan mijn zoontje.
Vandaag dus mijn 12de dag nuchterheid en het gaat me redelijk goed af. De alcoholderpressie is grotendeels weg en als ik volhoudt kan het alleen maar beteren, niet?
Groetjes en sterkte!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ajska

Welkom op het forum...tja het is wat...die rot drank...maar wat goed dat je tot de conclusie en de waarheid omtrent je drank gebruik bent gekomen...dat is de eerste stap...ik ben alcoholist...dat laat je toch al heel anders naar je drankgebruik kijken en dat van de mensen om je heen.
je zoontje is het waard om een gezonde moeder te hebben.... gezond van lichaam en geest...
echt goed wat je doet...en dag 12 al...dus je hebt de eerste rotte energie vernietigende pijntjes al wel gevoeld.
het wordt beter...ik ben nu op dag 39 en ik voel me goed heb alleen met vlagen nog verschrikkelijke trekmomenten...gelukkig zijn het momenten...soms van een paar uur... en die kan je door wat te gaan doen wel aan...zolang je de eerste maar laat staan en geen drank in huis hebt...dat kan ik tenminste niet...dan was ik al voor de bijl gegaan.
ik kan wel in de winkel voor drank staan en niets kopen omdat ik al 11 jaar aan het minderen ben...maar in huis dan gaat het op...acuut...gek he?

Wij schrijven met elkaar op Ditjes en datjes ...een ander onderwerp naast Wie is wie

Zie je daar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajska,

Welkom.

Ik ben een vrouw van 47,5 met een man en een zoon (19) en een dochter (16,5).
Ik ben ook niet vanuit een of ander probleem gaan drinken. Het is er in geslopen.
's Avonds na het werk hadden we de bijna dagelijkse gewoonte een glaasje te drinken bij het eten en een een uurtje voor het slapengaan. Niks aan de hand dus. Maar omdat ik altijd vroeger thuiskwam uit mijn werk en dus ook voor het avondeten zorgde, begon ik alvast een glaasje wijn te nemen bij het bereiden van het eten, later kwam daar ook nog een tweede glaasje bij het eten bij en weer wat later ook nog een in de loop van de avond. Dat was al teveel natuurlijk om van gezond drankgebruik te spreken. Maar ongemerkt werd dit steeds meer en meer.
Op een bepaald moment vroeg een vriendin van me waar ik een keer in de twee weken 's middags langskwam hoeveel ik dronk. Ik wist het zelf niet eens. Ben gaan turven en kwam op een gemiddelde van 2,5 fles rode wijn per dag. Ik ben toen gaan minderen en zat op 1 fles per dag toen mijn baas aankondigde dat hij uit het bedrijf zou stappen met als gevolg dat ik ook ontslag kreeg.
Toen raakte ik in paniek en ben bij de verslavingszorg terecht gekomen. Ondanks dat ik over de behandeling en begeleiding niet tevreden was, heb ik het gedurende 3 maanden bijna droog gehouden tot na de vakantie. Toen kreeg ik een gigaterugval. Ik ging het klokje ronddrinken en liep helemaal vast in een neerwaartse spiraal met een hele diepe alcoholdepressie en begin dit jaar een zware val van de trap als gevolg van een alcoholinsult. Met mijn vriendin was ik toen al op zoek gegaan naar nieuwe hulp en zo ben ik hier terecht gekomen. Ik heb me direct aangemeld voor de behandeling. Een behandeling waar ik heel tevreden op terugkijk. De inspireerde functie van het forum heeft mij echt goed gesteund om helemaal te stoppen met drinken.
Ik hoop dat jij er ook het nodige uit kunt halen in je streven alcoholoos door het leven te gaan.
Dagelijks wordt een nieuwe discussiedraad aangemaakt op Ditjes, datjes @ dagdraad. Daar wisselen we ons wel en wee uit, geven tips aan mekaar, steunen diegenen die een moeilijk moment hebben. Kortom we doen er op een plezierige wijze alles aan om elkaar te helpen ADB (= alcohol de baas) te blijven of te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...